Dobrý deň,
ospravedlňujem sa ak, som sa zle zaradiala do témy, ale inú cestu som nenašla.
Prosím Vás, o radu v trošku komplikovanej situáci.
Sme s.r.o. plátca DPH, preberáme do správy objekt od inej s.r.o., ktorá je tiež plátcom DPH. V objekte má nájomníkov, ktorí sú tiež plátcami DPH.
Na platenie zálohových plateb za energie a fond opráv vytvoríme pre
nájomníkov samostatný účet, ktorý nebude majetkom našej firmy. Z tohto účtu sa budú platiť všetky platby a na konci roka zúčtovanie pre jed. nájomníkov. Faktúry vyšlé pôjdu pod naším menom - evidované samostatne, došlé faktúry prídu na naše meno, pretože my uzatvoríme zmluvy s dodavateľmi energii. Nie je mi jasné učtovanie DPH.
Prosím poradte , ak viete ?
Je správne viesť samosatný účet mimo nášho učtovnícta , vedieme podvojné účtovníctvo ?
Ďakujem síra