Zavrieť

Porady

Reg. pokladna - povinnosti

Ahojte, mohol by mi niekto strucne popisat, alebo poradit lit. kde by som mohla najst nieco o tom, ake povinnosti mi vyplyvaju z drzby reg. pokladne. Doteraz som totiz nemala ziadne skusenosti s tymto zariadenim. Ide mi predovsetkym o to, ake knihy si mam zakupit, a ake su moje denne,mes. povinnosti. Zatial viem tolko: Treba mi zakupit pokladnicnu knihu, kde kazdy den budem lepit dennu uzavierku. Neviem sice z coho vsetkeho ta denna uzavierka pozostava, myslim sa vytlaci najaka zostava, ale to uz uvidim. Potom mi treba robit aj mesacne uzavierky. Vdaka.
Usporiadat
slavok1 slavok1

slavok1 je offline (nepripojený) slavok1

jess Pozri príspevok
Neviete náhodou, čo ideme robiť s fiškálmi od Varosu (FM3000) ? Či sa budú "upgrad-ovať" alebo, či treba kúpiť nové
Treba kúpiť nové, alebo od inej firmy, ale to nové sa teraz nazýva fiskálna tlačiareň
0 0
jess jess

jess je offline (nepripojený) jess

žienka
Prečo od inej firmy ? ....... ja potrebujem niečo k programu Omega
0 0
abasys abasys

abasys je offline (nepripojený) abasys

jess Pozri príspevok
Neviete náhodou, čo ideme robiť s fiškálmi od Varosu (FM3000) ? Či sa budú "upgrad-ovať" alebo, či treba kúpiť nové
FM-3000 sa upgradujú na FT4000. Cena je 370+dph
0 0
jess jess

jess je offline (nepripojený) jess

žienka
abasys Pozri príspevok
FM-3000 sa upgradujú na FT4000. Cena je 370+dph
Podľa výrobcu modul FM3000 je mozne pouzivat len do konca roku 2010 od 1.1.2011 je potrebne tento modul nahradit fiskalnou tlaciarnou FT4000 !!! Takže neviem odkiaľ máte Vašu "zaručenú" informáciu o upgrade !
0 0
abasys abasys

abasys je offline (nepripojený) abasys

jess Pozri príspevok
Podľa výrobcu modul FM3000 je mozne pouzivat len do konca roku 2010 od 1.1.2011 je potrebne tento modul nahradit fiskalnou tlaciarnou FT4000 !!! Takže neviem odkiaľ máte Vašu "zaručenú" informáciu o upgrade !
Termín účinnosti zákona bol predĺžený o 2 roky (novela z 22.9.2010).
http://www.varos.sk/legislativa_regi...e_pokladne.php
Takže FM-2000/3000 je možné používať dovtedy. Upgrade je možné cenovo (výrobca poskytuje spätné odkúpenie starého FM pri kúpe nového). V podstate sa vám v konečnom dôsledku odpočíta z ceny nového FM.
0 0
Dáša_ Dáša_

Dáša_ je teraz online Dáša_

abasys Pozri príspevok
Termín účinnosti zákona bol predĺžený o 2 roky (novela z 22.9.2010).
http://www.varos.sk/legislativa_regi...e_pokladne.php
Takže FM-2000/3000 je možné používať dovtedy. Upgrade je možné cenovo (výrobca poskytuje spätné odkúpenie starého FM pri kúpe nového). V podstate sa vám v konečnom dôsledku odpočíta z ceny nového FM.
ešte to neprešlo parlamentom, prezident...
Az ked to bude zverejnené v zbierke.

toto je iba návrh novelizácie
http://www.varos.sk/legislativa_info...zakona_289.pdf
3 0
petri515 petri515

petri515 je offline (nepripojený) petri515

Potrebujem v súvislosti s prechodom na nový rok zakúpiť novú pokladničnú knihu?
0 0
Mija33 Mija33

Mija33 je offline (nepripojený) Mija33

Potrebujem od nového roka registračnú pokladnu ak nemám prevádzku len internetový obchod doma?
0 0
Sarlotka Sarlotka

