Zavrieť

Porady

Čo sa mi dnes stalo, čo ma potešilo a čo ma rozčúlilo XXI.

Voľné pokračovanie debaty o každodenných radostiach i starostiach.
Pre všetkých vtipných, slušných a vychovaných poraďákov, starých aj nových členov.
Dúfam, že dvadsať prvý pokus bude aspoň trošku úspešnejší.
Usporiadat
bjuty smis bjuty smis

bjuty smis je teraz online bjuty smis

))))
staré časy sú napäť....

Policajná inšpekcia prerušila trestné stíhanie v prípade úniku nahrávok z kancelárií niekdajších vyšetrovateľov NAKA okolo Jána Čurillu, ktoré mesiace púšťal na tlačových besedách Smer, píšu Aktuality. Roberta Fica ani nevypočuli. Inšpekciu riadi nominant Matúša Šutaja Eštoka Branislav Zurian.

Vyšetrovateľ policajnej inšpekcie podľa zistení Aktualít nevypočul predsedu Smeru Roberta Fica ani poslanca Smeru Tibora Gašpara, ktorí zvykli na tlačových besedách strany púšťať nahrávky policajtov, často v zmanipulovane zostrihanej verzii.

Vyšetrovateľ si vystačil s tým, že strana Smer zaslala písomné stanovisko, že nevedia, kto im nahrávky poskytol
1 0
pavol54 pavol54

pavol54 je offline (nepripojený) pavol54

babka - ježibabka
Keďže ste tu pokračovali v mojej debate, tak vám to trochu ozrejmím. Ten veľký preplatok na elektrine ma prekvapil. Roky platím takmer rovnakú sumu a mala som to pri vyúčtovaní skoro akurát. Pri rekonštrukcii prišlo k zmene spotrebičov, ale málo používam rúru, čo mala dosť veľkú spotrebu, ale podľa mňa by to toľko byť nemalo, skorej by som tipovala na nulu. Plyn platím tiež stále rovnako. Mesiac som tu nebola, tak tam by to bolo ako tak v poriadku. Kúrila som síce menej ako pred rekonštrukciou, ale bola dlhšia vykurovacia doba. V porovnaní s minulým vyúčtovaním keď sa prerábalo a kúrenie bolo úplne odpojené 2 a pol mesiaca a vykurovala som iba jednu miestnosť na takmer najvyšší stupeň aby som mala teplo a aj tak som spala v ponožkách mala som preplatok bagateľ. Cez nové okná a nové dvere som vykurovala okolie domu. To je už po úpravách zrejme v poriadku. Pavol a nemáš pri tom plyne chybu? Nemá to byť iba 700? Lebo keby každý mal taký obrovský nedoplatok, tak to môžu plynári v polovičke zimy rovno zabaliť. Nemali by čím splácať ďalšie dodávky plynu.
nemám, plyn je za firmu cca 5900 m3 alebo cca 62000kWh(za tri, štyri mesiace), ale to som uviedol ako príklad že sa dá s distribútormi dohodnúť na nižších zálohách.
0 0
Nandrolon Nandrolon

Nandrolon je offline (nepripojený) Nandrolon

Síce staršie, ale natrafil som na to až teraz.
Takto ohodnotili Korčoka na CNN Prima.
https://fb.watch/sYSPy6JYKU/
1 1
bjuty smis bjuty smis

bjuty smis je teraz online bjuty smis

cnn ))


Lubomír Zaorálek byl lídr kandidátky SOCDEM ve volbách do europarlamentu v roce 2024. Strana získala 1,86 % a nedosáhla na jediný mandát.

asi ako náš kaprál semafor
1 0
bjuty smis bjuty smis

bjuty smis je teraz online bjuty smis

no pozri ho....hrdinu z valala.....
čo toto je za zbabelú špinu.....



Pre Šutaja Eštoka sú čurillovci na tlačovkách kovboji, pred policajným vyšetrovateľom ich nepozná

Minister na výsluchu opakoval, že zodpovední sú jeho podriadení.

https://domov.sme.sk/c/23349823/pre-...h-nepozna.html
1 0
bjuty smis bjuty smis

bjuty smis je teraz online bjuty smis

"Šutaj Eštok pri výsluchu nevedel odpovedať na otázku, čím by čurillovci ohrozili dôležitý záujem štátnej služby, ak by pracovali rovnako, ako pred jeho príchodom do rezortu. Minister nevedel ani to, čím odôvodnil personálny rozkaz."


„To sú iba mediálne použité skratky alebo označenia,“ odpovedal Šutaj Eštok na otázku vyšetrovateľa, ako má chápať politikove predošlé výroky o čurillovcoch.
1 0
bjuty smis bjuty smis

bjuty smis je teraz online bjuty smis

16:20

Internetové domény, ktoré by mohla využívať STVR, nekúpil štát, ale firma manželky Lukáša Machalu, generálneho tajomníka služobného úradu na ministerstve kultúry. Ministerstvo na otázky neodpovedá, nereaguje na ne ani Machala. Medzičasom len zdieľal na Telegrame príspevok o chemtrails, všíma si MediaBrífing.



tak sa to robí...do psej matere...
1 0
vlado 33 vlado 33

vlado 33 je offline (nepripojený) vlado 33

bjuty smis
16:20

Internetové domény, ktoré by mohla využívať STVR, nekúpil štát, ale firma manželky Lukáša Machalu, generálneho tajomníka služobného úradu na ministerstve kultúry. Ministerstvo na otázky neodpovedá, nereaguje na ne ani Machala. Medzičasom len zdieľal na Telegrame príspevok o chemtrails, všíma si MediaBrífing.



tak sa to robí...do psej matere...
Hej, tak sa to robí
0 1
pavol54 pavol54

pavol54 je offline (nepripojený) pavol54

"Keby neboli pre dôchodcov vlaky zadarmo tak by sme mali lepšie vybavenie železníc" autor myšlienky Viskupič
Poznámka z vlastnej skúsenosti ak je vlak plný, tak nemôžem cestovať zadarmo,
Ak sa na voľnom mieste nevezie dôchodca zadarmo, tak sa zadarmo vezie vzduch. Kto platí prepravu vzduchu? No predsa prepravná spoločnosť, ktorej nepatria koľajnice, ale vagóny
0 2
pavol54 pavol54

pavol54 je offline (nepripojený) pavol54

pavol54
"Keby neboli pre dôchodcov vlaky zadarmo tak by sme mali lepšie vybavenie železníc" autor myšlienky Viskupič
Poznámka z vlastnej skúsenosti ak je vlak plný, tak nemôžem cestovať zadarmo,
Ak sa na voľnom mieste nevezie dôchodca zadarmo, tak sa zadarmo vezie vzduch. Kto platí prepravu vzduchu? No predsa prepravná spoločnosť, ktorej nepatria koľajnice, ale vagóny
s čím nesúhlasíš ynteligent? V čom nemám pravdu? alebo nesúhlasíš s výrokom nejakého Visku****? tomu inteligentovi ani priezvisko nemožno napísať lebo to vyhviezdičkuje
0 1
OneUp OneUp

OneUp je teraz online OneUp

pavol54
pavol54
"Keby neboli pre dôchodcov vlaky zadarmo tak by sme mali lepšie vybavenie železníc" autor myšlienky Viskupič
Poznámka z vlastnej skúsenosti ak je vlak plný, tak nemôžem cestovať zadarmo,
Ak sa na voľnom mieste nevezie dôchodca zadarmo, tak sa zadarmo vezie vzduch. Kto platí prepravu vzduchu? No predsa prepravná spoločnosť, ktorej nepatria koľajnice, ale vagóny
s čím nesúhlasíš ynteligent? V čom nemám pravdu? alebo nesúhlasíš s výrokom nejakého Visku****? tomu inteligentovi ani priezvisko nemožno napísať lebo to vyhviezdičkuje
Uz sam so sebou debatujes ?
2 1
misoft misoft

misoft je offline (nepripojený) misoft

pavol54
"Keby neboli pre dôchodcov vlaky zadarmo tak by sme mali lepšie vybavenie železníc" autor myšlienky Viskupič
Poznámka z vlastnej skúsenosti ak je vlak plný, tak nemôžem cestovať zadarmo,
Ak sa na voľnom mieste nevezie dôchodca zadarmo, tak sa zadarmo vezie vzduch. Kto platí prepravu vzduchu? No predsa prepravná spoločnosť, ktorej nepatria koľajnice, ale vagóny
Pali - železnice to majú dobre premakané! Ak napr. v BA sa obsadí 10% kapacity dôchodcami zadarmo, ale tí vystúpia v TT - tak tá "kapacita" je vyčerpaná až do KE, i keď tam je už 0% dôchodcov zadarmo. A ak nastúpi iný napr. v ZA, zaplatí plné cestovné, pretože "kapacita je vyčerpaná". A nepomôže ani ten preukaz zadarmo - platí sa plné cestovné, pretože nemá preukážku na zľavnené cestovné. Sám to poznám - vlak prázdny, ale preukaz mi neplatí pre vyčerpanú kapacitu a platím plné cestovné. Nemá preukážku na zľavnené cestovné. Nemôžeš totiž mať jedno i druhé (šikovné od ŽSR).
Cestujem za vnučkou - MI-KE zadarmo (inak 3,90€), ak sa mi podarí, tak až do Tornale. Ale naspäť? Tornaľa - KE (zadarmo vyčerpané - vlak poloprázdny) 5,25€ (nemám poukážku na zľavnené dôchodca), KE-MI zadarmo (ak sa podarí) - inak 3,90€.
Takže tie dôchodcovské "zadarmo" nie je úplne pravda - ak má vlak kapacitu 600 cestujúcich - tak 60 sa dovezie do TT zadarmo, ale ostatní za TT za PLNÚ cenu. Pýtal som sa na to sprievodcu - ten mi to vysvetlil, ako to "funguje".
Naposledy upravil misoft : Včera at 20:03
1 0
pavol54 pavol54

pavol54 je offline (nepripojený) pavol54

misoft
pavol54
"Keby neboli pre dôchodcov vlaky zadarmo tak by sme mali lepšie vybavenie železníc" autor myšlienky Viskupič
Poznámka z vlastnej skúsenosti ak je vlak plný, tak nemôžem cestovať zadarmo,
Ak sa na voľnom mieste nevezie dôchodca zadarmo, tak sa zadarmo vezie vzduch. Kto platí prepravu vzduchu? No predsa prepravná spoločnosť, ktorej nepatria koľajnice, ale vagóny
Pali - železnice to majú dobre premakané! Ak napr. v BA sa obsadí 10% kapacity dôchodcami zadarmo, ale tí vystúpia v TT - tak tá "kapacita" je vyčerpaná až do KE, i keď tam je už 0% dôchodcov zadarmo. A ak nastúpi iný napr. v ZA, zaplatí plné cestovné, pretože "kapacita je vyčerpaná". A nepomôže ani ten preukaz zadarmo - platí sa plné cestovné, pretože nemá preukážku na zľavnené cestovné. Sám to poznám - vlak prázdny, ale preukaz mi neplatí pre vyčerpanú kapacitu a platím plné cestovné. Nemá preukážku na zľavnené cestovné. Nemôžeš totiž mať jedno i druhé (šikovné od ŽSR)
To jedno čo mi vysvetľuješ, ja som komentoval výrok V rádiu pána Viskupič -a. (ŽSR by na tom bola lepšie keby nevozila ŽSSK dôchodcov zadarmo, bolo by na lepšie vybavenie tratí)
Pokiaľ viem, tak existuje firma ŽSR ktorá spravuje koľajnice a to čo s nimi súvisí a ŽSSK(a iní prepravcovia) ktorá organizuje osobnú dopravu.
ŽSSK dostáva od štátu peniaze za objednané kilometre a naviac má svoj podnikateľský plán. Za odjazdené km platí ŽSR úhradu za používanie koľajníc. Vysvetli mi aký má vplyv na ekonomiku ŽSR, či ŽSSK prepravuje po trati patriacej ŽSR prázdne vagóny, vagóny plné platiacich, alebo vagóny plné dôchodcov? žiadny
To je to isté ako keby niekto tvrdil, že ak bude autobus po diaľnici platiaci mýto diaľničnej spoločnosti , jazdiť plný platiacich cestujúcich, že to bude mať lepší vplyv na ekonomiku Národnej diaľničnej spoločnosti. no žiadny
Naposledy upravil pavol54 : Včera at 20:22
0 2
buchač buchač

buchač je offline (nepripojený) buchač

Nedávaj otázky, na ktoré nechceš počuť odpoveď... ...viac
misoft
Sám to poznám - vlak prázdny, ale preukaz mi neplatí pre vyčerpanú kapacitu a platím plné cestovné. Nemá preukážku na zľavnené cestovné. Nemôžeš totiž mať jedno i druhé (šikovné od ŽSR).

Cestujem za vnučkou - MI-KE zadarmo (inak 3,90€), ak sa mi podarí, tak až do Tornale. Ale naspäť? Tornaľa - KE (zadarmo vyčerpané - vlak poloprázdny) 5,25€ (nemám poukážku na zľavnené dôchodca), KE-MI zadarmo (ak sa podarí) - inak 3,90€.

Takže tie dôchodcovské "zadarmo" nie je úplne pravda....
Dá sa na to aj inak...ale rozumy ja zadarmo nedávam.

Na cestu za vnučkou by si mal dať kľudne aj 10 éčky ... a nie sa tu sťažovať, že musíš platiť plne cestovné. Ani nevravím, že tá čiastka rozdielu ( cca 1,50€) je vyslovene smiešna a na tvojom mieste by som sa o nej radšej ani nezmieňoval, ani len kávu na benzínke si za ňu nekúpiš.
Ja osobne mám aj takú a aj onakvejšiu zľavu...no vyserondial by som sa na ŽSR a rozčuľoval sa nad študentami alebo cigánmi, prípadne nad horúčavou (zimou) vo vagóne. O meškaní vlakov tu ani nebudem vravieť.
Takže by som sadol do auta a hajde...ako toť, keď som viezol dcéru na letisko do Blááávy.

Takže to dôchodcovské nie je žiadne terno a zadarmiko už vôbec nie. Veď ho zaplatí štát, ergo ostatní.
Mám za to, že by sa dôchodcovské zľavy mali zrušiť, prípadne ich obmedziť na určité dni alebo obdobie. Podobne by to malo byť aj pri študentských zľavách...kde by sa táto mohla využiť len na cestu z miesta bydliska do miesta štúdia a späť a žiadne láry-fáry po všeliakých ožraleckých akciách.
1 1
bjuty smis bjuty smis

bjuty smis je teraz online bjuty smis

ročné náklady na vlaky " sadarmo " sú cca 30 milionoiv
jazdia už 10 r. ...od 2014

cca 300 000 milionov

toto ked niekto nie je schopný pochopiť....alebo to bude sprostosťami obkecávať...
1 1
pavol54 pavol54

pavol54 je offline (nepripojený) pavol54

bjuty smis
ročné náklady na vlaky " sadarmo " sú cca 30 milionoiv
jazdia už 10 r. ...od 2014

