Zavrieť

Porady

skladová evidencia

Dobrý deň, mám obchod s výpočtovou technikou, podnikám už 9 mesiacov a doposiaľ som si neviedla skladovú evidenciue. Ako na to?, AKé náležitosti to musí mať? Ďakujem
Usporiadat
Jana Acsová Jana Acsová

Jana Acsová je offline (nepripojený) Jana Acsová

daňový poradca, audítor
Treba rozlišovať, čo vystavujete a čo tým sledujete. V softvéroch spravidla:

1. výdajka znamená evidenciu výdaja tovaru v účtovných cenách,
2. dodací list znamená evidenciu tovaru v predajných cenách, ktoré sú následne premietnuté do faktúry.

Ak niekde výdajka nahrádza dodací list, resp. DL je softvérovo nazvaný výdajka, pre účely fakturácie na dokladovanie dodávky sa vystavuje v predajnej cene. Predpokladám však, že tým pádom je možnosť vystavovania viac druhov výdajok a jedna z nich bude aj výdaj v účtovných cenách, ktoré nie sú sprievodným dokladom k fakturácii pre odberateľa.

Čiže záleží len na tom, ako to ten ktorý softvér nazýva. Ale štandardný (najčastejší) postup býva: výdajka (účtovná cena) - dodací list (predajná cena) - faktúra.
0 0
zuzanar zuzanar

zuzanar je offline (nepripojený) zuzanar

Ja v MRP používam vo výdajke cenu predajnú, nakoľko z nej robím aj prenos do faktúr alebo výdajku účtujem cez fiškál. Máme tovar na komisiu, a nemám problém zrátať výdaj v skladových cenách vo výstupných zostavách to všetko je. Vo výdajke, druh pohybu zadáš pohyb, ktorý vytvoríš a priradíš k nemu typ ceny. Napr. 1./ Cena 1 uvedená na skladovej karte v záložke predajná cena, alebo 0./ Skladová cena.
0 0
brezňanka brezňanka

brezňanka je offline (nepripojený) brezňanka

Plne súhlasím, pretože z vlastnej skúsenosti (účtujeme spôsobom B) potrebujem mať priebežne prehľad o tom čo mám skladom a šéfa nezaujíma môj spôsob účtovania, on chce mať skutočne prehľad a v podstate celý rok
by som nemala prehľad o skutočnom hospodárskom výsledku počas jednotlivých mesiacov a takto si ho viem priebežne kontrolovať.
0 0
toria toria

toria je offline (nepripojený) toria

Prosím neviem či somuž blbá alebo čo, no tá skladová evidencia mi je najako proti srsti.
Prosím o pomoc. Vysvetlite mi niekdo podrobne ako na skladovú evidenciu v cukrárni. Prečítala som si toho tu stráááááááááááášne moc, ale mám z toho totálny miš-maš.

Ďakujem ďakujem ďakujem
0 0
toria toria

toria je offline (nepripojený) toria

toria
Prosím neviem či somuž blbá alebo čo, no tá skladová evidencia mi je najako proti srsti.
Prosím o pomoc. Vysvetlite mi niekdo podrobne ako na skladovú evidenciu v cukrárni. Prečítala som si toho tu stráááááááááááášne moc, ale mám z toho totálny miš-maš.

Ďakujem ďakujem ďakujem

PROSÍM KTO Z VÁS TO ROBÍ A POMOŽE MI?????
0 0
Ninna Ninna

Ninna je offline (nepripojený) Ninna

čo konkrétne nechápeš?
čo nakúpim musím aj predať
0 0
sta sta

sta je offline (nepripojený) sta

Ahojte,
ako by ste robili skladovú evidenciu v kaderníctve?
1. Stačí ak budem mať skladovú kartu napr. na farby a evidujem na nej všetky možné druhy farieb, alebo musím mať na každý typ farb zvlášť skladovú kartu?
2. Príjemky robím na základe došlých faktúr a k nim pripojených dodacích listov, ale neviem čo s výdajkami. Pri predanom tovare sa to dá podľa výstupu z RP, ale ako vyskladniť materiál, ktorý použijú kaderníčky pri práci? Môžem to riešiť tak, že si každá bude zapísovať kedy, čo zoberie zo skladu? a potom sa podľa toho spravia výdajky?
Ďakujem.
0 0
renča1 renča1

renča1 je offline (nepripojený) renča1

:-D
sta
Ahojte,
ako by ste robili skladovú evidenciu v kaderníctve?
1. Stačí ak budem mať skladovú kartu napr. na farby a evidujem na nej všetky možné druhy farieb, alebo musím mať na každý typ farb zvlášť skladovú kartu?
2. Príjemky robím na základe došlých faktúr a k nim pripojených dodacích listov, ale neviem čo s výdajkami. Pri predanom tovare sa to dá podľa výstupu z RP, ale ako vyskladniť materiál, ktorý použijú kaderníčky pri práci? Môžem to riešiť tak, že si každá bude zapísovať kedy, čo zoberie zo skladu? a potom sa podľa toho spravia výdajky?
Ďakujem.
Ja by som nakúpené farby určite nenaskladňovala, ved pri farbení môžem minúť z 1 tuby polovičku a potom zbytok u inej zákazničky, dokonca zbytok sa ti ľahko pokazí, znehodnotí.... Neviem si to ani predstaviť.

Do inter.smernice treba uviesť, že farby, laky, atd... ktoré sa postupne spotrebúvajú sú spotrebným materiálom, ktoré sa nebudú naskladňovať a účtovať sa budú do 501 alebo v JÚ prevádz.réžie. Iné by bolo keby som nakúpené farby, laky ďalej predávala, ako tovar nespotrebované, vtedy by som to účtovala ako tovar a zároveň naskladnila a urobila príjem. Pri jeho predaji, vyskladnení by som vystavila výdajku.
0 0
sta sta

sta je offline (nepripojený) sta

Čiže myslíš, že všetky farby čo za mesiac nakúpi by som mala rovno dávať do spotreby cez 501 v PÚ?? Neviem či to takto spraviť, pretože on mesačne nakúpi dosť veľké množstvo farieb , a nie všetko hneď spotrebuje a problém je, že určite bude niektoré výrobky aj predávať, ako laky, tužidlá, šampóny a možno aj farby, takže k tomu určite musím viesť sklad. Ja som to chcela spraviť tak, že hneď ako by jedna kaderníčka zobrala nejaký šampón, alebo farbu, tak by sa vystavila výdajka, a to je jedno či by napr. ten šampón spotrebovala za 2 dni, alebo za týždeň. A samozrejme keď by si nejaká zákazníčka kúpila šampón, tak sa spraví normálne výdajka s dátumom predaja...
0 0
zuzanar zuzanar

zuzanar je offline (nepripojený) zuzanar

A takto by to nemohlo byť?
Nákup z DL na sklad.
Predaj zákazníkovi - normálna výdajka, alebo odpis cez ERP.
Predaj cez služby- hromadná výdajka napr. 1x na konci mesiaca.
U nás vo firme sa zo skladu, ktorý je určený na predaj využívajú veci aj na réžiu firmy, a technici si zapisujú čo kedy zoberú a ja raz na konci mesiaca urobím na to výdajku.
0 0
sta sta

sta je offline (nepripojený) sta

zuzanar
A takto by to nemohlo byť?
Nákup z DL na sklad.
Predaj zákazníkovi - normálna výdajka, alebo odpis cez ERP.
Predaj cez služby- hromadná výdajka napr. 1x na konci mesiaca.
U nás vo firme sa zo skladu, ktorý je určený na predaj využívajú veci aj na réžiu firmy, a technici si zapisujú čo kedy zoberú a ja raz na konci mesiaca urobím na to výdajku.
Asi to takto spravím aj ja, len som si nebola istá, či môžem materiál, ktorý použijeme na vlastnú spotrebu vyskladniť raz do mesiaca, ale ináč to asi nepôjde. Ďakujem pekne za rady. :p
0 0
boitana boitana

boitana je offline (nepripojený) boitana

Zdravim všetkých,potrebovala by som poradiť od niekoho kto má s tým skúsenosti,idem začať učtovať v PU-fitnes,kde nakupuju pripravky ( ako su napoje na odburavanie tukov a pod.. ) ako by som to mala zacať uctovat aby som mala kontrolovatelne zásoby-nakupia prípravky na DF ale tie idu hned do fitnes neskladuju sa v sklade, tam predavaju cez RP-ale su aj pripravky vo vedrach po 10kg a z tych miesaju napoje tu by sa mala zrejme urobit kalkulacia na jeden napoj-co by bolo pre mna vyhodnejsie uctovat sposobom A alebo B?
Dnes sa tam zastavima zistim ci im RP-dáva tovarovu pasku-sice funguju od marca 2006 a teraz ma poziadali ci by som to nezobrala a chcela by som pohyb tovaru bol poriadku,preto budem vdacna za kazdu radu-dakujem vsetkym
0 0
stracka stracka

stracka je offline (nepripojený) stracka

Ahoj, mam jednu surnu otazku: docitala som sa tu, ze "tovar, ktory sa nakupi konkretnemu odberatelovi, tak netreba sklad, ale len sparovat DF a OF - musi sediet polozkovite - to by mi aj sedelo. Ale DF a OF nemam vystavene v ten isty den - ale povedzme s tyzdennym oneskorenim - musim viest skladovu evidenciu aj tak? My vzdy nakupujeme tovar pre konkretneho zakaznika, ale mam prave danovu kontrolu, a povedali mi, ze ak faktury nemam v ten isty den, tak musim mat sklad - tak teraz neviem. Vie mi niekto poradit?
0 0
stracka stracka

