sarko
05.11.14,09:40
Dobrý deň
chcel by som Vás poprosiť o radu,
som predajca a predávam príslušenstvo k mobilným telefónom.
Prišiel mi do reklamácie Obal na Iphone - (nerozbitný a vodotesný obal)
Zákazník reklamuje nevodotestnosť a rozbitie skla - je tam gorilla glass sklo.
Obal celý odratý ako keby ho tahal za autom a brúsil brúskou.
Moja otázka je ako sa mám brániť ako predajca ?
Môžem zamietnuť reklamáciu z dôvodu mechanického poškodenia?
Nemám problém niekomu vrátiť peniaze, keď je chybný výrobok, ale všetko má svoje hranice a aj nerozbitná vec sa dá vždy rozbiť.
Ďakujem
chcel by som Vás poprosiť o radu,
som predajca a predávam príslušenstvo k mobilným telefónom.
Prišiel mi do reklamácie Obal na Iphone - (nerozbitný a vodotesný obal)
Zákazník reklamuje nevodotestnosť a rozbitie skla - je tam gorilla glass sklo.
Obal celý odratý ako keby ho tahal za autom a brúsil brúskou.
Moja otázka je ako sa mám brániť ako predajca ?
Môžem zamietnuť reklamáciu z dôvodu mechanického poškodenia?
Nemám problém niekomu vrátiť peniaze, keď je chybný výrobok, ale všetko má svoje hranice a aj nerozbitná vec sa dá vždy rozbiť.
Ďakujem
kopretinka
05.11.14,09:30
určite máš vo svojich reklamačných podmienkach uvedené,že reklamácia sa nevzťahuje na mechanické poškodenie zákazníkom.Potom nemáš čo riešiť.Veď na tom obale musí byť jasne viditeľné,že to nie je vada z výroby....
sarko
05.11.14,09:57
ano mám, ale zákazník argumentuje, že keď je to nerozbitný a vodotesný obal, nemôže sa mu rozbiť sklo a musí vodotesný za každých okolností. (aj keby vybuchla bomba :D )
kopretinka
05.11.14,10:08
kľudne mu to zamietni,vodotesný a nerozbitný je za normálnych podmienok,nie na fronte.Odkáž ho na obchodnú inšpekciu,že sa tam môže sťažovať.
fortunka
05.11.14,10:13
Poriadne si to skor ako to odmietnes zdokumentuj, odfot, napis riadne vyjadrenie - o tom ako bol poskodeny obal, atd. A potom si este dodatocne skontroluj ci navody/opisy tovaru uvadzaju vsetko co maju a prejdi si svoje reklamacne podmienky. Ak to da na SOI, tak ti toto budu kontrolovat. Ak to bude ok, tak to bude ok... ja by som mu to s kludnou dusom neuznala :)
arizona
05.11.14,10:34
ako dlho bol ten obal pouzivany?
sarko
05.11.14,10:39
ďakujem vám veľmi pekne za informácie a aj za pomoc, nebojte sa už si poradím :) Snažím sa byť iba férový a dávať si pozor na mazaných zákazníkov.
Pekný deň prajem
Pekný deň prajem
sarko
08.11.14,10:46
cca pol roka, ale stav vypovedá hrubému zaobchádzaniu
k-amen31
09.11.14,22:50
Podľa Zákona o ochrane spotrebiteľa § 18 ods. 6) Ak spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil počas prvých 12 mesiacov od kúpy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia; bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemožno od spotrebiteľa vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením.
Odborným posúdením je vyjadrenie súdneho znalca alebo stanovisko vydané autorizovanou, notifikovanou alebo akreditovanou osobou, alebo stanovisko osoby oprávnenej výrobcom na vykonávanie záručných opráv.
Odborným posúdením je vyjadrenie súdneho znalca alebo stanovisko vydané autorizovanou, notifikovanou alebo akreditovanou osobou, alebo stanovisko osoby oprávnenej výrobcom na vykonávanie záručných opráv.