Obchodný zákonník vymedzuje nekalú hospodársku súťaž v §§ 44 až 52. Podľa neho je nekalou súťažou:
klamlivá reklama
klamlivé označovanie tovaru a služieb
vyvolávanie nebezpečenstva zámeny
parazitovanie na povesti podniku, výrobkov alebo služieb iného súťažiteľa
podplácanie
porušovanie obchodného tajomstva
ohrozovanie zdravia spotrebiteľov a životného prostredia
šírenie nepravdivých informácií o konkurencii.
Existuje aj zákon č. 136/2001 Z.z. o ochrane hospodárskej súťaže, ktorý viac hovorí o tom, čo sa nesmie, aby sa chránila konkurecia na trhu. Napr. nesmú sa dohodnúť rovnaké ceny.
V § 3 vymedzuje tieto pojmy:
(1) Obmedzovanie súťaže je každé obmedzenie voľnosti konania podnikateľa na relevantnom trhu, najmä vylučovanie existujúcich alebo možných súťažných aktivít, skutočné alebo možné zníženie rozsahu konkurenčnej aktivity alebo skresľovanie konkurenčných podmienok.
(2) Podnikateľ na účely tohto zákona je podnikateľ podľa osobitného predpisu, 2) ďalej fyzická osoba a právnická osoba, ich združenia a združenia týchto združení, ak ide o ich činnosti a konania, ktoré súvisia alebo môžu súvisieť so súťažou bez ohľadu na to, či tieto činnosti a konania sú alebo nie sú zamerané na dosahovanie zisku.
(3) Relevantný trh je priestorový a časový súbeh ponuky a dopytu takých tovarov, ktoré sú na uspokojenie určitých potrieb z hľadiska užívateľa zhodné alebo vzájomne zastupiteľné.
(4) Tovarový relevantný trh zahŕňa zhodné alebo vzájomne zastupiteľné tovary schopné uspokojiť určitú potrebu užívateľov.
(5) Vzájomne zastupiteľné tovary sú tovary, ktoré sú zastupiteľné najmä z hľadiska ich fyzikálnych a technických charakteristík, ceny a účelu použitia.
(6) Priestorový relevantný trh je vymedzený územím, na ktorom sú súťažné podmienky také homogénne, že toto územie môže byť odčlenené od ostatných území s odlišnými súťažnými podmienkami.