Zavrieť

Porady

Čo hovoríte na nový zákon na ochranu spotrebiteľa

Od 1.7.2007 platí nový zak.na ochr.spotrebiteľa. Postrehli Ste ???

Také 3 podstatné novinky pre obchodníkov

- predavačka musí mať uniformu, alebo označenie štítkom že je predavač
- v predajni musí vysieť reklamačný poriadok
- ak je niečo nepredajné, alebo predané musí byť uvedené do kedy

Tinki
Usporiadat
VladoaKatka VladoaKatka

VladoaKatka je offline (nepripojený) VladoaKatka

Poslanci vo štvrtok 19.6.2008 posunuli do druhého čítania novelu zákona o ochrane spotrebiteľa - na september 2008.

http://www.nrsr.sk/exeIT.NRSR.Web.SS...x?DocID=273925
http://www.nrsr.sk/default.aspx?sid=schodze/zoznam
0 0
VladoaKatka VladoaKatka

VladoaKatka je offline (nepripojený) VladoaKatka

Parlament schválil novelu zákona o ochrane spotrebiteľa. Poslanci v nej okrem iného upravili pravidlá reklamácie poškodeného tovaru. Tá sa po novom nebude počítať na 24 mesiacov, ale na dve 12-mesačné obdobia.

Prvých dvanásť mesiacov od zakúpenia výrobku sa pre spotrebiteľa nič nemení. Po tejto dobe však musí náklady na posúdenie opodstatnenosti reklamácie znášať spotrebiteľ.

Novelou zákona chce ministerstvo hospodárstva klepnúť po prstoch špekulantom, ktorí zneužívali doterajšiu právnu úpravu. Viacerí požadovali neopodstatnené vrátenie peňazí, prípadne výmenu tovaru.

Dvojročná záručná doba je bežná v celej Európe a po vstupe do Európskej únie ju muselo zaviesť aj Slovensko.

http://www.ta3.com/sk/reportaze/9838...ti-spekulantom

Tu je návrh zákona, však uvidíme čo prinesie prax.

http://www.nrsr.sk/exeIT.NRSR.Web.SS...x?DocID=273925
0 0
Achy Achy

Achy je offline (nepripojený) Achy

Precital som si tu novelu z posledneho odkazu. v § 18 odstavec 7 som vsak nasiel:
(7) Ak spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil po dvanástich mesiacoch od kúpy a predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže spotrebiteľ zaslať výrobok na odborné posúdenie. Ak je výrobok zaslaný na odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia.

Kde by som v novele nasiel, ze naklady bude znasat spotrebitel?
0 0
akdims akdims

akdims je offline (nepripojený) akdims

Tento zákon schvaľovali ľudia nepoznajúci mentalitu nášho národa.
V zmysle § 18 predávajúci znáša náklady spojené s odborným posudkom stále (je úplne jedno, či je reklamácia opodstatnená alebo nie).

V dôvodovej správe sa uvádza, že novela je nutná okrem iného z dôvodu:
-"odstránenie neprimeraného zaťaženia predávajúceho pri vybavovaní reklamácií,"

Nepripadá Vám to ako výsmech podnikateľom?
0 0
akdims akdims

akdims je offline (nepripojený) akdims

Tento zákon už bol novelizovaný a nadobudol účinnosť 1.11.2008 ako zákon 397/2008. Je potrebné si všimnúť § 18!!!!!!!!!!!!!!!
0 0
ANNAP ANNAP

ANNAP je offline (nepripojený) ANNAP

ktorý paragraf obch.zákonníka rieši dohodnutú dobu záruky medzi podnikateľmi?
0 0
jess jess

jess je offline (nepripojený) jess

žienka
Kto môže posúdiť zamietnutú reklamáciu ? Je to stále len špec.skúšobňa alebo to môže posúdiť aj dovozca alebo výrobca daného tovaru?
0 0
VladoaKatka VladoaKatka

VladoaKatka je offline (nepripojený) VladoaKatka

Niečo zo stránky SOI:

UPLATNENIE REKLAMÁCIE PRI KÚPE TOVARU OD 01.11.2008
Každý spotrebiteľ má právo na výrobky a služby v bežnej kvalite, na uplatnenie reklamácie, náhradu škody, vzdelávanie, informácie, ochranu svojho zdravia, bezpečnosti a ekonomických záujmov, na podávanie podnetov a sťažností orgánom dozoru a kontroly a na zvýšenú ochranu svojich ekonomických záujmov v procese zavedenia meny euro v Slovenskej republike.
http://www.soi.sk/files/rspotreb/zoz...ie01112008.rtf

... ale aj predávajúci popri svojich povinnostiach má aj svoje práva, na to nezabúdajme.
0 0
betka betka

betka je offline (nepripojený) betka

Vraciam sa k tomuto úžastnému zákonu, ktorý považujem za diskriminačný.

Predávajúci je chúďa proti prefíkanému spotrebitelovi, kt. má vždy v zmysle tohto úžasného zákona pravdu.

