Zavrieť

Porady

Prípadová štúdia

Dobrý den mohol by mi niekto pomoct s vypracovaním tých otázok dole? Veľmi pekne ďakujem

Firma ALKA


Firma ALKA je výrobcom konštrukcií z hliníka a laminátu určených pre priemyselný trh. So záberom rozšíriť pole pôsobnosti vznikol návrh na výrobu nového produktu – stanu, ktorý by bolo možné ľahko a rýchlo postaviť. prvý návrh bol postavený na princípe dáždnika a stredovej tyče. Po výrobe prototypu bolo zistené, že je návrh nepraktický – stan bol príliš ťažký, obtiažne sa staval a v zloženom stave zaberal veľa miesta. V rámci ďalšieho vývoja bolo rozhodnuté všiť do látky rebra z laminátu, ktoré by držali tvar stanu, ale bez stredovej tyče. Aby bolo možné zložiť laminátové rebra do malého balíčka, bola navrhnutá a zdokonalená samo uzatváracia štruktúra s kĺbmi. Tento návrh priniesol výhodu vo forme ľahko zložiteľného, malého a ľahkého celku, ktorý je možné postaviť za 1,5 minúty bez použitia tyčí a napínacích lán.

Marketingový manažér pán Konečný, ktorý nemá žiadne skúsenosti so spotrebiteľským trhom, požiadal vedenie o dovolenie pokračovať v ďalšom vývoji. Vedenie vyšlo marketingovému manažérovi v ústrety, lebo si uvedomovalo príležitosť firmy vstúpiť s novým výrobkom na spotrebiteľský trh. Vývoj nového výrobku nakoniec viedol k modelu stanu s priemerom 2,1 m, dostatočne priestranného pre dve dospelé osoby, pripadne i pre jedno dieťa. To, že stredová výška stanu je 1,5 m, projektanti nepovažujú za podstatný nedostatok. Stan je možné zabaliť do balíčka 0, 75 m dlhého a 2kg vážiaceho. Namiesto bežných farieb ako žltá, zelená a oranžová sa zvažuje o jeho prevedení v atraktívnych farbách s rôznymi variantmi – pruhy, kruhy, kombinácia farieb. V momente, keď projektanti predložili manažmentu finálny prototyp, objavili sa informácie i vo verejných informačných prostriedkoch. Tvar iglu alebo kupole, atraktívne farby a znaky výrobku viedli k tomu, že sa o stane diskutuje v časopisoch a ďalších médiách, ktoré prinášajú novinky z kempingu. O firme ALKA sa zmieňuje väčšina článkov firma obdržala asi 100 dotazov a objednávok od potencionálnych zákazníkov. Náklady na kampaň k dosiahnutiu porovnateľnej publicity boli odhadnuté zhruba na 33,194,- eur – takéto pozitívne výsledky často nie je možné zaručiť ani platenou reklamnou kampaňou. Vedenie ALKY sa rýchlo rozhodlo s výrobou stanu, aby bola bezplatná publicita optimálne využitá. Pán Konečný kládol dôraz na kvalitu výrobku – stan sa bude vyrábať z drahej a odolnej egyptskej bavlny s vinylovou podšívkou. Výrobná cena stanu bola 26,55 eur. V súčasnosti je možné kúpiť najdrahší stan pre 4 osoby s okienkami, plátennými záclonkami a prieduchmi na dobierku od nemeckej firmy za predajnú cenu 122,80 eur. Iné stany je možné kúpiť od 21,60 eur. Cena závisí od rozmerov, kvality podlahy, výšky bočných stien a pod. Žiadny konkurenčný stan však nie je možné postaviť a transportovať tak ľahko ako stan ALKA.

Doposiaľ nedošlo k výberu distribučného kanálu. Existuje celý rad možností. Buď môže byť stan distribuovaný prostredníctvom obchodných domov v sektoroch športového tovaru alebo špecializovanými predajňami so športovými potrebami a tiež je potrebné zvážiť možnosť predaja populárnym zásielkovým obchodom. Špecializované predajne a zásielkové obchody obvykle požadujú 30 percent zo spotrebiteľskej ceny. Športový tovar sa v závislosti na veľkosti podniku dodáva z časti priamo výrobcom alebo prostredníctvom distribučných medzičlánkov. V sektore športového tovaru je obvyklé ponechať maloobchodníkovi 30 percent obchodného rozpätia, zatiaľ čo vo veľkoobchode je obvyklé rozpätie 10 percent. Vedenie podniku ponechalo v rukách p. Konečného výšku rozpočtu na komunikáciu za predpokladu, že bude schopný dosiahnuť podnikové ciele v čase stanovenom v marketingovom pláne.


Otázky:

1. ktoré konkrétne faktory makroprostredia ovplyvňujú firmu ALKA pri tvorbe nového produktu?
2. charakterizujte trhové prostredie firmy ALKA.

3. aké príležitosti a ohrozenia môžu firmu ALKA ovplyvniť pri vstupe na spotrebiteľský trh ?

4. aké má firma ALKA silné a slabé stránky?

5. aké sú konkurenčné prednosti zavádzaného stanu ALKA na trh a naopak aké nevýhody?
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.