Dobrý deň,
Obraciam sa na všetkých návštevníkov tohto fóra o rady, pripomienky, osobné skúsenosti a postrehy v záležitostiach podobných alebo analogických nasledujúcej:
Jedná sa lesné družstvo založené v októbri 2005. V zbierke listín okresného súdu sú uložené len listiny vyhotovené krátko po založení:
- Osvedčenie o priebehu ustanovujúcej členskej schôdze + stanovy
- Živnostenský list
- Potvrdenie
- Prehlásenie správcu vkladu
Od založenia družstva sa konala jediná schôdza minulého roku, aj to na nátlak členov. Po celý čas od založenia sa personálne obsadenie štatutárneho orgánu (predstavenstvo) nezmenilo. Pod vplyvom nespokojnosti členov družstva sa predseda predstavenstva rozhodol odstúpiť a v súčasnosti sa pripravuje členská schôdza. Agendou tejto schôdze má byť predovšetkým zmena stanov a voľba nových členov štatutárneho orgánu. Ako to už na Slovensku býva, do štatutárneho orgánu sa snažia dostať jednotlivci, ktorí nie sú členmi družstva. Do hry vstupuje nejakým spôsobom aj notárka, ktorá doteraz overovala listiny družstva a podľa ktorej je jej prítomnosť na schôdzi ako notárky nevyhnutná.
Zaujíma ma najmä:
- za akých podmienok by mohli byť zvolené do štatutárneho orgánu osoby, ktoré k momentu začatia členskej schôdze nebudú členmi družstva
- či vôbec sa môžu zúčastniť tejto schôdze osoby, ktoré k momentu začatia členskej schôdze nie sú členmi družstva a ak áno, za akých podmienok
- je účasť notára na takejto členskej schôdzi nevyhnutná a ak nie, čo sa môže za tým potenciálne skrývať, keďže podľa zákona sa notárska zápisnica vyžaduje v 2 prípadoch, a to z ustanovujúcej schôdze družstva a zo schôdze o zrušení, resp. likvidácii
Možno niektoré otázky sú ošetrené v stanovách družstva, žiaľ nemám ich k dispozícii