Zavrieť

Porady

Začatie exekučného konania

Prosím o pomoc,v danej problematike som ešte začiatočník.
V obci máme neplatičov na dani za nehnutel.a na poplatkoch za komunálny odpad za roky 2003-2007. Zaslala som za staré roky 2x výzvy, na ktoré mi zvačša neplatiči nereagovali. Teraz by malo začať exekučné konanie. Ak by mal niekto vzor "rozhodnutie o začatí exekučného konania" , "exekučná výzva" a "výkaz o daňových nedoplatkoch", bola by som veľmi povďačná.
Marcela
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Marčella je offline (nepripojený) Marčella

    Marčella
    Besan, ďakujem.
    Je pravda, že vymáhanie nedoplatkov je zložité. Neplatičom, čo pracujú som zaslala ex. na mzdu, teraz zisťujem u niektorých SZČO čísla účtov, ale čo
    s ostatnými? Nedoplatky sú u niektorých aj 5000,- - 6000,-. Niekde menej. Ako postupovať pri vymáhaní nedoplatku exekútorom - bude treba siahnúť na majetok. Máte v tom skúsenosť? Koľko by nás vyšiel exekútor?

    M.D. je offline (nepripojený) M.D.

    M.D.
    Skusenosti s tymto este nemam, ale §28 ods.1 zák.č.511/1992 Zb. o správe daní a poplatkov hovodí, že výdavky danoveho konania hradí správca, s výnimkou exekučných nákladov, a nákladov ktoré vznikli danovému subjektu.
    Takze výdavky na exekútora budú lámať hlavu daňovému dlžníkovi, a nie správcovi dane.
    M.D.

    cathy224 je offline (nepripojený) cathy224