Zavrieť

Porady

Odstúpenie od zmluvy - Energetické centrum

Dobrý deň, potrebovala by som pomoc ako napísať odstúpenie od zmluvy. Nakoľko som bez rozmýšlania (a pod nátlakom obch.partnerov) podpísala zmluvu s energetickým centrom na dodávku elektrickej energie za priateľa.
Nakoľko nám nevyhovujú ich podmienky a prístup chcela by som teraz poslať odstúpenie od zmluvy nakoľko si to neželáme.
ďakujem za pomoc
Usporiadat
GabiZ GabiZ

GabiZ je offline (nepripojený) GabiZ

gogol99 Pozri príspevok
Najväčšia hlúposť je podpisovať zmluvu s viazanosťou. V plyne, keď si pozriete porovnanie cien na www.VyhodnaEnergia.sk/plyn, tak si všimnete, že keď podpíšete zmluvu bez viazanosti (napr. RWE Klasik), tak za tri roky BEZ VIAZANOSTI ušetríte viacej, než za tri roky S VIAZANOSŤOU.
Externí predajcovia majú väčšie provízie za zmluvy s viazanosťou a preto tlačia ľudí do nevýhodných zmlúv s viazanosťou.

Presne o túto spoločnosť išlo a presne tak to aj bolo. Pracovníčka ponúkala produkt Klasik a spísala zmluvu na Bonus na 36 mesiacov. Našťastie sme to stihli zrušiť. Ak už niečo idem podpisovať, tak treba čítať, čítať a čítať. A keď tomu nerozumiem, radšej nepodpisovať.
0 0
gogol99 gogol99

gogol99 je offline (nepripojený) gogol99

Súhlasím, súhlasím, súhlasím - čítať, čítať, čítať. Keď nerozumiem, tak nepodpisovať.
Myslím, že na www.VyhodnaEnergia.sk na to idú dobre, že klientov upozorňujú na chytáky v zmluvách, v obchodných podmienkach a zverejňujú sadzobníky špeciálnych poplatkov.
0 0
Bizzy Bizzy

Bizzy je offline (nepripojený) Bizzy

bubkoch Pozri príspevok
ktory zakon a ktory § ???
Občiansky zákonník Z8kon č.40/1964 Zb. paragraf 40, odsek 2() Písomne uzavretá dohoda sa môže zmeniť alebo zrušiť iba písomne.
0 0
Bizzy Bizzy

Bizzy je offline (nepripojený) Bizzy

gogol99 Pozri príspevok
Najväčšia hlúposť je podpisovať zmluvu s viazanosťou. V plyne, keď si pozriete porovnanie cien na www.VyhodnaEnergia.sk/plyn, tak si všimnete, že keď podpíšete zmluvu bez viazanosti (napr. RWE Klasik), tak za tri roky BEZ VIAZANOSTI ušetríte viacej, než za tri roky S VIAZANOSŤOU.
Externí predajcovia majú väčšie provízie za zmluvy s viazanosťou a preto tlačia ľudí do nevýhodných zmlúv s viazanosťou.
Ci s viazanostou alebo bez, kazdy predajca ma stanovene ceny za plyn alebo elektrinu, staci ak si porovnas tie a jasne vidis, kto ma vyhodnejsiu cenu za 1 MWH. Zaroven nie kazda spolocnost poskytuje zmluvu aj bez viazanosti, niektore maju zmluvy len s viazanostou.
0 0
Bizzy Bizzy

Bizzy je offline (nepripojený) Bizzy

arizona Pozri príspevok
Odhlasi, ci prihlasit na ZSE moze len majitel nehnutelnosti!
ZSE urcite maju zmluvu, kto podal ziadost o zrusenie...tam treba zacat

Jedine,ak by majitel dal pisomne nejake pravomoci EC. Treba pozriet zmluvu.
Majitel odberneho miesta nemusi byt zaroven aj majitelom nehnutelnosti. Staci ak majitel odberneho miesta podpise dodavatelovi splnomocnenia na zaklade ktorych ho splnomocni k vykonaniu ukonu zmeny dodavatela. Boli by ste prekbvapení ako aj tradicny dodavatelia pri vykonavani zmien maju v tom chaos a obcas sa aj im pritrafi to, ze napriek tomuze dodavatel daneho klienta neodhlasoval od povodneho, povodnemu sa pritrafi "nejake to meno" a klienta si akoze odhlasi....
0 0
Bizzy Bizzy

