monocat Ahojte, prosim o radu v suvislosti s viacnasobnou reklamaciou mobilneho telefonu
Mobilny telefon bol uz dvakrat v servise kvoli tej istej vade. Obidvakrat bola reklamacia uznana, a boli vymenene rozne diely telefonu.
Presne ta ista zavada sa vsak prejavila aj tretikrat, hned po doruceni zo zarucneho servisu...
Zaujima ma, ako je definovana moznost odstupenia od zmluvy v pripade opakovaneho objavenia zavady. Na spotrebitelskych portaloch a v zarucnych podmienkach vecsiny predajcov som nasiel, ze pravo na odstupenie od zmluvy ma spotrebitel uz po druhej oprave, pri tretom prejaveni tej istej zavady.
AVSAK:
Predajca od ktoreho telefon mam ma v zarucnych podmienkach napisane
"Pre účely reklamácie sa za viac krát opakovanú odstrániteľnú vadu považuje výskyt jednej odstrániteľnej vady viac ako štyri krát."
Co by znamenalo, ze by sa zavada musela objavit 5 krat !
Moze si predajca svojvolne stanovit pocet objaveni sa zavady, nie je to nijak regulovane??
Obciansky zakonnik zda sa pise len o "viacnasobnom vyskyte" bez upresnenia poctu.
Občiansky zákonník vo svojom § 623 je okrem iného uvedené, opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád.
Občiansky zákonník však už nikde nedefinuje, čo znamená "opätovné vyskytnutie sa vady po oprave". Môže to byť dvakrát, ale aj päť krát.
Z tohto ustanovenia OZ je dokonca zrejmé, že musí ísť o tú istú vadu. Teda, ak by sa v tvojom prípade vyskytla jedna vada 4x a potom 3x iná, stále nemáš právo odstúpiť od zmluvy.
V tvojom prípade je jediným riešením, ak by mal prístroj v tom istom čase viac vád, napr: displej a zvuk. Respektíve, neviem či by si nemohla tú vadu čo reklamuješ "rozdeliť" na dve alebo viac vád, napr. nefunkčné osvetlenie ako nefunkčné podsvietenie klávesnice a nefunkčné podsvietenie displeja.