alaya1 Na tvojom mieste by som vsetko riesila pisomne, doporucenymi listami,
nebola som nikdy v podobnej situacii, Nechápeš - nuž nerieš .......
ale ak naozaj mas zaujem to splatit, vsade by som tuto skutocnost uviedla.V pripade exekucie mozes poziadat tiez o splatkovy kalendar, ak chces svoj dlh uhradit a nie si majetny clovek. Nezavidim ti tuto situaciu,Ja by som urcite ziadne uvery od takychto spolocneosti necerpala, ale neodsudzujem ludi, ktori nevedia inak riesit svoje financne problemy. Nikdy nevieme, co a ako sa moze aj v nasom zivote obratit.Kym si zdrava, ostatne je vzdy riesitelny problem.
Nakoľko ...
5. Bezpečnostné a opravné opatrenia
5.1. Karta je vlastníctvom Cetelemu a na jej použitie je oprávnený výlučne klient, ktorému bola karta vydaná. Klient je povinný
okamžite po prevzatí karty kartu nezmazateľne podpísať na jej podpisovom prúžku. Klient je pri používaní karty a Klientskej
zóny povinný dodržiavať podmienky stanovené Cetelemom. Klient je povinný používať kartu podľa pokynov pre jej
používanie, a to najmä chrániť kartu pred jej akýmkoľvek poškodením a/alebo zničením, najmä nevystavovať ju možnosti
poškriabania, ohýbania, zlomenia, účinkom magnetického poľa, vysokej teploty alebo mrazu. Klient je povinný vykonať všetky
úkony na zabezpečenie ochrany personalizovaných bezpečnostných prvkov (napr. PINu, prihlasovacieho mena a hesla do
Klientskej zóny a pod.), zamedziť prístupu tretej osoby ku karte a PIN a prihlasovacie meno a heslo do Klientskej zóny
neoznamovať ani nesprístupňovať tretej osobe a nezaznamenávať ich v rozoznateľnej podobe. Ak klient zadá trikrát po sebe
chybný PIN, je čerpanie revolvingového spotrebiteľského úveru odmietnuté, pre ďalšie čerpanie je nutné kontaktovať klientsky
servis Cetelemu. Klient je povinný bez zbytočného odkladu oznámiť Cetelemu stratu, odcudzenie, zneužitie alebo
neautorizované použitie karty alebo zneužitie alebo neautorizované použitie Klientskej zóny na telefónne číslo Cetelemu,
zverejnené na karte alebo na adresu
cetelem@cetelem.sk. Po získaní alebo prevzatí karty a personalizovaných
bezpečnostných prvkov je klient povinný vykonať všetky primerané úkony na zabezpečenie ochrany personalizovaných
bezpečnostných prvkov (napr. PIN, prihlasovacie meno a heslo do Klientskej zóny a pod.). Konanie v rozpore s týmto bodom
sa považuje za hrubú nedbanlivosť klienta.
5.2. Cetelem je oprávnený zablokovať platobný prostriedok (kartu, prístup do Klientskej zóny a pod.) kedykoľvek, a to aj bez
súhlasu klienta z dôvodov týkajúcich sa ohrozenia bezpečnosti platobného prostriedku, z dôvodov podozrenia
z neautorizovaného alebo podvodného použitia platobného prostriedku
alebo z dôvodu zvýšenia rizika, že klient nebude
schopný plniť si svoju povinnosť splácať úver poskytnutý formou úverového rámca. Po zablokovaní platobného prostriedku
Cetelem informuje klienta písomne, prípadne iným vhodným spôsobom bez zbytočného odkladu. Cetelem odblokuje platobný
prostriedok bez zbytočného odkladu po tom, čo pominuli dôvody na jeho zablokovanie a následne to oznámi klientovi.
5.3. Klient znáša stratu do výšky 100,- EUR, ktorá súvisí so všetkými neautorizovanými platobnými operáciami a ktorá je
spôsobená použitím stratenej alebo odcudzenej karty alebo zneužitím karty alebo zneužitím prihlasovacieho mena a hesla do
Klientskej zóny neoprávnenou osobou v dôsledku nedbanlivosti klienta pri zabezpečovaní personalizovaných bezpečnostných
prvkov (napr. PIN, prihlasovacie meno a heslo do Klientskej zóny a pod.). Klient znáša všetky straty súvisiace
s neautorizovanými platobnými operáciami, ak boli zapríčinené jeho podvodným konaním, úmyselným nesplnením jednej
alebo viacerých povinností podľa bodu 5.1. OPPS alebo nesplnením jednej alebo viacerých povinností podľa bodu 5.1. OPPS
v dôsledku jeho hrubej nedbanlivosti. Klient neznáša žiadne finančné dôsledky vyplývajúce z použitia strateného,
odcudzeného alebo zneužitého platobného prostriedku od okamihu, kedy stratu, odcudzenie alebo zneužitie platobného
prostriedku oznámi Cetelemu, okrem prípadov, kedy klient koná podvodným spôsobom.
