bacisl neverim ze kazdu cenu v servise stopoval a prepocitaval a ako urcil tu prvu........ja by som potreboval vediet ten proces tvorby tej ceny....
Máš pravdu, nerobí to vedúci servisu (hoci to pre vlastné potreby nie je vylúčené).
Ale nemýlme si normovanie s tvorbou ceny. Sú to dve odlišné kategórie.
Veľmi zjednodušene povedané:
Normovanie je zdôvodnené vymedzenie pracovných noriem, noriem kvalifikácie práce a noriem spotreby práce (toto sa meria so stopkami).
Cena je za výsledkom kalkulácie nákladov a príslušného zisku - ak sa celková cena vydelí fondom pracovného času, dostaneme cenu 1 hodiny.
No a norma x cena je to, čo by sa malo objaviť na bločku.
Normovanie slúži ako nástroj plánovania potreby pracovníkov, ale na druhej strane je to aj určitá ochrana zákazníka (aby mu nezapočítal 2 Nh, na čo je stanovené 1,5 Nh). Kalkulácia ceny práce zase zabezpečuje návratnosť nákladov a primeranú mieru zisku (uvažujeme o konkurenčnom prostredí).