Každá aj neuznaná reklamácia musí mať písomnú podobu, vrátane dôvodu neuznania. Ak toto neprebehlo týmto spôsobom, môžte ísť daný výrobok reklamovať ešte raz a trvajte na písomnom vybavení, inak porušujú zákon a môžte dať podnet na SOI, ktorá Váš podnet preverí a na základe šetrenia môže uložiť takému predajcovi pokutu.
Ďalej Vám odporúčam obrátiť sa priamo na autorizovaný servis, ktorý máte iste uvedený v záručných podmienkach (prospekte) priamo od výrobcu. Renomované značky výrobkov majú autorizované servisné strediská, resp. zberne v každom krajskom meste, niektoré aj inde. Tam Vám na základe výrobného čísla produktu prevezmú výrobok a posúdia reklamovanú vadu. Zároveň ak sa vada nezistí, sa ale vystavujete riziku poplatku za neoprávnenú analýzu výrobku. - to platí v prípade, ak zistia závadu, na ktorú sa nevzťahuje záruka (napr. spôsobená nesprávnym používaním) alebo ak nezistia vadu žiadnu.
Každopádne reklamácia musí mať písomnú formu a musí byť v nej uvedený dôvod nevyhovenia