Ahojte poraďáci.
Chcel by som opísať moju vzniknutú situáciu, nie som skúsený účtovník, mám menšiu firmu a snažím si účtovníctvo robiť sám.
Naskytol sa mi tento problém.
Účtovníctvo v programe MRP robím 3 roky. Ale 2 roky z toho som si tlačil faktúry s PPD v externom programe a pri úhrade faktúr v MRP som dával zaradiť "len do účtovného denníka", ako mi poradila jedna účtovníčka, keďže PPD mi tlačil externý program a účtovanie som robil ručne. V roku 2010 som to účtoval tým istým spôsobom a ešte pripomeniem, že v pokladničnej knihe som mal zaúčtované len bločky z registračnej poklade, výdavkové doklady na prenájom, tj. dodávateľské a odberateľské faktúry ďalej len DF a OF išli mimo pokladničnú knihu a boli zaúčtované len v účtovnom denníku.
Teraz v roku 2011 som začal tlačiť faktúry už v programe MRP, momentálne robím účtovníctvo za rok 2011, DF a OF úhrádzam "aj do pokladničnej knihy", tj. mám ich aj v účtovnom denníku aj v pokladničnej knihe.
A tu nastáva problém, nesedia mi počiatočné stavy v pokladničnej knihe oproti účtovnému denníku, a to z toho dôvodu, že v rokoch 2009 a 2010 som neúčtoval dodávateľské a odberateľské faktúry cez pokladničnú knihu.
Mám 2 možnosti - viesť alebo neviesť pokladničnú knihu v roku 2011, neviesť by bolo pre mňa jednoduchšie, ale keďže už všetko tlačím cez MRP, tak by som nemal ako tlačiť príjmové a výdavkové doklady.
Preto chcem zvolím prvú možnosť a to viesť pokladničnú knihu, lenže nastáva problém a to ten, že aby mi sedeli počiatočné stavy, tak musím DF a OF z rokov 2009 a 2010 manuálne pridať do pokladničnej knihy, čo je dosť pracné ale dá to. Neviem ale, či mi to automaticky prepočíta počiatočné stavy v pokladničnej knihe z roku 2009 do 2010 a z roku 2010 do 2011, alebo bude treba spraviť opäť ročný prevod a toho sa obávam.
Dúfam, že som to zrozumiteľne vysvetlim a prosím o radu.
Ďakujem pekne.
Naposledy upravil duneha : 31.01.12 at 16:12