Z odkazaneho clanku:
Z tohto dôvodu odporúčame pri prijímaní peňažných prostriedkov na účet PayPal účtovať v prvom kroku vznik pohľadávky voči spoločnosti PayPal a následne v druhom kroku po prevode peňažných prostriedkov na bankový účet z konta PayPal vyrovnanie takto vzniknutej pohľadávky.V praxi tento spôsob účtovania znamená, že majiteľ PayPal účtu (predávajúci) vystaví faktúru svojmu zákazníkovi, v ktorej uvedie spôsob platby PayPal a jeho e-mailovú adresu. V tomto momente vzniká predávajúcemu voči zákazníkovi pohľadávka. Po inkase vystavenej faktúry na účet PayPal je pohľadávka voči zákazníkovi vyrovnaná a zároveň vzniká pohľadávka voči spoločnosti PayPal. Spoločnosť PayPal pri prijatí peňažných prostriedkov na konto PayPal účtuje poplatok za sprostredkovanie predaja, ktorý znižuje, v súlade so zmluvnými podmienkami konta PayPal, pohľadávku predávajúceho voči spoločnosti PayPal. Majiteľ konta (predávajúci) takto vzniknuté poplatky účtuje do nákladov. Po následnom prevode peňažných prostriedkov z konta PayPal na podnikateľský bankový účet dochádza k vyrovnaniu pohľadávky voči spoločnosti PayPal, a tým aj k uzavretiu účtovania celej transakcie.
Cize, ak to chapem dobre, tak pohladavka = faktura a teda tym fakturam sa nevyhnem a musim ich ajtak vyrabat?
Teda, pride mi mejlom potvrdenie o doslej platbe a ja na zaklade informacii o zakaznikovi, ktore v tom mejli budu, si vytvorim fakturu pre seba, vytlacim si ju, dam ju k ostatnym, jej cislo zapisem niekam do nejakeho zoznamu, ktory si nazvem evidencia pohladavok.