Predávajúci NEZABUDNITE NA SKUTOČNOSTI:
- riaďte sa pekným českým príslovím: "Co je psáno, to je dáno"
- nikdy neurobte spotrebiteľovi dobre v tom zmysle, že mu iba zatelefonujete, reklamácia je vybavená, prídte si po tovar....,samozrejme, že Vám vyhovieme, vymeníme, opravíme. Všetko zašlite doporučene, odložiť podacie lístky
- nikdy nepreposielajte vyjadrenie sa k reklamácii v cudzom mene, teda v mene spoločnosti, ktorá Vám tovar zaslala. Musí fungovať spätná väzba, vy si to napíšte vo vlastnom mene, dátumy, bacha
- nikdy sa nedohodnite so spotrebitelom telef, že to prídete vymeniť, opraviť v daný deň. Bude sa Vám doba predlžovať, pretože spotrebitel dnes, ani zajtra nemá čas, ale až o týždeň (po 30 dňovej lehote), pošlite doporučene, že dôjde k výmene dňa xy. Ak nemá spotrebitel čas, všetko treba dokazovať písomne
- nikdy nepíšte jednoducho vo vyjadrení sa k reklamácii, že bola zamietnutá, lebo ....., ale napíšte pravdu, prečo je to tak, čo ste zistili, prešetrili, napíšte i to ako bolo s tovarom, výrobkom zaobchádzané, vyjadrite sa ak si myslíte, že je špinďúr, že neošetruje, nedodržiava.... Vybaviť musíte do 30 dni.
- nikdy neverte milému zákazníkovi, za Vaše dobré slovo, dostanete tak po hrbe, že sa z toho dlho nespamätáte
- vždy píšte dátumy, nikdy na ne nezabúdajte
- vždy píšte poradové číslo reklamácie
- všetko len písomne, písomne, písomne, písomne, písomne, lebo sa nespamätáte, keď Vám spotrebiteľ urobí , , pretože si vymení tovar pred uplynutím lehoty za nový, potom tento vymenený opäť po uplynutí lehoty vymení za nový, a má vždy nové, novučičké nové, pretože je dobrý (kopla by som ....)
- ak si naschvál poškodzuje vlastné veci, verte tomu, že ide o poškodzovanie a je to trestné ....

Kým človek neskúsi, tak neverí, čo sú niektorí ludia za ......, nebudem urážať zvieratká, lebo si to nezaslúžia
1 0
VladoaKatka VladoaKatka

VladoaKatka je offline (nepripojený) VladoaKatka

Ďaľšia "úžasná zmena" ktorú nám chystajú, čo sa týka ochrany spotrebiteľa.

http://ekonomika.sme.sk/clanok_tlac.asp?cl=6090034
Naposledy upravil VladoaKatka : 10.10.11 at 09:34
1 0
betka betka

betka je offline (nepripojený) betka

VladoaKatka Pozri príspevok
Ďaľšia "úžasná zmena" ktorú nám chystajú, čo sa týka ochrany spotrebiteľa.

http://ekonomika.sme.sk/clanok_tlac.asp?cl=6090034


Hmm, pomyslela som si svoje o článku:

Raz som si objednala odbornú literatúru tenučkú knižočku cca 200 strán cena bola cca 11,5-12 €, a za poštovné a balné som vyplatila oko 8-9 € (skoro ma drblo), ale potom som si povedala sadni do auta a choď vyjde ŤA to 100 €- autné
0 0
Llívia Llívia

Llívia je offline (nepripojený) Llívia

VladoaKatka Pozri príspevok
Ďaľšia "úžasná zmena" ktorú nám chystajú, čo sa týka ochrany spotrebiteľa.

http://ekonomika.sme.sk/clanok_tlac.asp?cl=6090034
Nakoniec budeme z e-shopov nakupovať síce bez poštovného a balného (aby ich predávajúci nemusel pri vrátení tovaru platiť), ale za vyššie ceny (veď niekto predsa náklady na poštovné a balné musí zaplatiť).
Ak chceli urobiť niečo v prospech ľudí, mali radšej predĺžiť lehotu na vrátenie tovaru zo 7 dní aspoň na 10.
0 0
camozzi camozzi

camozzi je offline (nepripojený) camozzi

Llívia Pozri príspevok
Nakoniec budeme z e-shopov nakupovať síce bez poštovného a balného (aby ich predávajúci nemusel pri vrátení tovaru platiť), ale za vyššie ceny (veď niekto predsa náklady na poštovné a balné musí zaplatiť).
Ak chceli urobiť niečo v prospech ľudí, mali radšej predĺžiť lehotu na vrátenie tovaru zo 7 dní aspoň na 10.
Citala si pozrne clanok? Slovenska legislativa uz ma zkomponovane vratenie tovaru + postovneho, cize to co ESD nariadil my uz mame. Obchodnik musi pri odstupeni od zmluvy vratit celkovu sumu nakupu: cena tovaru + prislusenstvo (postovne, balne...). Nevracia sa len postovne od zakaznika do obchodu.
ESD uz pripravuje zakon na 14 dnovu moznost odstupenia od zmluvy. Pokial viem, tak by mal byt v pripomienkovom konani.
0 0
Llívia Llívia

Llívia je offline (nepripojený) Llívia

camozzi Pozri príspevok
Citala si pozrne clanok? Slovenska legislativa uz ma zkomponovane vratenie tovaru + postovneho, cize to co ESD nariadil my uz mame. Obchodnik musi pri odstupeni od zmluvy vratit celkovu sumu nakupu: cena tovaru + prislusenstvo (postovne, balne...). Nevracia sa len postovne od zakaznika do obchodu.
ESD uz pripravuje zakon na 14 dnovu moznost odstupenia od zmluvy. Pokial viem, tak by mal byt v pripomienkovom konani.
A ty si to pozorne čítal?
"Internetový predajca kníh Martinus.sk tvrdí, že vracať aj poštovné nie je štandard. „Ak by bola šanca, že sa nás to týka, tak to zavedieme,“ povedal Martin Štrba, manažér Martinusu."
Votočka tvrdí, že práve pre rozdielne spôsoby výkladu zákonov e*-shopmi prijal Európsky súdny dvor rozhodnutie, ktoré by malo vracanie tovaru zjednotiť.

Ešte sa mi nestalo, aby mi pri vrátení tovaru predávajúci vrátil aj náklady za poštovné a balné, ktoré mi naúčtoval.
0 0

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať