Ahojte, rozhodol som sa založiť si živnosť popri svojej regulárnej práci. Občas robím nejaké čiastkové práce a zisťujem, že by sa mi hodilo mať to v rámci živnosti.
Mám približný podnikateľský plán, ktorý v skratke zhrniem: chcel by som robiť odborné konzultácie a grafické výstupy (mapy) pre klientov.
Vstupné produkty sa týkajú:
- softvéru (Office 365, Adobe CC, antivirus, webstránka) plateného mesčne s ročnou viazanasťou,
- hardvéru (notebook),
- elektrickej energie (na notebook)
- cestovných nákladov (cestovné lístky, pohonné hmoty)
a nepopieram, že po čase by som neinvestoval aj do motorového vozidla.
Mojim produktom budú:
- grafické výstupy,
- sadzba textu,
- konzultácie a analýzy.
Klientov mám, obrat za 12 mesiacov očakávam určite do 50.000 €.
K uvedenému mám dve otázky:
1) ako si má vypočítať odvody ak som trvalý zamestnanec u iného zamestnávateľa?
2) ako si mám do nákladov uviesť spotrebu el. energie a pohonných hmôt ak časť využívam na súkromné účely?
Ďakujem.