5.4. Klient má nárok na nápravu zo strany Cetelemu, ak Cetelem bez zbytočného odkladu odo dňa zistenia neautorizovanej
alebo chybne vykonanej platobnej operácie, najneskôr však do 13 mesiacov odo dňa odpísania finančných prostriedkov
z platobného účtu písomne formou doporučeného listu zaslaného na adresu sídla Cetelemu informoval o tom, že zistil
neautorizovanú alebo chybne vykonanú platobnú operáciu, na základe ktorej mu vzniká nárok na nápravu. Cetelem je
povinný bez zbytočného odkladu vrátiť klientovi sumu neautorizovanej platobnej operácie a docieliť stav na platobnom účte,
ktorý by zodpovedal stavu, keby sa neautorizovaná platobná operácia vôbec nevykonala. Klient má nárok na náhradu ďalšej
preukázanej škody v rozsahu určenom platnou právnou úpravou.
5.5. Ak je Cetelem zodpovedný za nevykonanie alebo chybné vykonanie platobnej operácie, je povinný bez zbytočného
odkladu vrátiť klientovi sumu nevykonanej alebo chybne vykonanej platobnej operácie, a ak je to možné, docieliť stav na
úverovom účte, ktorý by zodpovedal stavu, ako keby sa chybná platobná operácia vôbec nevykonala.
6. Právo na nápravu/reklamácie
6.1. RZ a prípadné vzájomné spory, ktoré medzi Cetelemom a klientom vzniknú v súvislosti s poskytovanými platobnými
službami sa budú spravovať platným právnym poriadkom Slovenskej republiky.
6.2. Cetelem je v zmysle zákona o platobných službách povinný ponúknuť klientovi neodvolateľný návrh na uzavretie
rozhodcovskej doložky na riešenie prípadných vzájomných sporov, ktoré vzniknú z RZ alebo vzniknú pri poskytovaní
platobných služieb a v súvislosti s nimi. Klient súhlasí s tým, aby sa prípadné spory, ktoré vzniknú z RZ alebo vzniknú pri
poskytovaní platobných služieb a v súvislosti s nimi, rozhodovali v rozhodcovskom konaní pred Stálym rozhodcovským
súdom Slovenskej bankovej asociácie, so sídlom v Rajská 15/A, Bratislava, ktorý bol zriadený podľa §67 ods. 1 zákona č.
510/2002 Z.z. o platobnom styku a o zmene a doplnení niektorých zákonov a podľa §12 ods. 1 zákona č. 244/2002 Z.z.
o rozhodcovskom konaní Slovenskou bankovou asociáciou ku dňu 1.7.2003 (ďalej len „Rozhodcovský súd“). Prípadný
nesúhlas klient označí krížikom ( ).
Súhlasom s rozhodcovskou doložkou nie je dotknuté právo Cetelemu alebo klienta predložiť spor na rozhodnutie príslušnému
všeobecnému súdu Slovenskej republiky.
V prípade, ak klient nevyjadrí nesúhlas s rozhodcovskou doložkou, Cetelem a klient:
a) sa podrobujú základným predpisom upravujúcim konanie Rozhodcovského súdu, najmä Štatútu a Rokovaciemu poriadku,
ktoré sú platné a účinné v čase začatia rozhodcovského konania pred Rozhodcovským súdom,
b) jazykom rozhodcovského konania bude slovenský jazyk,
c) rozhodnutie Rozhodcovského súdu bude záväzné pre Cetelem aj pre klienta a bude vymáhateľné a vykonateľné,
d) Cetelem a klient sa zaväzujú v stanovených lehotách splniť všetky povinnosti uložené v rozhodcovskom rozhodnutí.
Klient má právo odstúpiť od tejto rozhodcovskej doložky, a to písomne do 30 dní odo dňa účinnosti tejto RZ.
https://www.cetelem.sk/2008/data/Obc...ch_sluzieb.pdf