Bizzy je offline (nepripojený) Bizzy

gogol99 Pozri príspevok
Vyberte si nového dodávateľa www.VyhodnaEnergia.sk, alebo oslovte pôvodného dodávateľa a oni Vám poradia, čo treba robiť. Všetko je zadarmo a nový dodávateľ (alebo pôvodný) Vám všetko pripravia na podpis.
Energetické centrum má veľmi šikovne vypracované obchodné podmienky a cenník energetického poradenstva - má skryté poplatky, ktoré potom ostatných odberateľov znechucujú a vyvolávajú dojem, že všetci dodávatelia sú podvodníci.
Nie su tam ziadne skryte poplatky, vsetko je jasne napisane a tak isto zverejnene a prehladne na ich stranke . Maju tam zverejnene vsetky cenniky. Takze otazka je ci clovek ktory podpisal m ci vobec cital a ci vobec jeho uvaha "nad skrytymi" poplatkami bola adekvatna alebo len oplasena reakcia ktoru roztrubuje vsade naokolo. Ako citam tak citam, vsetky polplatky a ostatne veci su mi plne jasne.... Takze treba sa zamysliet, ci to nie je len chyba v cloveku...
0 0
gogol99 gogol99

gogol99 je offline (nepripojený) gogol99

Bizzy Pozri príspevok
Nie su tam ziadne skryte poplatky, vsetko je jasne napisane a tak isto zverejnene a prehladne na ich stranke . Maju tam zverejnene vsetky cenniky. Takze otazka je ci clovek ktory podpisal m ci vobec cital a ci vobec jeho uvaha "nad skrytymi" poplatkami bola adekvatna alebo len oplasena reakcia ktoru roztrubuje vsade naokolo. Ako citam tak citam, vsetky polplatky a ostatne veci su mi plne jasne.... Takze treba sa zamysliet, ci to nie je len chyba v cloveku...

Na stránke http://vyhodnaenergia.sk/odkaz/52/Po...enok-elektrina sú vypichnuté pikošky z obchodných podmienok.

Keď hovoríme o Energetickom centre, tak je dôležité si uvedomiť, že zmluvu o dodávke el.energie skrývajú a na webe nie je zverejnená. To je prvý dôvod začať byť v strehu.

Druhý dôvod, prečo začať byť v strehu, je to, že podľa obchodných podmienok, citujem:
"Odberateľ, vedomý si možnosti optimalizácie nákladov za dodávku elektriny, zamýšľa zhodnotiť súčasné náklady na distribúciu, a za týmto účelom využiť poradenské služby Dodávateľa za podmienok stanovených touto zmluvou. Dodávateľ sa zaväzuje posúdiť a vyhodnotiť výšku platieb Odberateľa za distribúciu elektrickej energie, konkrétne príbuzných distribučných sadzieb, a to na základe údajov a podkladov, ktoré mu poskytol Odberateľ. Výstupom pre Odberateľa bude sprava obsahujúca potvrdenie správnosti nastavenia príbuzných distribučných sadzieb alebo odporúčanie na ich zmenu. V prípade možnosti dosiahnutia úspory zmenou distribučnej sadzby, Dodávateľ tuto zmenu automaticky zrealizuje. Služba je spoplatnená fixným poplatkom v závislosti od typu Odberateľa a veľkosti jeho odberu podľa platného Cenníka Dodávateľa. Na tento poplatok bude Odberateľovi zaslaná samostatná faktúra. Odberateľ je povinný uhradiť poplatok so splatnosťou 14 dni odo dňa vystavenia faktúry. Výška poplatku bez DPH je uvedená na Zmluve."
Táto citácia hovorí o tom že odberateľ s podpisom zmluvy automaticky žiada o "optimalizáciu". Vysvetlil mu niekto, čo to je? Domnievam sa, že nie. Táto klauzula je napísaná tak šalamúnsky, že je to až hrôza. Málokto si uvedomí, že sa k niečomu takémuto zaväzuje. V praxi to vypadá tak, že vypracujú výpočet, ktorý je podvodom. Pokiaľ nemá odberateľ typový diagram odberu (TDO) svojej domácnosti, tak mu nikto neurobí optimalizáciu. Ako chce niekto z Energetického centra posúdiť, či sa domácnosti oplatí prejsť z jednotarifu na dvojtarif, alebo z jedného dvojtarifu na iný dvojtarif? Najprv by bolo treba urobiť konkrétne meranie na odbernom mieste aspoň jeden mesiac každých 15 minút a potom sa z toho dá urobiť nejaký uzáver. optimálne by bolo urobiť jeden mesiac meranie v letnom období a jeden mesiac v zimnom období. Takéto meranie nemá urobený žiadny odberateľ z kategórie domácnosť. Jediné, čo môžu urobiť, že prepočítajú prechod z dvojtarifu na jednotarif, alebo z jednotarifu na druhý jednotarif. To je všetko. A v 99% prípadov už majú domácnosti aj tak nastavené sadzby tak, že nie je dôvod urobiť zmenu tarifu. Ak by Energetické centrum disponovalo výsledkami z meraní na odbernom mieste (TDO), tak sa dá hovoriť o optimalizácii.

Tretí dôvod na zvýšenie pozornosti opäť niečo z obchodných podmienok, citujem:
"Účastníci sa dohodli, že všetky prípadné spory, ktoré medzi nimi vzniknú, môže ktorýkoľvek z účastníkov predložiť na rozhodnutie (alternatívne) všeobecnému sudu príslušnému podľa právneho predpisu alebo ak môžu byť takéto spory predmetom rozhodcovského konania Bratislavskému rozhodcovskému súdu, so sídlom Pri Suchom mlyne 9, 811 04 Bratislava, zriadenému pri Capitol Legal Arbitration s.r.o., so sídlom Pri Suchom mlyne 9, 811 04 Bratislava, IČO: 35 965 355 v súlade s ustanoveniami zákona č. 244/2002 Z. z. o rozhodcovskom konaní v znení neskorších predpisov. Rozhodcovsky sud bude povinný zohľadniť tiež právne predpisy na ochranu spotrebiteľa v prípade, ak bude predmetom sporu spor zo spotrebiteľskej zmluvy."
Pozrel si niekto poplatky za vedenie sporu s Energetickým centrom? Pozrite si sadzobník na tomto súde.

