Janusa
Dobrý deň,
prosila by som o radu:
Sme s.r.o. a vyrábali sme pre zákazníka podľa objednávky a jeho výrobnej dokumentácie výrobky z plechu. Navrhnutý materiál bol ale tenký, tak sme upozornili odberateľa že sa to bude pri zváraní vlniť. Odberateľ ale povedal že nech to vyrobíme tak ako on chce, z tenkého plechu. Samozrejme sa výrobky pri zváraní zvlnili. Odberateľ ich nechcel prebrať a vyžadoval opravu. Tú sme podľa jeho požiadaviek urobili na vlastné náklady. Tovar opätovne prebral, podpísal dodací list. Faktúru nám ale nezaplatil a teraz po dvoch mesiacoch, keď som mu poslala upomienku nám napísal, že nie je spokojný s výrobkami a že si ich môžeme prísť zobrať, faktúru nezaplatí.
Vedel by mi niekto poradiť po akej dobe môže ešte výrobky reklamovať, prípadne nejaké paragrafy, o ktoré by som sa mohla oprieť, zmluvu sme nemali podpísanú. Som rozhodnutá poslať zákazníkovi výzvu na uhradenie a potom podať návrh na platobný rozkaz.
Za skorú odpoveď ďakujem.
V tomto prípade by ma zaujímalo či Ste mali podpísanú aspoň objednávku s odberateľom a či máte k dispozícii je technickú dokumentáciu. Ak áno objednávka by mala v tomto prípade nahradiť zmluvu a podklad, že si to odberateľ objednal tak ako Ste to vyrobili by Vám mala postačovať technická dokumentácia. Samozrejme všetko by malo byť ním podpísané. V prípade, že máte i preberací protokol od neho podpísaný tak by Ste mohli uspieť. Pravdepodobne nemáte písomné upozornenie, že výrobky z požadovaného materiálu sa budú vlniť, ak nie v zmysle zákona o reklamáciach :
Zákon o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady
č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov
Zmena: 397/2008 Z.z. účinnosťou od 1. novembra 2008
Zmena: 318/2009 Z.z s účinnosťou od 1.septembra 2009
Zmena: 575/2009 Z.z s účinnosťou od 1.marca 2010
by mohol odberateľ výrobok reklamovať a bez písomného upozornenia bude asi vo výhode on. Bude to tvrdenie proti tvrdeniu.
Môj názor.