nevšimla som si až teraz, že máme novú tému začiatočník v JU a tu sa odpovedá takže prosím poradte mi:
prosím šikovné hlavičky poradte mi toto som ešte neriešila a pomože aj iným:
- szčo platca dph kvartálne si kúpil dom a chce si v ňom urobiť svoju dielňu, mal tam pred tým živnosť 6 rokov ale ked sa rozviedol, dom vyplatil a musel dočasne kvôli rozvodu zrušiť v ´ňom prevádzku.
- došiel mu už LV z katastra že je vlastník
- náklady na urobenie dielne
beton na podlahu cca 2000 Eur
ostatné /vymalovanie, has. prístroje, mont. jama / 1000 Eur
- prosím ako môžeme dať tieto náklady do účtovníctva , môže už teraz pretože až potom ked bude dielňa nachystaná sa ide na živ. úrad, kde požiada o povolenie a tí ked preveria, že splňa podmienky tak mu to dajú. alebo musí ísť najprv na ŽU a podať žiadosť o zriadení prevádzky a až potom začne s prácami a tak mu pôjdu do nákladov
- ako teda dať tieto doklady do nákladov a tá najväčšia položka tá podlaha sa musí odpisovať alebo to dať všetko do jednej sumy a tak dať do účtov. a odpisovať??? lenže prevádzka ešte nieje povolená.
-
- ked svojej polovičke - priatelke prevedie polovicu domu musí mať od nej písomný súhlas o podnikaní v dome.
- vzhlľadom k tomu, že chce mať na poschodí aj jednu miestnosť ako kanceláriu musí požiadať o vyňatie z bežných daní a tie priestory - dielňu a kanceláriu dať ako priestory na podnikanie na správe daní??
- môže potom platiť nájom svojej polovike za tieto priestory??
až keď mu prevádzku schváli živ. úrad až potom si môže dať tieto priestory do podnikania.
prosím hlavne za tie bloky za prípravu dielne čo s nimi je to dosť peňazí .
- a ešte malý dodatok
vizitky asi tak 250 kusov je lepšie dať ako VOZD pr. réžia iné alebo ako nákup materiálu v členení kanc. potr.
Ďakujeme