martuľa Takto.Ja mám na starosti pokladňu,hotovosť,faktúry,objednávky a podobnre.Ekonómka nerobí nič,iba účtuje podľa podkladov,ktoré jej doručím.Za september som jej všetko odovzdala aj s VPD k jednotlivým bločkom. Sprdla ma,že to nemám robiť,lebo je to blbosť. Iba som chcela vedieť,či si daňovýúrad nežiada, aby k bločkom boli aj VPD. A keby aj chcela tlačiť VPD ona ( podľa jej slov stačí ,že to má v software) , tak asi sa v tom bude musieť dlhšie hrabať.Tak to mala všetko prehľadne podľa dátumu usporiadané a zopnuté.
No neviem,mne sa to nezdá. Pretože 1. ekomómka robila voľakedy aj na DÚ a tá si to žiadala.Táto nie.Neviem, kde je pravda.
Pravda je to, že pokladničné doklady musia byť za každú cenu. Či už to budú doklady ku každému bločku ERP, alebo súhrnné, či to bude robiť zamestnanec firmy (Ty), alebo externá účtovníčka! Všetko je len na Vašej dohode, to si musíte Vy dve vysvetliť.
Mám klienta, ktorý mi nosí kompletnú pokladňu, aj s vypísanými VPD a PPD.
Mám aj takého, ktorý mi donesie doklady v igelitke a musím si ich sama usporiadať, vytlačiť VPD zo softu, založiť.