No, z príspevkov je naozaj jasné, že veľa z nás nevie, čo v skutočnosti marketing je. Školu som skončila už dávno, takže definíciu marketingu si nepamätám, s tým môžu pomôcť mladší poraďáci
. Tiež si nemyslím, či ide o moderný či nemoderný marketing - ten jednoducho je, len sa vyvíja. Marketing je súbor všetkých činností, ktoré robíme, aby sme dosiahli svoj cieľ, čiže zisk. To nie je len propagácia výrobkov, kontakt so zákazníkom, ale aj výroba, ponuka, personalistika... skrátka celého fungovanie podniku. Ako správne uviedol Mirec, cieľom dobrého marketingu by mala byť efektívnou podnikovou politikou získaný čo najvyššie možný zisk.
Veľakrát však zabúdame, že menej je niekedy viac, a tak použijem okrídlenú vetu môjho svokra - u nás každý chce po predaní dvoch kýblikov zmrzliny byť milionárom. Zabúdame, že zákazník sa k nám nevráti, ak si na tovar za účelom skorého a rýchleho zisku nahodíme 100 a viac % rabat, ak sme v službách stále a stále nenásytnejší. Potom sa čudujeme, že si zákazníci pýtajú zľavy. Snáď by sme sa k tomuto nástroju mali správať rezervovanejšie, radšej znížiť cenníkovú cenu a zľavu dať len ojedinelom prípade, kedy sa to naozaj oplatí - napr. pri veľkých objednávkach.
Často sa stretávam s tým, že podnikatelia nevedia základy štatistiky - aj keď by im často na to stačil sedliacky rozum, ani ten nepoužívajú. Nedokážu urobiť ani tie najjednoduchšie finančné analýzy a zaplatiť niekomu ... (hahaha). Takže sa nečudujme, že sa u nás marketing nevyvíja a zostáva tam, kde bol niekedy v druhej polovici 90tych rokov. A čudujeme sa, že zahraničné firmy sú stále o krok pred nami.
A na margo tej Austrálie - všade vládne tak trochu chaos, nikto nemá dokonalý systém, kde všetko funguje. Ide len o to, ako sa s tým vyrovnáme...