Sylvi Ahojte, potrebovala by som poradiť-usmerniť, som zamestnaná v jednej firme, kde pracujem ako mzdová účtovníčka. Doteraz to fungovalo tak, že pokiaľ bolo treba niečo na SP a ZP (okrem výkazov., prihlášok, odhlášok bežných vecí týkajuch sa miezd) podpísať chodival somnou vždy konatel prip. jeho poverený zástupca. Od júla mi chcú vybaviť splnomocnenie na základe ktorého firmu vo veciach v styku so SP a ZP budem zastupovať ja. Vyplýva mi z toho neaké riziko príp. pokuty ktorými by som bola sankciovaná ja ako osoba? Nerada by som spôsobila sama sebe problémy. dakujem
Nuž ak v tom splnomocnení budeš mať i , že si zodpovedná, tak Ti môžu zosobniť sankcie a odporučala by som TI, tak ako si napr. platia vodiči poistné za škodu spôsobenú zamestnávateľovi, tak existuje poistné i pre účtovníkov, len musíš zajsť do poisťovne, potom ak budeš mať splnomocnenie od vedenia, aby si si vedela vybrať produkt, ktorý Ti bude vyhovovať a hlavne, ak sa niečo stalo zaplatila by to za Teba poisťovňa.Ja som tak bola splnomocnená v jednej firme v ktorej som pracovala a platila som si to.Mala som jeden problem , ktorý zamestnávateľ chcel dať dokonca na súd, pravdepodobne by to prehral, ale poisťovňa to za mňa zaplatila a mala som pokoj.