Naša skúsenosť - možno pomôže:
Zdravotné poisťovne "začali spolupracovať" s ÚPSVaR a zisťujú skutočnosti na nároky platenia zníženého poistného... Takže vo výkazoch poslaných za posledné mesiace si treba pozrieť, či nemáte chyby a ak áno treba si vyžiadať od zamestnancov rozhodnutie zo SP. Oni síce nemusia byť uznaní ako invalidní (nepoberajú ID) zo SP, ale môžu mať priznanú mieru funkčnej poruchy 50% a viac o ktorej rozhoduje ÚPSVaR - a za takých z-ncov sa tiež platia polovičné odvody (len do ZP, nie SP). Následne treba poslať doplnkový - "A"čkový výkaz (nie opravný) do ZP od dátumu, kedy bola z-ncovi priznaná miera f. poruchy... Nám konkrétne povedali zo ZP, že stačí opraviť iba tento rok.
Oprava výkazu by mala vyzerať tak, že do jedného riadku sa napíše mínusom vymeriavací základ (hrubý príjem) z-nca v danom mesiaci a nechajú sa percentá 4% a 10% (tak ako bolo v pôvodnom výkaze) a do druhého riadku plusom ten istý vymeriavací základ (hrubý príjem) za daný mesiac a dajú sa znížené percentá 2% a 5%. Čiže výsledok bude mínus. Takto poslať zvlášť výkaz za každý mesiac len za daného z-nca (cov), ktorým sa to zmenilo. Potom ZP vráti preplatok buď na účet, alebo urobí zápočet s ďalšími plateniami poistného.