Sarlotka je offline (nepripojený) Sarlotka

Mija33 Pozri príspevok
Potrebujem od nového roka registračnú pokladnu ak nemám prevádzku len internetový obchod doma?
mozno vam pomoze nasledujuci prilozeny subor z drsr
1 0
KEJKA KEJKA

KEJKA je offline (nepripojený) KEJKA

audítor, účtovník, odborný poradca ...viac
Mija33 Pozri príspevok
Potrebujem od nového roka registračnú pokladnu ak nemám prevádzku len internetový obchod doma?
internetový predaj je oslobodený.
Toto však upresnia, lebo pri schvaľovaní zákona sa vychádzalo z toho, že predávajúci nemá tržby v hotovosti, čo nie je vždy pravda.
Má sa to upresniť, novelizovať alebo vydať usmernenie, neviem presne.
Pokiaľ však neinkasuješ tržby za tovar v hotovosti, ERP isto nepotrebuješ.
0 0
SalveQ SalveQ

SalveQ je offline (nepripojený) SalveQ

Podnikám s registračnými pokladnicami a počítačmi. ...viac
petri515 Pozri príspevok
Potrebujem v súvislosti s prechodom na nový rok zakúpiť novú pokladničnú knihu?
ak máte spojazdnenú pokladnicu podľa nového zákona, kniha už zostáva iba jedna. Nie je potrebné kupovať na nový rok novú knihu, pretože kniha už neslúži na lepenie a zapisovanie uzávierok.
0 0
jendo75 jendo75

jendo75 je offline (nepripojený) jendo75

Ahojte, potrebujem poradit, manzelka ma pedikuru. Zacala podnikat zaciatkom minuleho roka, no v novembri sa rozhodla prestahovat prevadzku do ineho mesta. Nove priestory sme nemali este pripravene, tak zasla na danovy urad nahlasit ukoncenie prevadzky, kde povedala, ze na novom mieste bude cca o 2-3 mesiace. Pracovnicka jej to zapisala do knihy pokladnice a dole dala poznamku "DKP vyradene k dnu ...", co som si nevsimol. Ked sme otvarali novu prevadzku, tak zase zasla na DU a pracovnicka jej zapisala do kni. pokladnice novu adresu, ja som jej zmenil udaje v pokladni. Teraz sme chceli upravit pokladnu o fiskal. Kedze mame novu pokladnu, je moznost za urcitu cenu iba upravit pokladnu. Zasli sme do servisu, zapisali nam stare udaje do starej knihy, nainstalovali fiskal a naprogramoval pokladnu. S novou knihou pokladnice zasla manzelka na DU a tu nastal problem.
Pracovnicka zistila, ze manzelka nema platny DPK, vraj pri nahlasovani novej prevadzky mala dostat aj novy DKP, no ziadne cislo nedostala. Teraz jej priradila nove cislo, to by az taky problem nebol, ale nevieme co s obdobim od 2.2022 do 11.2011, co blokovala so starym vraj vyradenim DKP. Viete niekto poradit ako postupovat dalej?
Pracovnicka si nechce uznat, ze je to jej chyba ale nasa, a hlavne ze je to nas problem.

Dakujem Jano
0 0
SalveQ SalveQ

SalveQ je offline (nepripojený) SalveQ

Podnikám s registračnými pokladnicami a počítačmi. ...viac
Ak máte platné DKP a dochádza k úprave pokladni na nový zákon, daňový úrad je povinný Vám toto DKP ponechať. Ak ale nebola pokladnica prihlásená, DÚ má nárok na zmenu DKP. Vo vašom prípade je vidno, že došlo medzi vami a pracovníčkou na DÚ k nedorozumeniu. Avšak určite nečakajte, že si tá pracovníčka prizná chybu a ak sa aj odvoláte, zrejme neuspejete, pretože o odvolaní bude rozhodovať zrejme opäť DÚ. Možno by to chcelo vo vašom prípade už návštevu právnika, pretože ak ste 2-3 mesiace používali neprihlásenú pokladnicu, hrozí vám za to pokuta. Okrem toho ak vám pridelia iné DKP, je nutné ho zmeniť aj v pokladnici a to vyžaduje automaticky výmenu fiskálnej pamäte, čo opäť nie je lacná záležitosť. Takže držím palce...
0 0
jendo75 jendo75

jendo75 je offline (nepripojený) jendo75

dik zatial za odpoved, pokladnicu uz mame pripravenu aby splnala novy zakon, ale este skusim nieco poriesit s DU.
0 0
Economic Economic