A posledný dôvod na zbystrenie pozornosti:
Pozrite si sadzobník za znovupripojenie od distribútora a koľko si na to nahodilo Energetické centrum.

Súhlasím, že je všetko napísané a treba iba čítať, ale neverím, že odberateľom z kategórie domácnosti nejaký externý/interný predajca vysvetľuje odberateľom tieto skryté tresty pre odberateľa. Ak by to odberateľom vysvetľovali, tak by nikto s nimi nepodpísal zmluvu.
0 0
gogol99 gogol99

gogol99 je offline (nepripojený) gogol99

Aby som bol objektívny, tak treba dodať, že sa dá posúdiť veľkosť ističa, ale to je práca pre revízneho technika a nie pre živnostníka z Energetického centra.
0 0
gogol99 gogol99

gogol99 je offline (nepripojený) gogol99

Myslím, že toto nepotrebuje komentár:
http://blog.vana.sk/2011_08_01_archive.html
0 0
gogol99 gogol99

gogol99 je offline (nepripojený) gogol99

Ja na to hovorím:

www.VyhodnaEnergia.sk
0 0
brco2 brco2

brco2 je offline (nepripojený) brco2

Sa mi tam moc nezda v tom odstupeni od zmluvy tato pasaz :
V prípade dodávky plynu len v prípade, že zmluva je dohodnutá so zákazníkom na inom mieste ako na mieste obchodnej kancelárie obchodníka, alebo iným spôsobom, než je pre tento typ zmluvy obvyklý
A chcem sa opytat ako rychlo vam na odstupenie od zmluvy odpovedali
0 0
gogol99 gogol99

gogol99 je offline (nepripojený) gogol99

Dobrý odkaz, kedy zmeniť dodávateľa:

http://www.VyhodnaEnergia.sk/odkaz/6...y--alebo-plynu
0 0
Mikolajova Mikolajova

Mikolajova je offline (nepripojený) Mikolajova

Dobry den, podpisali sme zmluvu s energetickym cetrom a chceli by sme ju vypovedat, ale od podpisu zmuvy preslo uz 20 dni. Neviete ci to bude s nejakou sankciou?
0 0
bubkoch bubkoch

bubkoch je offline (nepripojený) bubkoch

Mikolajova Pozri príspevok
Dobry den, podpisali sme zmluvu s energetickym cetrom a chceli by sme ju vypovedat, ale od podpisu zmuvy preslo uz 20 dni. Neviete ci to bude s nejakou sankciou?
nevieme, precitaj si konecne zmluvu ktoru si podpisala
0 0
gogol99 gogol99

gogol99 je offline (nepripojený) gogol99

Tu si naštudujte VOP podľa toho, aký produkt ste podpísali:
http://vyhodnaenergia.sk/odkaz/52/Po...enok-elektrina

Tu si naštudujte, koľko za to zaplatíte, ak nestíhate zákonnú lehotu (prípadne lehotu podľa VOP):
http://www.e-centrum.sk/wp-content/u...11-strana2.pdf
0 0
Mikolajova Mikolajova

Mikolajova je offline (nepripojený) Mikolajova

Dakujem za odpovede, samozrejme zmluvne podmienky mam nastudovane, len som chcela poradit, ci neexistuje nejaka moznost, ako sa vyhnut tym pokutam, lehotu 14 dni sme uz zmeskali.
0 0
gogol99 gogol99

gogol99 je offline (nepripojený) gogol99

Moja rada:

- zmluvu s externistami nepodpisovať
- zmluvu v byte, na ulici, na záhrade nepodpisovať
- zmluvu s viazanosťou nepodpisovať

S Energetickým centrom radšej vôbec nepodpisovať, pretože tí majú toľko skrytých pokút a poplatkov, že kto sa stane ich zákazníkom, ten na tom iba prerobí
0 0
gogol99 gogol99

gogol99 je offline (nepripojený) gogol99

A ešte jedna rada:

Zmluvu podpísať vždy v januári - zmena dodávateľa bude od 1.4. a bez viazanosti. Vtedy je zo zákona výpovedná lehota 2 mesiace. Ak podpíšete čo i len na 12 mesiacov viazanosť, tak môže byť výpovedná lehota aj dlhšia. V januári podpísať zmluvu s novým dodávateľom na základe už známych cien na konkrétny rok. A takto vždy na začiatku roka opäť zmeniť dodávateľa k tomu, čo má najlepšie ceny na konkrétny rok.

http://vyhodnaenergia.sk/odkaz/63/ke...y--alebo-plynu
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať