tyntyn
18.06.24,11:14
Dobrý deň,

možeme zamestnať študenta dennej formy VS na mesiace jul a august na pracovnú zmluvu? Bol by zamestnaný ako záskok počas dlhodobej PN.
Odvody do ZP a SP platí stále štát?
Dakujem
veronikasad
18.06.24,09:19
Samozrejme, že môžete. Odvody neplatí štát, sú rovnaké ako pre ostatných zamestnancov.
Odvodová výnimka sa vzťahuje len na dohodu o brigádnickej práci študenta, pri ktorej študent denného štúdia neplatí ani zdravotné poistenie,
tyntyn
18.06.24,09:24
Dakujem, lebo v inej poradni bol uvedený príspevok,kde radili že ako studentovi do 30 rokov platí ZP štát a teda zamestnavateľ odvody neplatí a to ma zmiatlo......
veronikasad
18.06.24,09:26
Určite sa to netýkalo pracovnej zmluvy
tyntyn
18.06.24,09:28
Toto sa pýtali.........Dobrý deň, som pracujúci denný študent s trvalým pracovným pomerom a pracovnou zmluvou. Na pracovnom pohovore sa nikto nezaujímal o otázku, či som študent a ak áno, o formu môjho štúdia. Moji kolegovia v práci nevedia, že som študent, avšak v aplikácii poisťovne je uvedené, že mi zdravotnú poisťovňu platí štát ako študentovi, ale aj zamestnávateľ a tým pádom mi aj zo mzdy strháva povinné zdravotné poistenie. Môže to spôsobiť nejaký problém? Mala by som túto situáciu oznámiť na personálne oddelenie? Vopred ďakujem za odpoveď.
veronikasad
18.06.24,09:54
Príloz odpoveď zdravotnej poisťovne, nie otázku študenta.
Negoce
18.06.24,10:11
keby si mala pravdu......ale nemáš.....
každý jeden študent by mal PZ, nie DoBPŠ, kde je iba na jednej dohode výnimka, a to iba do 200,- €/ mesiac, tzv. OOP , nad 200,- /mesiac platí dôchodkové poistenie........
tyntyn
18.06.24,10:25
odpoved je z nejakej právnickej poradne z roku 2023.....Dobrý deň, áno, určite to nahláste na personálnom oddelení. Poistenie za študentov dennej formy štúdia do dosiahnutia 30 rokov veku, platí štát.

Zamestnávateľ by teda mal vedieť, že Vám nemusí platiť odvody do zdravotnej poisťovne.