Dobrý deň.
Je tu niekto, kto by mi vedel poradiť v nasledovnej veci? Moja mama, už 2 roky živnostníčka, ale doteraz pracovala len na HPP, bola prepustená z práce. Do Zdravotnej poisťovne si teraz musí odvádzať tých cca 46 eur, to vieme, a do Soc. poisťovne zatiaľ nič, pretože zatiaľ ako živnostníčka nemala žiadne príjmy (len z HPP).
1, Je potrebné nejako evidovať tú Sociálnu poisťovňu v jej účtovníctve, keď tam, zatiaľ, nemá nič platiť (ak sa mýlim, tak ma, prosím, opravte) ?
2, Akým spôsobom evidovať Zdravotnú poisťovňu? Ako záväzok, aj keď sa to bude každý mesiac pravidelne uhrádzať? Teda ako záväzok voči ZP a potom aj ako výdavok z banky, či z pokladne? (účtujem v Alfe)
Postupne to všetko študujem, ale všetko sa to naraz nedá a každý deň sa vynorí nejaký nový problém, ktorý treba riešiť, čo sa tohto týka a nestíham to naraz všetko čítať a hľadať v opatreniach aj keď, prisahám, venujem sa tomu. Ale radšej sa opýtam, aby nebol nejaký prúser.
Veľmi pekne ďakujem za odpovede.
G.