Bizzy
Nie su tam ziadne skryte poplatky, vsetko je jasne napisane a tak isto zverejnene a prehladne na ich stranke . Maju tam zverejnene vsetky cenniky. Takze otazka je ci clovek ktory podpisal m ci vobec cital a ci vobec jeho uvaha "nad skrytymi" poplatkami bola adekvatna alebo len oplasena reakcia ktoru roztrubuje vsade naokolo. Ako citam tak citam, vsetky polplatky a ostatne veci su mi plne jasne.... Takze treba sa zamysliet, ci to nie je len chyba v cloveku...
Na stránke
http://vyhodnaenergia.sk/odkaz/52/Po...enok-elektrina sú vypichnuté pikošky z obchodných podmienok.
Keď hovoríme o Energetickom centre, tak je dôležité si uvedomiť, že zmluvu o dodávke el.energie skrývajú a na webe nie je zverejnená. To je prvý dôvod začať byť v strehu.
Druhý dôvod, prečo začať byť v strehu, je to, že podľa obchodných podmienok, citujem:
"Odberateľ, vedomý si možnosti optimalizácie nákladov za dodávku elektriny, zamýšľa zhodnotiť súčasné náklady na distribúciu, a za týmto účelom využiť poradenské služby Dodávateľa za podmienok stanovených touto zmluvou. Dodávateľ sa zaväzuje posúdiť a vyhodnotiť výšku platieb Odberateľa za distribúciu elektrickej energie, konkrétne príbuzných distribučných sadzieb, a to na základe údajov a podkladov, ktoré mu poskytol Odberateľ. Výstupom pre Odberateľa bude sprava obsahujúca potvrdenie správnosti nastavenia príbuzných distribučných sadzieb alebo odporúčanie na ich zmenu. V prípade možnosti dosiahnutia úspory zmenou distribučnej sadzby, Dodávateľ tuto zmenu automaticky zrealizuje. Služba je spoplatnená fixným poplatkom v závislosti od typu Odberateľa a veľkosti jeho odberu podľa platného
Cenníka Dodávateľa. Na tento poplatok bude Odberateľovi zaslaná samostatná faktúra. Odberateľ je povinný uhradiť poplatok so splatnosťou 14 dni odo dňa vystavenia faktúry. Výška poplatku bez DPH je uvedená na Zmluve."
Táto citácia hovorí o tom že odberateľ s podpisom zmluvy automaticky žiada o "optimalizáciu". Vysvetlil mu niekto, čo to je? Domnievam sa, že nie. Táto klauzula je napísaná tak šalamúnsky, že je to až hrôza. Málokto si uvedomí, že sa k niečomu takémuto zaväzuje. V praxi to vypadá tak, že vypracujú výpočet, ktorý je podvodom. Pokiaľ nemá odberateľ typový diagram odberu (TDO) svojej domácnosti, tak mu nikto neurobí optimalizáciu. Ako chce niekto z Energetického centra posúdiť, či sa domácnosti oplatí prejsť z jednotarifu na dvojtarif, alebo z jedného dvojtarifu na iný dvojtarif? Najprv by bolo treba urobiť konkrétne meranie na odbernom mieste aspoň jeden mesiac každých 15 minút a potom sa z toho dá urobiť nejaký uzáver. optimálne by bolo urobiť jeden mesiac meranie v letnom období a jeden mesiac v zimnom období. Takéto meranie nemá urobený žiadny odberateľ z kategórie domácnosť. Jediné, čo môžu urobiť, že prepočítajú prechod z dvojtarifu na jednotarif, alebo z jednotarifu na druhý jednotarif. To je všetko. A v 99% prípadov už majú domácnosti aj tak nastavené sadzby tak, že nie je dôvod urobiť zmenu tarifu. Ak by Energetické centrum disponovalo výsledkami z meraní na odbernom mieste (TDO), tak sa dá hovoriť o optimalizácii.
Tretí dôvod na zvýšenie pozornosti opäť niečo z obchodných podmienok, citujem:
"Účastníci sa dohodli, že všetky prípadné spory, ktoré medzi nimi vzniknú, môže ktorýkoľvek z účastníkov predložiť na rozhodnutie (alternatívne) všeobecnému sudu príslušnému podľa právneho predpisu alebo ak môžu byť takéto spory predmetom rozhodcovského konania
Bratislavskému rozhodcovskému súdu, so sídlom Pri Suchom mlyne 9, 811 04 Bratislava, zriadenému pri
Capitol Legal Arbitration s.r.o., so sídlom Pri Suchom mlyne 9, 811 04 Bratislava, IČO: 35 965 355 v súlade s ustanoveniami zákona č. 244/2002 Z. z. o rozhodcovskom konaní v znení neskorších predpisov. Rozhodcovsky sud bude povinný zohľadniť tiež právne predpisy na ochranu spotrebiteľa v prípade, ak bude predmetom sporu spor zo spotrebiteľskej zmluvy."
Pozrel si niekto poplatky za vedenie sporu s Energetickým centrom? Pozrite si sadzobník na tomto súde.
A posledný dôvod na zbystrenie pozornosti:
Pozrite si sadzobník za znovupripojenie od distribútora a koľko si na to nahodilo Energetické centrum.
Súhlasím, že je všetko napísané a treba iba čítať, ale neverím, že odberateľom z kategórie domácnosti nejaký externý/interný predajca vysvetľuje odberateľom tieto skryté tresty pre odberateľa. Ak by to odberateľom vysvetľovali, tak by nikto s nimi nepodpísal zmluvu.