Zavrieť

Porady

SZČO zadáva občasnú prácu druhému SZČO. Ako na to?

Dobrý deň,
Som úplný začiatočník a chcel by som radu, ako na to.
Som SZČO a občas zadám prácu druhému SZČO, ktorý ju vykoná pre mňa. Je to práca na úkol. Čiže stačí ak mi tento živnostník pošle na základe vykonaných prác raz do mesiaca faktúru? Alebo ako by to prosím mohlo fungovať, ďakujem.
Téma je uzavretá.
Usporiadať podľa času

veronikasad je offline (nepripojený) veronikasad

veronikasad
Tomas0706 Pozri príspevok
No vravím, že som začiatočník, tak prosím o toleranciu. Takže som nevedel presne ani ako to vyjadriť. Proste ide o to, že sa nad takým niečím zamýšľam, môj predmet podnikania budú preklady, pričom ja potrebujem aby to pre mňa jedna osoba vykonávala podľa mojej potreby. Čiže potrebujem pomôcť s tým ako by to malo fungovať.
Kde bude robiť tie preklady ?

Tu máš znaky závislej práce podľa ZP. Ak sa v tom "spoznáš" nemôže to byť práca na živnosť


(2) Závislá práca je práca vykonávaná vo vzťahu nadriadenosti zamestnávateľa a podriadenosti zamestnanca, osobne zamestnancom pre zamestnávateľa, podľa pokynov zamestnávateľa, v jeho mene, v pracovnom čase určenom zamestnávateľom, za mzdu alebo odmenu.

(3) Závislá práca môže byť vykonávaná výlučne v pracovnom pomere, v obdobnom pracovnom vzťahu alebo výnimočne za podmienok ustanovených v tomto zákone aj v inom pracovnoprávnom vzťahu. Závislá práca nemôže byť vykonávaná v zmluvnom občianskoprávnom vzťahu alebo v zmluvnom obchodnoprávnom vzťahu podľa osobitných predpisov.

veronikasad je offline (nepripojený) veronikasad

veronikasad
Tomas0706 Pozri príspevok
Preklad textu
a tvoj predmet podnikania je ? Texty prekladá doma, alebo u teba vo firme ?

Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac Zita5
Tomas0706 Pozri príspevok
Dobrý deň,
Som úplný začiatočník a chcel by som radu, ako na to.