I napriek tomu , že som opravila svoj príspevok zostala som v tomto smere neistá .................
Áno čo sa týka vývozu- dovozu ....jasné že ide o tovar .
Už keď sme pri tlačiarenským službách tak pridám aj ja niečo :
........ja úhradu faktúr za tlačiarenske služby alebo polygrafickú výrobu ........teraz neviem ako to mám nazvať/nakoľko je možnosť širokej palety názvov predmetu činnosti v tomto obore /........ celé roky účtujem ako príjem za výrobky a služby v JÚ .....toto ma zmiatlo .
Ja na základe objednávky od zákazníka vyrábam určitý výrobok s tým , že buď zákazník si dodá predlohu na CD,respek.litografie a podobne , alebo všetko spracováva od grafiky až po tlač ....tlačiareň .
Je zákazník , ktorý dokonca si dodá aj určitý materiál napr. poštové obálky na potlač loga . Toto chápem ako službu .
Na to aby som mohla tento výrobok vyrobiť si musím zakúpiť materiál , ktorý vediem v skladovej evidencii materiálu.
Tento materiál samozrejme , že použijem k výrobe určitého výrobku , či to bude leták, vizitka,kniha ,plagát a podobne . To mi je všetko jasné .
Ak by som to nazvala tovarom , tak po jeho výrobe by som tento vyrobený produkt musela prijať na sklad a výdajkov zo skladu potom vyfakturovať následne zákazníkovi ako tovar .
K tejto problematike sa vyjadrujem z dôvodu toho , že vlastne vôbec nepoužívam pri úhrade týchto fa za tlačiarenskú výrobu alebo služby v peňažnom denníku ako príjem za tovar ........... ale príjem za výrobky a služby .
Tovar resp. tržby za tovar by som účtovala v tom prípade , ak vyrobím na sklad napr. všeobecné tlačivá ako napr. PPD,VPD ,PD a podobne a tieto vediem ako tovar a predávam v predajni ako tovar .
Dovoz a vývoz som v tomto smere zatiaľ neriešila .
A teraz som z toho paf ......
, že či ja to vôbec správne účtujem .
A preto začínam rozmýšľať nad tovarom .....výrobkom......službou .......
????????je tu veľa otáznikov
V minulosti boli tiež nejednoznačné posudzovania z hľadiska činností tlačiarní.
Budem veľmi rada , poznať Váš názor na túto problematiku .