Zavrieť

Porady

príplatok za triednictvo učiteľa na znížený pracovný úväzok

Prosím Vás poraďte - aká bude výška príplatku za výkon špecializovanej činnosti triedneho učiteľa od 1.11.2009, ak v našej organizácii pracuje ako učiteľ na znížený pracovný úväzok - 52,17 %.
Je tento výpočet správny???
713*0,05*0,5217 = 18,60
Taktiež bude vykonávať činnosť uvádzajúceho ped. zamestnanca.
Aj tento príplatok sa má prepočítať???
713*0,04*0,5217 = 14,88
Usporiadat
olio olio

olio je offline (nepripojený) olio

pe.pe Pozri príspevok
No som trochu zmätený, o odmeňovaní hovorí zákon 553 a ten jasne určuje, že ak sa zamestnávateľ so zamestnancom dohodnú na kratšom prac. čase, príplatky sa krátia. Tento zákon je alfa a omega odmeňovania. Pozrel som aj poslednú novelu platnú od 1.1.2010 a tento paragraf tam stále je. Takže krátenie bolo správne, to je jasné, ale prečo máš od 1.1. plný príplatok...nechápem. Možno som nevypátral nejaký paragraf, tak ak ho máte po ruke, šup sem s ním. vďaka
Do 31.10.2009 sa príplatok triedneho učiteľa vypočítaval z tarifného platu a jeho výška bola v závislosti od pracovného úväzku učiteľa.

Podľa Zákona 317/2009 sa zmenil výpočet príplatku za výkon špecializovanej činnosti (tu patrí činnosť triedneho učiteľa) a vypočítava sa z platovej tarify platovej triedy a pracovnej triedy, do ktorej je pedagogický zamestnanec zaradený bez ohľadu na rozsah úväzku učiteľa.

Tento príplatok patrí učiteľovi až do konca školského roka, teda do 31.8. a to aj pre triednych skončených maturitných tried, aj deviatackych tried.

Pozn.: Toto je možné nájsť v zelenej "Praktickej príručke pre učiteľa" na str. 106 a 107, ktorú obdržali (?) všetci pedagogickí zamestnanci.
0 0
pe.pe pe.pe

pe.pe je offline (nepripojený) pe.pe

optimista
olio Pozri príspevok
Do 31.10.2009 sa príplatok triedneho učiteľa vypočítaval z tarifného platu a jeho výška bola v závislosti od pracovného úväzku učiteľa.

Podľa Zákona 317/2009 sa zmenil výpočet príplatku za výkon špecializovanej činnosti (tu patrí činnosť triedneho učiteľa) a vypočítava sa z platovej tarify platovej triedy a pracovnej triedy, do ktorej je pedagogický zamestnanec zaradený bez ohľadu na rozsah úväzku učiteľa.

Tento príplatok patrí učiteľovi až do konca školského roka, teda do 31.8. a to aj pre triednych skončených maturitných tried, aj deviatackych tried.

Pozn.: Toto je možné nájsť v zelenej "Praktickej príručke pre učiteľa" na str. 106 a 107, ktorú obdržali (?) všetci pedagogickí zamestnanci.
Ahoj olio,

ale veď toto všetko ja viem (resp. tieto info poznám), len zdôrazňujem, že okrem 317-ky je aj zákon 553, podľa ktorého sme odmeňovaní. A ten jasne hovorí, čo som uviedol.

Pokiaľ ide o príručku, mám ju už dosť dlho, je fajn, ale práve v nej je pár "sporných", rovno napíšem že zlých vysvetlení, či komentárov. A práve jeden sa týka príplatku za triednictvo. Zákon 317 sám o výške príplatku v závislosti od úväzku nehovorí, o tom hovorí práve zákon 553 (bol novelizovaný spolu s prijatím 317, Tebou uvedené stránky príručky už rozoberajú 553-ku, nie 317-ku). Len ten, kto daný komentár písal, asi zabudol na to, ako znie zákon o odmeňovaní. Možno bol zámer taký, že príplatok bude vyplácaný v plnej výške, len sa to zabudlo ošetriť aj v zákone 553. A pokiaľ sa toto v 553 nezmení, ide o neoprávenené mzdové výdavky.

uvediem §27 zákona 553

(1) Tarifný plat, osobný plat, zvýšenie tarifného platu a príplatky určené mesačnou sumou sa zamestnancovi poskytujú za prácu vykonávanú v rozsahu ustanoveného pracovného času. Ak sa zamestnávateľ dohodne so
zamestnancom na kratšom pracovnom čase, peňažné plnenia mu patria v pomernej výške zodpovedajúcej dĺžke dohodnutého pracovného času.


Rovnako za chybný komentár považujem aj to, že príplatok za triednictvo patrí aj triednym maturitných tried, nakoľko žiak prestáva byť žiakom školy deň po úspešnom zložení maturitnej skúšky. Myslím, že je dosť nelogické vyplácať príplatok za triednictvo v triede, ktorá neexistuje. Síce, ak ideme gréckym modelom...
Naposledy upravil pe.pe : 29.06.10 at 19:54
0 0
olio olio

olio je offline (nepripojený) olio

...hold, ak už nemáme veriť príručke, ktorá začína príhovorom ministra školstva a má slúžiť práve na vysvetlenie sporného poňatia zákona, tak sa vzdávam...
0 0
pe.pe pe.pe

pe.pe je offline (nepripojený) pe.pe

optimista
olio Pozri príspevok
...hold, ak už nemáme veriť príručke, ktorá začína príhovorom ministra školstva a má slúžiť práve na vysvetlenie sporného poňatia zákona, tak sa vzdávam...
nuž, príručka bola šitá horúcou ihlou, tak ako celý zákon, sú v nej dokonca zakomponované informácie a pokyny, ktoré sa nakoniec do zákona ani nedostali (napríklad potreba kreditov na udržanie 2. atestácie). jednoducho, je to len príručka a určite sa treba v prvom rade držať zákona. a ten práve v našej veci sporný nie je.
0 0
susann2 susann2

susann2 je offline (nepripojený) susann2

Ministerskí úradníci nás presviedčajú, že rezortné zákony sú nadradené voči ostatným všeobecným zákonom. Takto okrem iných zdôvodňujú príplatok za triednictvo v plnej výške učiteľovi, ktorý je prijatý na úväzok. Miesto tej knihy čo vydali, keby radšej boli upravili zákony, minimálne tak ako ako je zosúladený zákonník práce so zákonom o verejnom záujme. Aby bolo jasné, ktorý §, ktorého zákona, koho sa týka, alebo netýka. Takto sa dohadujeme, ako to má byť a mne už prestáva byť jasné, aj to čo mi doteraz jasné bolo.
Naposledy upravil susann2 : 30.06.10 at 12:48
2 0
Margaretka5 Margaretka5

Margaretka5 je offline (nepripojený) Margaretka5

Napadol ma jeden sposob, ci by to nieco poriesilo,
ak by si niekto dal tu namahu a poslal na ministerstvo poziadavku o STANOVISKO (vyklad k danemu § kompetentneho uradnika M. školstva? Neviem si predstaviť inu casovo schodnu alternativu pri sucasnom stave- zmene ministerskych stoliciek. Inak s VAmi suhlasim, malo by sa to cim skor novelizovat.
0 0
Ivča Ivča

Ivča je offline (nepripojený) Ivča

Prikladám stanovisko z KŠÚ na otázku, či sa kráti príplatok za triednictvo pri zníženom úväzku.

"Dobrý deň,

máte pravdu, ale pre nový školský rok už berte do úvahy Zákon č. 151/2010 Z. z. o zahraničnej službe a o zmene a doplnení niektorých zákonov, kde je aj Čl. XI., ktorým sa novelizuje zákon 553/2003 Z. z. , a to bod 8, ktorým sa novelizuje § 27, kde sa na konci pripajajú tieto slová "okrem príplatku podľa § 13b ods. 1".

(príplatok za výkon špecializovanej činnosti triedneho učiteľa pri skrátenom úväzku sa nekráti.)"
3 0
Sabadka Sabadka

Sabadka je offline (nepripojený) Sabadka

Kto ma pozná vie.
Ivča Pozri príspevok
Prikladám stanovisko z KŠÚ na otázku, či sa kráti príplatok za triednictvo pri zníženom úväzku.

"Dobrý deň,

máte pravdu, ale pre nový školský rok už berte do úvahy Zákon č. 151/2010 Z. z. o zahraničnej službe a o zmene a doplnení niektorých zákonov, kde je aj Čl. XI., ktorým sa novelizuje zákon 553/2003 Z. z. , a to bod 8, ktorým sa novelizuje § 27, kde sa na konci pripajajú tieto slová "okrem príplatku podľa § 13b ods. 1".

(príplatok za výkon špecializovanej činnosti triedneho učiteľa pri skrátenom úväzku sa nekráti.)"
konečne je to tu, len nechápem, prečo im to trvalo skoro rok
0 0
555555 555555

555555 je offline (nepripojený) 555555

Margaretka5 Pozri príspevok
Napadol ma jeden sposob, ci by to nieco poriesilo,
ak by si niekto dal tu namahu a poslal na ministerstvo poziadavku o STANOVISKO (vyklad k danemu § kompetentneho uradnika M. školstva? Neviem si predstaviť inu casovo schodnu alternativu pri sucasnom stave- zmene ministerskych stoliciek. Inak s VAmi suhlasim, malo by sa to cim skor novelizovat.
S ministerstvom mám veľmi dobré skúsenosti.Najmä s PaedDr.Melcerovou.Pri akejkoľvek nejasnosti mi odpísalá na súkromný mail do 48 hodín. A to je v dnešnej dobe dosť fajn
0 0
susann2 susann2

susann2 je offline (nepripojený) susann2

Zákony musia byť v súlade a nie si odporovať. Na ich nesúlad sme upozorňovali od ich začiatku. Aj na svoje webovej stránke majú viaceré výklady k §, nikým nie sú podpísané, to ako keby tam aj nebolo nič. Ved mi musíme podľa tých zákonov pracovať a nie čakať rok, až sa vyskytne nejaký súdny spor /vtedy najskôr prichádza k novele/ a potom aj uradníci hore pochopia, že naozaj treba zákon novelizovať a nie si ho vykladať po svojom.
0 0
pe.pe pe.pe

pe.pe je offline (nepripojený) pe.pe

optimista
Ivča Pozri príspevok
Prikladám stanovisko z KŠÚ na otázku, či sa kráti príplatok za triednictvo pri zníženom úväzku.

"Dobrý deň,

máte pravdu, ale pre nový školský rok už berte do úvahy Zákon č. 151/2010 Z. z. o zahraničnej službe a o zmene a doplnení niektorých zákonov, kde je aj Čl. XI., ktorým sa novelizuje zákon 553/2003 Z. z. , a to bod 8, ktorým sa novelizuje § 27, kde sa na konci pripajajú tieto slová "okrem príplatku podľa § 13b ods. 1".

(príplatok za výkon špecializovanej činnosti triedneho učiteľa pri skrátenom úväzku sa nekráti.)"
Super, vdaka za dolezitu informaciu. Uz som si to aj vygooglil akurat, ze priplatky treba zrejme prepocitat uz za jul, nakolko ucinnost tejto novely zakona je od 1. jula 2010.
1 0
Maja1268 Maja1268

Maja1268 je offline (nepripojený) Maja1268

Ekonomická inžinierka pracujúca v školstve ...viac
Ivča Pozri príspevok
Prikladám stanovisko z KŠÚ na otázku, či sa kráti príplatok za triednictvo pri zníženom úväzku.

"Dobrý deň,

máte pravdu, ale pre nový školský rok už berte do úvahy Zákon č. 151/2010 Z. z. o zahraničnej službe a o zmene a doplnení niektorých zákonov, kde je aj Čl. XI., ktorým sa novelizuje zákon 553/2003 Z. z. , a to bod 8, ktorým sa novelizuje § 27, kde sa na konci pripajajú tieto slová "okrem príplatku podľa § 13b ods. 1".

(príplatok za výkon špecializovanej činnosti triedneho učiteľa pri skrátenom úväzku sa nekráti.)"
Som zvedavá, ako sa majú riešiť tí učitelia, ktorým sa príplatok nekrátil od 1.11.2009. P.Belešová nás na každom školení presviedčala, že sa mu nemá krátiť a na naše argumenty dosť ostro reagovala. A naodrazu - ups - výnimka platí len od roku 2010 a tí odvážlivci, ktorí chceli dodržať literu zákona, museli znášať urážky a osočovania nielen od pedagógov, ale aj od riaditeľov škôl, pretože tento výklad im p.Belešová poskytla pri školení riaditeľov škôl. Myslím si, že keď už v novembri sme poukazovali na nesúlad, že už vtedy si mali na Ministerstve priznať, že na niečo pozabudli. Ďakujem za pomoc, pretože v zákone č. 151/2010 by som túto výnimku skutočne nehľadala.
Naposledy upravil Maja1268 : 16.09.10 at 13:57
0 0
miru11 miru11

miru11 je offline (nepripojený) miru11

Myslím si, že nemáš pravdu. Ja mám vyjadrenie z MSSR, kde je napísané, že triednictvo je v každej triede rovnaké, ale je logické, keď je na skrátený úväzok, že sa kráti. To potom môžu robiť ludia na 5 tich školách a na každej budú mať plnú suu a celkom slušnú. To je veru hluposť
0 0
pe.pe pe.pe

pe.pe je offline (nepripojený) pe.pe

optimista
miru11 Pozri príspevok
Myslím si, že nemáš pravdu. Ja mám vyjadrenie z MSSR, kde je napísané, že triednictvo je v každej triede rovnaké, ale je logické, keď je na skrátený úväzok, že sa kráti. To potom môžu robiť ludia na 5 tich školách a na každej budú mať plnú suu a celkom slušnú. To je veru hluposť
Moze sa zdat byt "hlupe" nekratit pri nie plnom uvazku priplatok za triednictvo, ale riadit sa treba zakonom o odmenovani a podla poslednej novelizacie zakona (je uvedena vyssie) sa priplatok za triednictvo nekrati.
1 0
Janka 52 Janka 52

Janka 52 je offline (nepripojený) Janka 52

Zaujímalo by ma:
V zákone 151/2010 Z.z. sa vyriešia iba otázka príplatku za triednictvo.
Ale v akej výške patrí príplatok za riadenie a uvádzanie pri čiastočnom úväzku? /Napr. vedúca ŠJ má príplatok za riadenie a robí len na 50%, alebo učiteľ, ktorý uvádza robí na 80% úväzok.
Naposledy upravil Janka 52 : 25.10.10 at 06:52
0 0
Sabadka Sabadka

Sabadka je offline (nepripojený) Sabadka

Kto ma pozná vie.
Janka 52 Pozri príspevok
Zaujímalo by ma:
V zákone 151/2010 Z.z. sa vyriešia iba otázka príplatku za triednictvo.
Ale v akej výške patrí príplatok za riadenie a uvádzanie pri čiastočnom úväzku? /Napr. vedúca ŠJ má príplatok za riadenie a robí len na 50%, alebo učiteľ, ktorý uvádza robí na 80% úväzok.
Ak učiteľ má 80% úväzok tak sa mu príplatok za uvádzanie učiteľa kráti priamo úmerne k jeho úväzku. Nemôže predsa dostávať príplatok na celý úväzok ak má len 80% úväzok. Čo sa týka príplatku za riadenie pre vedúcu ŠJ - určí sa výška príplatku v zmysle § 8 ods. 2 s prihliadnutím na § 27.
0 0
Janka 52 Janka 52

Janka 52 je offline (nepripojený) Janka 52

Sabadka Pozri príspevok
Ak učiteľ má 80% úväzok tak sa mu príplatok za uvádzanie učiteľa kráti priamo úmerne k jeho úväzku. Nemôže predsa dostávať príplatok na celý úväzok ak má len 80% úväzok. Čo sa týka príplatku za riadenie pre vedúcu ŠJ - určí sa výška príplatku v zmysle § 8 ods. 2 s prihliadnutím na § 27.
To všetko chápem, ale predsa je to také isté, ako pri triednictve.
Je zamestnancom na kratší prac. čas, ale uvádzanie nastupujúceho kolegu musí vykonať na 100 %, a podobne sa mi to javí ak pri príplatku za riadenie.
Ak upravili triednictvo pri čiastočnom úväzku - stálo by za úvahu pouvažovať aj o iných príplatkoch, nie?
0 0
Sabadka Sabadka

Sabadka je offline (nepripojený) Sabadka

Kto ma pozná vie.
Janka 52 Pozri príspevok
To všetko chápem, ale predsa je to také isté, ako pri triednictve.
Je zamestnancom na kratší prac. čas, ale uvádzanie nastupujúceho kolegu musí vykonať na 100 %, a podobne sa mi to javí ak pri príplatku za riadenie.
Ak upravili triednictvo pri čiastočnom úväzku - stálo by za úvahu pouvažovať aj o iných príplatkoch, nie?
Pouvažovať o tom môžme, ale zmeniť to musia iní
0 0
marika111 marika111

marika111 je offline (nepripojený) marika111

Nemáš pravdu v tom výpočte. Príplatok za triednictvo - činnosť triedneho učiteľa sa nekráti, je určený pevnou sumou!!!
0 0
pe.pe pe.pe

pe.pe je offline (nepripojený) pe.pe

optimista
marika111 Pozri príspevok
Nemáš pravdu v tom výpočte. Príplatok za triednictvo - činnosť triedneho učiteľa sa nekráti, je určený pevnou sumou!!!
Marika, ak reaguješ na výpočet zo zadania témy, nemáš pravdu Ty. Otázka a aj výpočet sú z novembra 2009, vtedy bol výpočet správny.
0 0

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať