Ešte mám ja jednu otázku.
Vystavujeme zálohové faktúry, z ktorých samozrejme, keď sú uhradené, vystavíme riadnu faktúru, aby rozúčtovalo DPH a toto aj zaúčtujem. Keď mám ale k jednej konečnej faktúre viac takýchto záloh, ku každej mám potom urobenú faktúru na rozúčtovanie DPH, mám problém vystaviť konečnú faktúru. Neviem, ako tak odúčtovať zálohy, aby mi to aj program dobre urobil, aj účtovne aby to bolo dobre a aby som ani na niektorú zálohu nezabudla. Napr.
1. záloha 119 rozúčtovacia fa 100 + 19 zaúčtujem 19 DPh
2. záloha 238 200 + 38 38
3. záloha 119 100 + 19 19
Konečná fa bude napr. na 1190 1000 + 190
To ale už bude vlastne samostatná faktúra, keďže na zálohové mám už vystavené rozúčtovacie. Čo potom so zálohami?
Mám ich odrátať priamo vo faktúre samostatnými riadkami? Potom mi konečná suma fa zostane 714, ale ako to zaúčtovať do denníka? Dajú sa nejako prepojiť všetky tieto faktúry, aby bolo jasné, že sa týkajú toho istého?
Je niekde v programe možnosť urobiť zálohovú faktúru, z nej potom rozúčtovaciu (alebo aj viac rozúčtovacích) a z toho potom ešte aj konečnú?
Môžete dať typ, ako toto robíte vy? Ďakujem.