Zdravím,
ako SZČO som do konca októbra vykonávala administratívne práce. Svoju poslednú faktúru som odberateľovi vystavila 3.11.2017, čo znamená že splatnosť faktúry je 3.12.2017 (ako to máme dohodnuté v zmluve). Keďže mi peniaze nechodili, pozrela som sa na faktúru ešte raz a zistila som, že spomínané dátumy som vymenila a tak podľa toho čo je tam napísané, bola moja faktúra vystavená mesiac po uplynutí splatnosti.
Otázka č.1
Viete mi poradiť ako to opraviť? Predpokladám, že môžem vystaviť novú faktúru. V takom prípade by musela mať opäť mesačnú splatnosť a to 3.1.2018?? Alebo to môžem opraviť dobropisom a to by znamenalo, že splatnosť je 3.12.2017 ako bola aj pôvodne? Ideálne by som to chcela opraviť tak, aby som nemusela čakať ďalší mesiac na peniažky. Ale ak sa inak nedá, chápem, je to moja vina.
Otázka č.2
Ďalej sa chcem opýtať na povinnosti odberateľa, ak si chybu vo faktúre všimol, je jeho povinnosťou upozorniť ma na chybu pred dátumom vypršania splatnosti?
Otázka č.3
Je potrebné aby boli moje faktúry opečiatkované odberateľom? On totiž v minulosti niekoľkokrát odmietol pečiatkovať faktúry ale nakoniec som ho k tomu donútila.
Otázka č.4
Posledná vec, odberateľ mi vyslovene zakázal uvádzať počet odpracovaných hodín a moju hodinovú sadzbu na faktúre. Je to špekulant, predpokladám, že to urobil preto, aby bol krytý v prípade, že nebude mať peniaze na vyplatenie. Moje faktúry by boli neplatné a teda on by ma nemusel vyplatiť naťahoval by čas. Ako opraviť faktúry v tomto prípade? Vypracovať nanovo alebo k nim urobiť dobropis? (tieto faktúry mi už boli vyplatené)
Ďakujem za odpovede na všetky moje otázky, som nová SZČO a učím sa v tom chodiť