Zdieľajte s nami link na články z iných webov. Komentáre k linku budú zoradené podľa počtu hlasov, môžete využiť aj filter komentárov a zobraziť len komentáre od členov ktorých na Porade sledujete.
V poslednej dobe úradníci často mailom alebo telefonicky žiadajú rôzne potvrdenia o príjmoch zamestnancov. Nemám ani oprávnenie podpisovať čokoľvek, čo sa týka firiem alebo spoločností (ani po tom netúžim). Nemá zamestnanec povinnosť dokladovať úradom svoje príjmy? Prestáva ma to baviť, najmä, ak potvrdenia o príjmoch vystavujem ešte začiatkom mesiaca a odovzdávam priamo zamestnávateľovi. Viem, že ma to "nezabije" odoslať mailom, ale duplicitne niečo robiť? Veď takto to nemajú ani potvrdené podpisom, ani pečiatkou. Ako to riešite?
Pravidlá a tipy
Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte. Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
❤ Buďte priateľskí ❤
Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
Presne s týmto mám aj ja problém. Týka sa to len potvrdení na ÚP. Všetko vždy pošlem zamestnávateľovi mailom a ešte aj dopíšem, že to treba tým dohodárom odovzdať. Nevytlačia, neodovzdajú...
A potom mi príde mail: pošlite obratom potvrdenie a následne aj originál poštou...blabla
Ten mail ešte pošlem, ale na poštu behať nemienim. A keď potom volajú, tak im poviem, že nech toho človeka vyradia z evidencie a budú mať po probléme.
Nebudem sa predsa okrádať o čas a ešte aj o poštovné...
Tiež to tak mám, s tým bohužiaľ nič nespravíš a neraz je to fakt obťažujúce, hlavne ak máš svoj iný program. Ono je to tak, že posledné roky nám legislatíva dosť kočíruje náš život.
Pošli potvrdenia klientovi a nech si to opečiatkuje, podpíše a odošle sám.
JanielaRenča, tak to aj robím, s tým rozdielom, že doklady dávam zamestnávateľovi. Ten to pravdepodobne dá zamestnancovi, ktorý to pravdepodobne na úrady nedá. Načo aj, veď nech to rieši niekto zaňho. A ja si pripadám ako pajác pre úradníkov aj lenivých zamestnancov.
Iba ma zaujíma, kde je to v zákone, že musíme niečo robiť na "povel" úradníkov. Veď to nie je v mojom záujme ani záujme zamestnávateľa.
Renča, ďakujem ti za odpoveď.
veronikasadaké konkrétne potvrdenia o príjme máš na mysli ? Lebo ak by napr.dohodár opakovane neodovzdal potvrdenie o príjme na UP (ktoré mu zamestnávatel preukazatelne odovzdal), "nechala" by som ho vyradiť z evidencie ...
Janielaveronikasad, presne toto som mala na mysli, dokonca sa mi stalo, že ma otravovali s tým, že okamžite doniesť!! Poviem len toľko, že som im to dala riadne - ale slušne "vyžrať".
JanielaChcela som poznať názory účtovníkov a chcela som vedieť, či ma vôbec niekto môže takým spôsobom "nútiť spolupracovať" s úradom práce.