cca 300 000 milionov

toto ked niekto nie je schopný pochopiť....alebo to bude sprostosťami obkecávať...
nikde som sa nedočítal že to čo zadarmo precestujú dôchodcovia štát preplatí na účet ŽSSK. a ešte administratívnych nákladov stojí koľko stojí to prepočítanie cestovného na reálnu cenu.
0 0
bodliak bodliak

bodliak je offline (nepripojený) bodliak

pavol54
nikde som sa nedočítal že to čo zadarmo precestujú dôchodcovia štát preplatí na účet ŽSSK. a ešte administratívnych nákladov stojí koľko stojí to prepočítanie cestovného na reálnu cenu.
A hľadal si ? Toto je z počiatkov dopravy zadarmo, rok 2016:

Štát poskytuje prevádzkovú dotáciu pre ZSSK v dvoch krokoch. Najprv určí zálohovú ročnú platbu a potom v nasledujúcom roku pri vyúčtovaní zmluvy aj doplatok za nekrytú stratu.
Na očakávaný zvýšený záujem cestujúcich reaguje ministerstvo aj zvýšením počtu vlakov (pridá 105 spojení), ktoré si objednáva štát vo verejnom záujme. Štát vyčíslil náklady na bezplatnú vlakovú osobnú prepravu pre študentov a dôchodcov v dotovaných vlakoch za minulý rok na 14,33 milióna eur, ale do tohto vyúčtovania "zabudli“ úradníci započítať náklady na 105 nových vlakových spojov, ktoré pribudli v minuloročnom cestovom poriadku v súvislosti so zavedením bezplatnej prepravy.

Celková dotácia pre ZSSK za minulý rok tak podľa nej dosiahne 238,3 milióna*eur. V roku 2014 to bolo 214,2 milióna eur.
Do nákladov na bezplatnú prepravu v dotovaných vlakoch za minulý rok treba podľa expertky tiež zahrnúť zvýšenie dotácie pre súkromného dopravcu RegioJet, a. s. na trati Bratislava - Dunajská Streda - Komárno.
Celkové náklady štátu na dotovanú osobnú vlakovú dopravu sa tak podľa odborníčky vlani zvýšili o 25,3 milióna eur a dosiahli 246,7 milióna eur.

A teraz si to vynásob počtom rokov.
0 0
misoft misoft

misoft je offline (nepripojený) misoft

pavol54
To jedno čo mi vysvetľuješ, ja som komentoval výrok V rádiu pána Viskupič -a. (ŽSR by na tom bola lepšie keby nevozila ŽSSK dôchodcov zadarmo, bolo by na lepšie vybavenie tratí)
Pokiaľ viem, tak existuje firma ŽSR ktorá spravuje koľajnice a to čo s nimi súvisí a ŽSSK(a iní prepravcovia) ktorá organizuje osobnú dopravu.
ŽSSK dostáva od štátu peniaze za objednané kilometre a naviac má svoj podnikateľský plán. Za odjazdené km platí ŽSR úhradu za používanie koľajníc. Vysvetli mi aký má vplyv na ekonomiku ŽSR, či ŽSSK prepravuje po trati patriacej ŽSR prázdne vagóny, vagóny plné platiacich, alebo vagóny plné dôchodcov? žiadny
To je to isté ako keby niekto tvrdil, že ak bude autobus po diaľnici platiaci mýto diaľničnej spoločnosti , jazdiť plný platiacich cestujúcich, že to bude mať lepší vplyv na ekonomiku Národnej diaľničnej spoločnosti. no žiadny
Pali - ZSSK, ŽSR - to je jedno - ide o princíp a spôsob fungovania. A ako som písal - takto to funguje. A keď aj by štát preplácal - oni tým získavajú, pretože štát preplatí CELÚ trasu spoja, ale spoločnosť ešte zarobí na cestovnom pre "naplnenú kapacitu" - takže dostane napr. na 350 km zaplatené 2x - od štátu a aj od ďalšieho cestujúceho. Pochopil si ten princíp?
0 0

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať