Dobry den,
Dnes som mala dost zarazujuci telefonat a preto mi to nedalo, aby som sa lepsie poinformovala. Jedna sa o to, ze vystavujem faktury v podvojnom uctovn. a ako zaver davam: "Pri neuhradení faktúry v stanovenom termíne, budeme nútení účtovať penále vo výške 3% za každý deň omeškania." Kedze sme dostavali tiez take obdobne faktury,tak sa mi to zdalo normalne a nezaoberala som sa tym. Ale pani na telefone mi povedala, ze to nieje normalne, ze za rok to je az XX %. Tak som jej vysvetlila, ze to tak vystavujem stale a doposial som problem nemala a ked nastala taka situacia, ze platba bola zaplatena az neskor (podotykam,ze pocitame s oneskorenim platby vzdy),tak sme ziadne penale nepytali. A ked niekto nezaplatil ani po upomienke (bez penále), ale ozval sa, tak sme sa dohodli, ale ked niekto nereagoval vobec,tak sme to poslali dalej advokatovi a ten zaslal výzvu na zaplatenie a ked ani to nepomohlo, tak jedina cesta bola sud. Kedze vieme aka situacia je, tak cakame este na platbu cca do mesiaca, niekedy aj viac (teda +normalna doba splatnosti) a ked nie,tak postupujeme tak ako som hore už spomenula.
Tak prosím o radu,alebo vas nazor, ako tomu mam rozumiet-tomu telefonatu... (ja som tomu porozumela tak, ze tu fakturu nam chcu zaplatiť až o rok
myslim, ze seriozne firmy to beru ako fakt, nato si davaju tu dobu splatnosti a ked sa aj vyskytne problem, treba zavolat a dohodnut sa da vzdy. Teda moj nazor a tak to aj praktizujem. A este ci tie % teda nemam znizit, aby to nebol strasiak./sme firma zaoberajuca sa prepravou tovaru/ DAAKUJEM.