Zavrieť

Porady

Čo môže konkurencia?!?

Chcel by som sa s niekým poradiť.Môže konkurencia vo svojom letáku porovnávať naše ceny s našim menom so svojimi a roznášať ich? Jedná sa o predajne potravín.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Mária27 je offline (nepripojený) Mária27

    Mária27
    Obchodný zákonník vymedzuje nekalú hospodársku súťaž v §§ 44 až 52. Podľa neho je nekalou súťažou:
    klamlivá reklama
    klamlivé označovanie tovaru a služieb
    vyvolávanie nebezpečenstva zámeny
    parazitovanie na povesti podniku, výrobkov alebo služieb iného súťažiteľa
    podplácanie
    porušovanie obchodného tajomstva
    ohrozovanie zdravia spotrebiteľov a životného prostredia
    šírenie nepravdivých informácií o konkurencii.

    Existuje aj zákon č. 136/2001 Z.z. o ochrane hospodárskej súťaže, ktorý viac hovorí o tom, čo sa nesmie, aby sa chránila konkurecia na trhu. Napr. nesmú sa dohodnúť rovnaké ceny.
    V § 3 vymedzuje tieto pojmy:
    (1) Obmedzovanie súťaže je každé obmedzenie voľnosti konania podnikateľa na relevantnom trhu, najmä vylučovanie existujúcich alebo možných súťažných aktivít, skutočné alebo možné zníženie rozsahu konkurenčnej aktivity alebo skresľovanie konkurenčných podmienok.
    (2) Podnikateľ na účely tohto zákona je podnikateľ podľa osobitného predpisu, 2) ďalej fyzická osoba a právnická osoba, ich združenia a združenia týchto združení, ak ide o ich činnosti a konania, ktoré súvisia alebo môžu súvisieť so súťažou bez ohľadu na to, či tieto činnosti a konania sú alebo nie sú zamerané na dosahovanie zisku.
    (3) Relevantný trh je priestorový a časový súbeh ponuky a dopytu takých tovarov, ktoré sú na uspokojenie určitých potrieb z hľadiska užívateľa zhodné alebo vzájomne zastupiteľné.
    (4) Tovarový relevantný trh zahŕňa zhodné alebo vzájomne zastupiteľné tovary schopné uspokojiť určitú potrebu užívateľov.
    (5) Vzájomne zastupiteľné tovary sú tovary, ktoré sú zastupiteľné najmä z hľadiska ich fyzikálnych a technických charakteristík, ceny a účelu použitia.
    (6) Priestorový relevantný trh je vymedzený územím, na ktorom sú súťažné podmienky také homogénne, že toto územie môže byť odčlenené od ostatných území s odlišnými súťažnými podmienkami.

    Chobot je offline (nepripojený) Chobot

    Chobot
    stofa Pozri príspevok
    Chcel by som sa s niekým poradiť.Môže konkurencia vo svojom letáku porovnávať naše ceny s našim menom so svojimi a roznášať ich? Jedná sa o predajne potravín.
    Môže, ak je to v súlade so zákonom - viď zákon o reklame č. 147/2001 § 4:


    § 4
    Porovnávacia reklama



    (1) Porovnávacou reklamou je reklama, ktorá priamo alebo nepriamo označuje iného súťažiteľa10) alebo jeho produkty.

    (2) Porovnávacia reklama je prípustná, ak

    a) porovnáva tovary, služby alebo nehnuteľnosti, ktoré uspokojujú rovnaké potreby alebo sú určené na rovnaký účel,
    b) objektívne porovnáva jednu alebo viac konkrétnych, typických, podstatných a overiteľných vlastností tovarov, služieb alebo nehnuteľností, vrátane ich ceny; pri tovaroch s označením pôvodu4) porovnáva iba tovary s rovnakým označením,
    c) nediskredituje ani nehaní ochranné známky, obchodné mená, ďalšie rozlišovacie znaky, tovary, služby, činnosti alebo okolnosti súťažiteľa,
    d) nevyužíva nečestne výhodu dobrého mena ochrannej známky, obchodného mena alebo iných rozlišujúcich znakov súťažiteľa alebo označenie pôvodu konkurenčných produktov,
    e) nepredstavuje tovar alebo služby ako napodobeniny alebo kópie tovaru alebo služieb označených chránenou ochrannou známkou alebo obchodným menom,
    f) nevyvoláva zámenu medzi obchodníkmi, medzi objednávateľom reklamy a súťažiteľom alebo medzi ochrannými známkami, obchodnými menami, inými rozlišujúcimi znakmi, tovarmi alebo službami objednávateľa reklamy a súťažiteľa,
    g) nie je klamlivá,
    h) jej súčasťou nie je nekalá obchodná praktika.1a)

    (3) Iná porovnávacia reklama ako podľa odseku 2 je neprípustná
    .

    Zoltán Kovács je offline (nepripojený) Zoltán Kovács

    človek, príliš dôverčivý, a niekedy aj idealista, ktorý verí v dobro človeka ...viac Zoltán Kovács
    Veľké hyper a supermarkety to bežne robia.

    a_je_to je offline (nepripojený) a_je_to

    a_je_to
    aj telefónni operátori ... Orange versus T-Com ... u domácich liniek, mám to pred sebou s porovnaním a výzvou .... platíte iba polovicu !
    Asi sa to môže ... veď keby sa nemohlo, tak čo by dokázali urobiť takí veľkí konkurenti jeden druhému ?

    Čo môže konkurencia?!?

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.