stracka je offline (nepripojený) stracka

nikto mi neodpovie? (
0 0
Monius Monius

Monius je offline (nepripojený) Monius

Ahojte, potrebujem poradiť. Vediem JU živnostníkovi -predajni s kancelárskymi potrebami. Je platca DPH (3-mesačný). Predáva aj CD, a rôzne iné drobnosti, ktoré sú prijaté na slad ako tovar. V priebehu roka však z "tovaru" niečo spotrebuje aj pre firmu. Napríklad keď potrebuje niečo zálohovať, CD si zoberie zo skladu. Malo by sa to dať odpísať cez výdajku - pracujem s money S3. Neviem však, či na výdajku mám dať tú nákupnú cenu, alebo 0 Sk. Sklad vediem v programe, ale účtujem v exceli do peňažného denníka. Neviem ako mám zaúčtovať do denníka výdajku pre vlastnú spotrebu.
0 0
jaja99 jaja99

jaja99 je offline (nepripojený) jaja99

Ak si nákup CD účtovala pri úhrade do stĺpca nákup tovaru, tak v okamihu vnútornej spotreby znížiš stav zásoby na skladovej karte (toto zníženie neúčtuješ v denníku, lebo nedošlo k pohybu peňazí) a v denníku cez uávierkové operácie preradíš výdaj z nákupu tovaru na nákup materiálu, ak to ide k 31.12 daného roka. Čiže odmínusuješ hodnotu nakúpených CD, ktoré boli spotrebované zo stĺpca tovar a prehodíš do stĺpca materiál.

PS: Na výdajke uvedieš nákupnú cenu.
0 0
renča1 renča1

renča1 je offline (nepripojený) renča1

:-D
Tovar , ktorý je naskladnený v obstar.cene na základe príjemky sa pri jeho spotrebe preúčtuje tam, kam bol v skutečnosti použitý. Napr. ak sa nakúpili Cd z ktorej sa uplatnil odpočet dph, zahrnul do výdav.ovplyv.základ dane, na základe príjemky naskladnil v obstar.cene a jeho použitie pôjde neskôr na osobnú spotrebu, tak sa urobí nasledovné:
- v deň jeho spotreby sa odvedie dph podľa § 8
- cez uzavier.operácie sa v PD stornuje účtovanie nákup tovaru a naúčtuje ako osobná spotreba.(upraví sa základ dane) a to cez ID.
- V deň jeho spotreby sa vystaví výdajka v obstar.cene

Ak by si spotreboval nakúpený tovar v obstar.cene pre potreby firmy, tak :
- s dph nerobíš nič, neodvádzaš dph , dph zostáva odpočítaná na vstupe
- preúčtuješ v PD jeho účtovné zaradenie, neupravuješ základ dane, tovar pre potreby firmy je výdav.ovplyv.základ dane
- dňom jeho spotreby pre firem.účely vystavíš výdajku v obstar.cene
0 0
Stitch Stitch

Stitch je offline (nepripojený) Stitch

SZČO účtujúca v JÚ, ktorá fakturuje dodávku + montáž "krbov".
Postačuje ak vedie skladové hospodárstvo nasledovne?
Skladová karta na konkrétny tovar /krby + príslušenstvo/ - nahodí počet ks /m/ v nákupnej cene s označením príslušnej faktúry, ktorou to nakúpila.

Následne v skladovej karte toho tovaru vyznačí výdaj - počet ks /m/ opäť v nákupnej cene s vyznačením faktúry v ktorej to bolo vyfakturované. K vystavenej faktúre už bude pripojený dodací list s "predajnými" cenami.
0 0
Stitch Stitch

Stitch je offline (nepripojený) Stitch

Ešte jedna otázka:
Ak SZČO nie je platca DPH a nakupuje tovar od platcu DPH, akou cenou bude prijímať tovar na sklad - nákupná cena bez DPH alebo s DPH?????
0 0
Muška Muška

Muška je offline (nepripojený) Muška

Stitch Pozri príspevok
Ešte jedna otázka:
Ak SZČO nie je platca DPH a nakupuje tovar od platcu DPH, akou cenou bude prijímať tovar na sklad - nákupná cena bez DPH alebo s DPH?????
Ak nie je SZČO platiteľ DPH, tak ho samozrejme nezaujíma /v tomto prípade/ DPH a "manipuluje" iba s cenou s DPH.

Takže príjme tovar na sklad v cene s DPH.
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať