Zavrieť

Porady

Uctovnictvo v SVB

uctovnik
Ahojte,potrebovala by som poradit ohladom uctovania v SVB.Som uctovnicka a uctujem v JU a PU pre podnikatelske subjekty a dostala som ponuku uctovat SVB.Nemam s tymto skusenosti,tak si dovolujem oslovit vas s prosbou o radu,kde si mozem rychlo najst uctovnu osnovu pre taketo uctovnictvo ,pripadne predkontacie a pod.Uctovnictvu sa venujem dlho,mam na to aj zivnost,no vzdy som robila len v podnikatelskej sfere.Potrebujem vypichnut nejake specifika pre taketo uctovnictvo.Velmi pekne dakujem za rady.
Usporiadat
PeterNR PeterNR

PeterNR je offline (nepripojený) PeterNR

Ahoj Slavica, poď sem, http://www.porada.sk/t21124-software-pre-svb.html
Peterf založil novú diskusiu špeciálne o sw pre SVB

Ale chcel som sa Ťa hlavne spýtať, akým spôsobom ten program robí výpočet spotreby tepla na byty, t.j. či berie do úvahy údaje z pomerových rozdeľovačov, a či sa dá určiť pomer medzi základnou spotrebou a prepočítanou podľa pomerových rozdeľovačov, a ako je riešená evidencia majetku SVB. Ďakujem.
0 0
Monika333 Monika333

Monika333 je offline (nepripojený) Monika333

svojar
Tak z príjmov se účtujú príspevky do FÚaO, na správu a zálohy na služby s rozčlenením napr. na : teplo, ohrev vody, teplá, studená a zrážková voda, výťah, el.en. spol.priestorov, tepelná služba (merače), inkaso. Prípadný príjem za prenájom nebytových priestorov sa účtuje do FÚaO.
Výdavky - z FÚaO - fa za opravy a údržbu,revízie, poistenie domu, materiál a náklady na svojpomocné opravy, daň za prenájom nebyt.priestorov
- zo správy - odmeny, telefon, kanc.potreby, pošt.poplatky, poplatky BÚ, príspevok ZSVB , odborná literatúra
- zo služieb - fa dodávateľov služieb - tepláteň, vodáreň atď.
PeterNR dá sa v tejto téme pokračovať v problematike cesťákov?
0 0
Peterf Peterf

Peterf je offline (nepripojený) Peterf

Monika333
PeterNR dá sa v tejto téme pokračovať v problematike cesťákov?
jj pokracuj mna tie cestaky velmi zaujimaju..
0 0
PeterNR PeterNR

PeterNR je offline (nepripojený) PeterNR

Monika jasné Máš niečo nové k tým cesťákom? Celkom ma to zaujíma.
0 0
Peterf Peterf

Peterf je offline (nepripojený) Peterf

Kurnik PeterNR zacinas ma hnevat... si tu stale????? :p
0 0
PeterNR PeterNR

PeterNR je offline (nepripojený) PeterNR

Všímaš, poslali sme príspevky skoro narovnako
No, som aj nie som. Robím popri tom ďalšie veci.
Vždy keď tá gulička pod menom svieti na zeleno, tak som tu
Btw dakedy môžme pokecať na šuťáku, čo povieš? http://www.porada.sk/f88-uak.html
0 0
Monika333 Monika333

Monika333 je offline (nepripojený) Monika333

... kdesi som dopísala aj môj názor na odmeňovanie správy. Snažím sa triafať do tém.
K tým cesťákom:
robím ich v ALFE ( ale to nie je podstatné), jednoducho peniaze vybraté na správu slúžia aj na pokrytie týchto nákladov.
A pokiaľ má niekto oprávnené náklady, jezdí vlastným autom, tak nech ich má preplatené.
A pokiaľ niekto "potrebuje veľa problémov konzultovať a riešiť" , tak sa môže stať, že si vyčerpá správny fond a na odmeny nezostane. A inštitúciam sa neujde na odvody.
0 0
PeterNR PeterNR

PeterNR je offline (nepripojený) PeterNR

Monika333
... kdesi som dopísala aj môj názor na odmeňovanie správy. Snažím sa triafať do tém.
K tým cesťákom:
robím ich v ALFE ( ale to nie je podstatné), jednoducho peniaze vybraté na správu slúžia aj na pokrytie týchto nákladov.
A pokiaľ má niekto oprávnené náklady, jezdí vlastným autom, tak nech ich má preplatené.
A pokiaľ niekto "potrebuje veľa problémov konzultovať a riešiť" , tak sa môže stať, že si vyčerpá správny fond a na odmeny nezostane. A inštitúciam sa neujde na odvody.
Monika, už som Ti tam aj odpísal

Neviem ako vám, ale mne ten systém "nová otázka = nová téma" moc nevyhovuje. Potom máme k jednej veci zbytočne veľa tém.

Ja by som všetky tie úzko zamerané témy najradšej zlúčil do niekoľkých "širokospektrálnych" - napr. do štyroch - účtovníctvo a ekonomika, legislatíva a metodika, technické veci, a ostatné/všeobecné. Lebo veľa problémov sa prelína, a teraz treba sledovať asi 20 tém o SVB

No, ale k veci - chápem to správne, že máte určený paušálny poplatok na správu a z neho sa kryjú náklady a na odmeny je určený zvyšok, ktorý na konci roka ostane?

Ja to robím takto - prosím opravte ma ak sa mýlim.

Sú dve skupiny nákladov - (1) náklady na plnenia spojené s užívaním bytov, a (2) príspevky do FPÚaO.
Náklady na správu (vrátane odmien a odvodov z nich) by imho mali patriť do prvej skupiny. Keď sa bude viac a aktívnejšie okolo domu robiť, tak to bude viac stáť. A celá tá suma by sa mala na konci roka vyúčtovať ako náklad na plnenie spojené s užívaním bytov, a každý vlastník by mal svoj podiel aj zaplatiť. Keď sú preddavky vyššie ako náklady, tak sa rozdiel vráti, ak sú nižšie, tak ho musia doplatiť.
Kancelárske potreby a pod. hradíme z fondu, vo vyúčtovaní uvedieme hospodárenie s fondom, aby ľudia vedeli koľko sme minuli a koľko ostalo vo fonde, ale to čo ostalo vlastníkom nevraciame, prenáša sa do ďalšieho roku.

Pripájam tabuľku s našimi nákladmi a príjmami na roky 2004-07, tak sa prosím kuknite, či je to správne zaškatuľkované.
Naposledy upravil PeterNR : 14.03.06 at 13:23
0 0
Peterf Peterf

Peterf je offline (nepripojený) Peterf

PeterNR hmm hmm, uplne si ma odpisal na tomto fore....
0 0
GabiZ GabiZ

GabiZ je offline (nepripojený) GabiZ

Náklady na správu (vrátane odmien a odvodov z nich) by imho mali patriť do prvej skupiny. Keď sa bude viac a aktívnejšie okolo domu robiť, tak to bude viac stáť. A celá tá suma by sa mala na konci roka vyúčtovať ako náklad na plnenie spojené s užívaním bytov, a každý vlastník by mal svoj podiel aj zaplatiť. Keď sú preddavky vyššie ako náklady, tak sa rozdiel vráti, ak sú nižšie, tak ho musia doplatiť.

Peťo no neviem, ale podľa mňa čo sa týka čisto správy domu, to sa nevyúčtováva ani sa nevracia vlastníkom bytov. Je pravda, že evidenčne vedieš správu tam, kde aj služby ale v podstate máš 3 druhy príjmov a
výdavkov:
1. služby spojené s užívaním bytov - rozúčovať
2. správa domu - nerozúčtovať
3. FPaO - nerozúčtovať
V bode 2 a 3 ide o výdavky, ktoré vlastníkom bytov nerozpčtovavaš na konci roka, ale ich presúvaš do budúceho roka a vo vyúčtovaní im dáš príjmy=výdavky. Rozúčtovavaš len bod 1. a tam vzniknú u jednotlivcov preplatky prípadne nedoplatky.

Kancelárske potreby a pod. hradíme z fondu, vo vyúčtovaní uvedieme hospodárenie s fondom, aby ľudia vedeli koľko sme minuli a koľko ostalo vo fonde, ale to čo ostalo vlastníkom nevraciame, prenáša sa do ďalšieho roku.
Toto sa mi tiež moc nepozdáva, podľa mňa kancelárske potreby, poštovné, telefóny by sa tiež mali hradiť zo správy, teda z príspevkov zo správy. Neviem, či je vhodné o to ukracovať fond opráv, ktorý slúži vyslovene na opravy a údržbu domu. Toto by som zvážila

Ak má niekto iný názor, budem rada, ak sa vyjadrí. Aj ja sa môžem mýliť.
0 0
Peterf Peterf

Peterf je offline (nepripojený) Peterf

GabiZ
Náklady na správu (vrátane odmien a odvodov z nich) by imho mali patriť do prvej skupiny. Keď sa bude viac a aktívnejšie okolo domu robiť, tak to bude viac stáť. A celá tá suma by sa mala na konci roka vyúčtovať ako náklad na plnenie spojené s užívaním bytov, a každý vlastník by mal svoj podiel aj zaplatiť. Keď sú preddavky vyššie ako náklady, tak sa rozdiel vráti, ak sú nižšie, tak ho musia doplatiť.

Peťo no neviem, ale podľa mňa čo sa týka čisto správy domu, to sa nevyúčtováva ani sa nevracia vlastníkom bytov. Je pravda, že evidenčne vedieš správu tam, kde aj služby ale v podstate máš 3 druhy príjmov a
výdavkov:
1. služby spojené s užívaním bytov - rozúčovať
2. správa domu - nerozúčtovať
3. FPaO - nerozúčtovať
V bode 2 a 3 ide o výdavky, ktoré vlastníkom bytov nerozpčtovavaš na konci roka, ale ich presúvaš do budúceho roka a vo vyúčtovaní im dáš príjmy=výdavky. Rozúčtovavaš len bod 1. a tam vzniknú u jednotlivcov preplatky prípadne nedoplatky.

Kancelárske potreby a pod. hradíme z fondu, vo vyúčtovaní uvedieme hospodárenie s fondom, aby ľudia vedeli koľko sme minuli a koľko ostalo vo fonde, ale to čo ostalo vlastníkom nevraciame, prenáša sa do ďalšieho roku.
Toto sa mi tiež moc nepozdáva, podľa mňa kancelárske potreby, poštovné, telefóny by sa tiež mali hradiť zo správy, teda z príspevkov zo správy. Neviem, či je vhodné o to ukracovať fond opráv, ktorý slúži vyslovene na opravy a údržbu domu. Toto by som zvážila

Ak má niekto iný názor, budem rada, ak sa vyjadrí. Aj ja sa môžem mýliť.
Suhlasim, a este dodavam ze tvorba FUO a jeho vyuzitie je presne definovane zakonom o vlastnictve bytov .. a tieto spominane polozky tamnemaju co robit.

citujem zakon:

§ 10
(1) Vlastníci bytov a nebytových priestorov v dome sú povinní v súlade so zmluvou o spoločenstve alebo so zmluvou o výkone správy poukazovať preddavky mesačne vopred do fondu prevádzky, údržby a opráv, a to od prvého dňa mesiaca nasledujúceho po vklade1 0) vlastníckeho práva do katastra nehnuteľností. Výšku preddavku do fondu prevádzky, údržby a opráv určia vlastníci bytov a nebytových priestorov v dome spravidla vždy na jeden rok vopred tak, aby sa pokryli predpokladané náklady na prevádzku, údržbu a opravy spoločných častí domu, spoločných zariadení domu, spoločných nebytových priestorov, príslušenstva a priľahlého pozemku, ako aj výdavky na obnovu, modernizáciu a rekonštrukciu domu. Vlastníci bytov a nebytových priestorov znášajú v dome náklady podľa veľkosti spoluvlastníckeho podielu určeného podľa § 5 ods. 1 písm.


b).
(2)Príjem za prenájom spoločných častí domu, spoločných zariadení domu, spoločných
nebytov
ých priestorov, príslušenstva a priľahlého pozemku je príjmom fondu prevádzky, údržby a
opráv.
(3)Z fondu prevádzky, údržby a opráv sa financujú výdavky spojené s nákladmi na prevádzku,
údržbu a opravy spoločných častí domu, spoločných zariadení domu, spoločných nebytových
priestorov, pr
íslušenstva a priľahlého pozemku, ako aj výdavky na obnovu, modernizáciu a
rekon
štrukciu domu. Z fondu prevádzky, údržby a opráv sa financujú aj opravy balkónov a lodžií.
Prostriedky fondu prevádzky, údržby a opráv možno prechodne použiť na úhradu za plnenia
spojen
é s užívaním bytov a nebytových priestorov v dome v prípade ich dočasného nedostatku.
Po preklenut
í nedostatku prostriedkov na úhradu tohto plnenia, sa uvedené prostriedky vrátia do
fondu prev
ádzky, údržby a opráv.
Naposledy upravil Peterf : 14.03.06 at 20:06
0 0
PeterNR PeterNR

PeterNR je offline (nepripojený) PeterNR

Peterf
PeterNR hmm hmm, uplne si ma odpisal na tomto fore....
Hm, že som Ťa odpísal? Nerozumiem ako, prosím Ťa o vysvetlenie.
0 0
PeterNR PeterNR

PeterNR je offline (nepripojený) PeterNR

GabiZ + Peterf rád si nechám od vás poradiť
0 0
Peterf Peterf

Peterf je offline (nepripojený) Peterf

PeterNR
Hm, že som Ťa odpísal? Nerozumiem ako, prosím Ťa o vysvetlenie.
To je jedno..:p a prestan tapetovat kua...
0 0
PeterNR PeterNR

PeterNR je offline (nepripojený) PeterNR

Poď pokecať na šuťák alebo na icq, číslo mám v profile. Je to rýchlejšie ako súkromné správy. Btw čo je "tapetovať"?
0 0
Peterf Peterf

Peterf je offline (nepripojený) Peterf

PeterNR
Poď pokecať na šuťák alebo na icq, číslo mám v profile. Je to rýchlejšie ako súkromné správy. Btw čo je "tapetovať"?
Este raz k teme
http://www.porada.sk/showpost.php?p=204091&postcount=32
0 0
Monika333 Monika333

Monika333 je offline (nepripojený) Monika333

Súhlasím s GabiZ ...
1. služby spojené s užívaním bytov - rozúčovať
2. správa domu - nerozúčtovať
3. FPaO - nerozúčtovať
Správa slúži len na zabezpečenie chodu SVB a vlastne výška poplatku za správu vypovedá o tom, za akú odmenu a s akými nákladmi je niekto ochotný robiť správu domu.
0 0
PeterNR PeterNR

PeterNR je offline (nepripojený) PeterNR

Peterf ďakujem za včerajší pokec, bolo fajn prebrať to vyúčtovanie real-time cez icq a "netapetovať" tu
0 0
PeterNR PeterNR

PeterNR je offline (nepripojený) PeterNR

Ak dovolíte, pre názornosť rozpíšem jednotlivé skupiny nákladov tak, ako som to pochopil z doterajšej diskusie, a prosím Vás o pripomienky:

1. plnenia spojené s užívaním bytov (dodávka služieb a tovarov) - rozúčovať
  • teplo (v našom prípade náklady na spotrebu paliva v kotolni a na kuriča)
  • teplá voda (náklady na dodávku alebo vlastný ohrev teplej vody, vrátane vody)
  • studená voda (len ak nie sú v dome inštalované vodomery)
  • spotreba vody v spoločných priestoroch
  • spotreba elektrickej energie v spoločných priestoroch (osvetlenie schodísk, el. en. na prevádzku výťahu)
  • poplatok za stočné zrážkových vôd
  • poistenie domu
  • vstupný a členský poplatok ZSVB
  • právne služby
  • poradenské služby
  • bankové poplatky + daň z kreditných úrokov
  • poplatok za spoločnú televíznu anténu príp. káblovú televíziu
2. správa domu - nerozúčtovať (môžem to nazvať "správny fond"?)
  • odmena za výkon funkcie predsedu, členov dozornej rady prípadne iných orgánov SVB
  • dane a ostatné odvody súvisiace s týmito odmenami
  • náklady na správu (ak má SVB uzatvorenú mandátnu zmluvu)
  • náklady na vedenie účtovníctva (ak si ho SVB nevedie samo)
  • administratívne a kancelárske náklady SVB (telefón, fax, poštovné, kancelárske potreby, odborná literatúra, nábytok, nákup počítača a sw vybavenia)
  • poplatky na úradoch, napr. za kolky (kataster, daňový úrad, krajský, obvodný a mestský úrad...)
Otázka č. 1 - prečo nie je možné tieto náklady normálne rozúčtovať ako vyššie uvedené "plnenia spojené s užívaním bytov"?

Otázka č. 2 - ako postupovať v prípade, že čerpanie správneho fondu počas roka prevyšuje jeho tvorbu napr. kvôli vyšším administratívnym nákladom? Nedoplatok sa priebežne uhrádza zo zdrojov FPÚaO, a po uzatvorení roka sa vyúčtuje vlastníkom bytov?

3. FPÚaO - nerozúčtovať
  • prevádzka (revízie a kontroly TZB, upratovanie spoločných priestorov, odpratávanie snehu)
  • údržba (udržiavanie stavu domu - maľovanie, čistenie kanalizácie)
  • opravy (opravy spoločných priestorov a zariadení, aj výmena rozvodov, zatepľovanie, výmena okien v bytoch ak je súčasťou zateplenia domu, a pod.)
  • modernizácia (zlepšovanie stavu a funkcie spoločných priestorov a zariadení, napr. aj regulácia rozvodov kúrenia, montáž solárnych kolektorov, u nás to bolo napr. automatické osvetlenie dvora, a pod.)
Naposledy upravil PeterNR : 15.03.06 at 11:54 Dôvod: oprava, pozri na ďalšej strane
0 0
Monika333 Monika333

Monika333 je offline (nepripojený) Monika333

... k 1. skupine
- právne a poradenské služby - dala by som zo správy, pokiaľ by sa predstavenstvo potrebovalo o niečom poradiť. %Ciže potrebuje informácie k svojej činnosti. Takéto poplatky by som rozhodne nerozúčtovala.
Pokiaľ by sa platila napríklad notárka pri vybavovaní úveru na dom, platila by som ju z FÚaO - je to platba potrebná pre dom.
Bankové poplatky jednoznačné idú z FÚaO - sú výdajom, príjmom sú naopak úroky z účtu. Bankový účet je zo zákona vlastníctvom SVB.

2. správa domu
poplatky na úradoch - z FÚaO, určite sa overujú doklady (zmluvy, výkresy a iné) kvôli domu a nie kvôli správe, správa to len vykonáva a zabezpečuje

3. FÚaO
+ bankový účet - poplatky
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať