Reklamácie sa riešia individuálne. Vôbec nie je podstatné, na akom stupni pôsobíš, t.j. veľko alebo maloobchod, ale napr. na tomto:
- máš reklamácie zohľadnené v nákupnej cene od výrobcu?
- máš reklamácie zohľadňované v dodávkach, t.j. že pri nákupe dostaneš štandardne pár kusov navyše?
- máš v zmluve o nákupe dohodnuté, kto zodpovedá za reklamácie?
- máš ty so svojimi partnermi dohodnuté, že zodpovedáš za reklamácie?
atď.
Na túto problematiku je veľa otázok, ktoré si viete zodpovedať sami, ak pozriete do obchodných zmlúv, na základe ktorých si upravíš spomínaný reklamačný poriadok a smernicu k účtovaniu reklamácií. Príprava takýchto podkladov trvá vo firme spravidla dlhšie, nakoľko riziká a ich riešenie môžu byť rôzne. A potrebuješ na to možno aj odborníkov z odboru - pre ten ktorý druh výrobkov a odsledovanie "chybovosti" t.j. výskytu takýchto prípadov za dlhšie obdobie (potrebné pre daňovú obhajobu).
Odpoveď pre Teba sa z poskytnutých údajov nedá sformulovať (a možno ani po ich doplnení).
Toto ber iba ako "odrazový mostík".