Economic je offline (nepripojený) Economic

majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac
KEJKA Pozri príspevok
internetový predaj je oslobodený.
Toto však upresnia, lebo pri schvaľovaní zákona sa vychádzalo z toho, že predávajúci nemá tržby v hotovosti, čo nie je vždy pravda.
Má sa to upresniť, novelizovať alebo vydať usmernenie, neviem presne.
Pokiaľ však neinkasuješ tržby za tovar v hotovosti, ERP isto nepotrebuješ.
Dnes lektorka odpovedala na školení, že pri internetovom obchode pokiaľ sa bude jednať o úhradu v hotovosti, treba dať do ruky klientovi zloženku a poslať ho na poštu. Predávajúci tovaru totiž nemôže prijať platbu od kupujúceho. No od pošty ale môže prevziať peniaze bez problémov. Takto sa to dá obísť.
A ešte napríklad jedna vec. Ak niekto opraví mobil a dodá do mobilu novú súčiastku. Fa vystaví tak, že nerozpíše predaj súčiastky ako predaj tovaru, ale iba celkovú sumu na poskytnutú službu - oprava mobilného telefónu. Táto služba nespadá do zoznamu, na ktoré je povinnosť mať ERP.
3 0
Mija33 Mija33

Mija33 je offline (nepripojený) Mija33

Ok takže od nového roka dobierky a peniaze cez účet môžem prijímať. A čo peniaze prijaté v hotovosti v tomto roku, môžem ich prijať na príjmový? /internetový obchod - osobný odber tovaru/
0 0
Economic Economic

Economic je offline (nepripojený) Economic

majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac
Áno tohto roku ešte áno.
0 0
Mija33 Mija33

Mija33 je offline (nepripojený) Mija33

To som rada, ale ako to bude v budúcom roku kedže v pokladni aj tak budem musieť mať neakú hotovosť na zasielanie dobierok, platenia poštovného. V tom prípade nebudem potrebovať pokladňu?
0 0
tictac7 tictac7

tictac7 je offline (nepripojený) tictac7

Mija33 Pozri príspevok
To som rada, ale ako to bude v budúcom roku kedže v pokladni aj tak budem musieť mať neakú hotovosť na zasielanie dobierok, platenia poštovného. V tom prípade nebudem potrebovať pokladňu?
nie, nakoľko ERP slúži na evidenciu príjmov
0 0
KEJKA KEJKA

KEJKA je offline (nepripojený) KEJKA

audítor, účtovník, odborný poradca ...viac
Mija33 Pozri príspevok
Ok takže od nového roka dobierky a peniaze cez účet môžem prijímať. A čo peniaze prijaté v hotovosti v tomto roku, môžem ich prijať na príjmový? /internetový obchod - osobný odber tovaru/
áno, iba bezhotovostne. PPD od r. 2012 nie.
Mija33 Pozri príspevok
To som rada, ale ako to bude v budúcom roku kedže v pokladni aj tak budem musieť mať nejakú hotovosť na zasielanie dobierok, platenia poštovného. V tom prípade nebudem potrebovať pokladňu?
týmto príspevkom nemyslíš ERP ani príjem hotovosti za dobierky, faktúry, tovar tak?
Môžeš mať hotovosť v bežnej pokladni, ktorú dotuješ výberom hotovosti z účtu, vlastnou pôžičkou apod.
Reagujem, lebo mi tvoj príspevok nepripadal jednoznačný.
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať