VLADO86 Som automechanik. Pracoval som na jednom aute, kde som robil údržbu bŕzd. Auto sa vrátilo do servisu po 10 dňoch a malo najazdených 825km od opravy. Vrátilo sa s odpadnutým ľavým predným kolesom. Malo hliníkový disk upevnený na 5 matíc, ktoré som vraj nedostatočne utiahol (ostatné kolesá boli utiahnuté dobre). Nemyslím si, že som za to zodpovedný po toľkých kilometroch a 10 dňoch, ale vina sa točí proti mne. Vedeli by ste mi nejako poradiť alebo napísať, čo si o tom myslíte? Za príspevky vopred ďakujem.
No ja by som vyskúšal na tom aute povoliť na jednom kolese všetky skrutky a prejsť s ním pár metrov. Pamätám si, že na Š1203 sa nám raz uvoľnili skrutky (určite nie tak, aby odpadlo koleso) a začalo to tak trieskať, že sme museli zastaviť a dotiahnuť koleso.
Ak sa aj uvoľnia skrutky, koleso neodpadne hneď. Podľa mňa vodič musel počuť ten rachot, čo vydáva nedotiahnuté koleso. Ak to nepočul a jazdil s tým ďalej, tak neviem, čo je to za vodiča.
Aj keby si tie skrutky nedotiahol úplne, mal to spoznať skôr, než mu odpadne koleso. Myslím, že tam sa muselo stať niečo iné.
Ale ak si mechanik, tak ty musíš najlepšie vedieť, ako sa správa nedotiahnuté koleso.