zuzanask Chcela by som poprosit skusenejsich o radu. Spracovavam mzdy za rok 2008 pre spolocnost, ktora sice za toto obdobie mzdy mala spracovane, ale v aprili odisla mzdarka aj so spracovanymi vyplatami a tak ich robim nanovo. Zistila som, ze je tam vela chyb. Dochodkyne maju odvody za poistenie v nezamestnanosti a invalidné poistenie, pracovnícky s polovicnym uvazkom maju mzdu za plny uvazok. Rada by som tieto mzdy urobila nanovo a spravne, kedze od aprila minuleho roku dotycna neposielali ani vykazy do SP ani do ZP. Mesacne je to priblizne pre 60 zamestnancov. Urcite mi to ovplyvni naklady na zamestnancov co sa tyka z uctovneho hladiska. Nemam s tym velke skusenosti a znamenalo by to pre mna dodatocne otvaranie minuleho roka a zasielanie dodatocneho DP. Viete mi odporucit, ake je najlepsie riesenie?
Keďže neboli zasielané výkazy, predpokladám, že mzdy im boli vyplácané len na ruku, bez akýchkoľvek dokladov, áno? No, tak to sa ešte natrápiš, preto ti navrhujem to, čo som musela pre jednu firmu urobiť aj ja - rekonštrukciu účtovníctva, mzdy nanovo spracovať a zaslať výkazy na poisťovne, skontrolovať zaúčtované doklady a spracovať mzdové doklady ,
tieto zaúčtovať do nákladov. Samozrejme, za predpokladu, že ešte nebola daňová kontrola, podáš dodatočné DP za minulý rok, pokiaľ ešte nebol rozdelený HV, tak aj tento podľa skutočného HV. Teda, do účtovníctva musíš znovu vstupovať. Ja som to riešila tak, že som nanovo zaúčtovala všetky doklady, nakoľko to bolo istejšie pre presný stav účtovníctva.