IvoM .
Och super, ďakujem, potrebovala som sa uistiť že to robím správne. Ale borím sa ešte s takýmto problémom. Náklady, ktoré vznikajú k tomuto kurzu sú napr.:
1. PHM.. tie sú v rôznych mesiacoch rôzne, lebo sa jazdí všelijako a jazdí sa aj paralelne s iným kurzom. Napr. Jazdia žiaci z kurzu ktorý začal v tom novembri, ale dojazdievajú až žiaci z predchádzajúceho kurzu, ktorý začal v septembri. Takže neviem priradiť, že toľko sa spotrebovalo ten ktorý mesiac v kurze č. 3 a v kurze č. 4. Je to v poriadku, môžem to účtovať priamo do nákladov?
2. Mám tam napr. faktúru za prenájom učebnej miestnosti. Ten prenájom sa týka iba mesiacov november, december 2012 keďže teória sa vyučovala iba vtedy a potom ten január, február marec 2013 sa už iba jazdí. je v nej normálne zapísané že prenájom od napr. 1.11. do 27.12 a k tomu sú potom zvlášť fakturované aj energie. Tiež to normálne zaúčtujem do r. 2012? Alebo to treba časovo rozlíšiť keďže v skutočnosti kurz trval až do marca, ale miestnosť sa jednoducho v r. 2013 na tento konkrétny kurz už nevyužívala?
3. V januári 2013 bol vyfakturovaný autoškole kurz prvej pomoci, ktorý absolvovali žiaci z toho prelomového kurzu. Ten treba časovo rozlíšiť alebo nechať ako náklad 2013?
4. Mzdy lektorov normálne fakturujem tiež do nákladov tak ako sú, hoc tiež sú každý mesiac v inej sume, keďže jazdia rôzny počet hodín každý mesiac..
ĎAAKUJEM za pomoc