Zavrieť

Porady

Niekoľko otázok o e-shope.

Už minule som sa pýtal otázku ohľadom e-shopu tu, ale žiaľ nikto mi neodpovedal:
To fakt nikto nevie?

http://www.porada.sk/t215761-co-je-a-co-nieje-e-shop.html


(Bol by som veľmi rád ak by niekto odpovedal aj na tú otázku.)

Rozmýšľam, že si založím e-shop, a mám ešte nejaké ďalšie otázky. Vo svete IT (hlavne v offline sfére) sa pohybujem množstvo rokov, som C++ programátor (ale ovládam aj X ďalších programovacích a skriptovacích jazykov), plus ešte sa snažím podnikať v rôznych oblastiach IT.
Vyrobiť si eshop úplne od nuly, pre mňa nieje problém, ale legislatívne sa v tom nejako strácam ...

Tak tu mám zopár otázok:

1.) Musí byť rozhranie e-shopu v Slovenčine?
Viem, že zákon ukladá aby bol návod na použitie preložený do Slovenčiny, ale čo samotné rozhranie e-shopu? Viem o niekoľkých e-shopoch, ktoré prevádzkujú slovenské firmy a sú len v Angličtine. Tak teraz neviem.
(Slovenský trh ma primárne nezaujíma.)

2.) Musí mať všetko čo v e-shope predávam návod na použitie? Ja by som vo svojom eshope chcel predávať "virtuálny/digitálny tovar". Napríklad fotografie, grafiku, 3d modely, textúry, a pod. No aký už len návod by som pre ne písal to fakt neviem ...

3.) Skutočne platí, pre aj e-shop s "virtuálnym tovarom", že musí spĺňať všetko to čo e-shop s normálnym fyzickým tovarom? Myslím, že e-shopy sú vlastne podľa zákona považované za zásielkový predaj, alebo tak nejako sa to nazýva.
Ale však ja nikomu neplánujem nič zasielať!! Tak aký zásielkový predaj?
Zákazníci by si po zakúpení u mňa "virutálny tovar" iba sťahovali.

4.) Mali by zákazníci aj tak právo mi tento "virutálny tovar" vracať do 14 dní bez udania dôvodu?

Ďakujem za odpovede, snáď tento krát niekto odpovie.
Naposledy upravil flector : 10.05.13 at 06:06
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    blavaciko je offline (nepripojený) blavaciko

    blavaciko
    1)
    Či musí byť rozhranie s slovenčine je celkom ťažká otázka. Podľa mňa nie, nikde v zákone som to nenašiel, ale možno som len hľadal nedostatočne. Na druhú stranu, sú firmy, ktoré nemajú slovenské verzie e-shopov a fungujú. Takže podľa mňa to nie je nutné.

    2)
    Ak to vezmeš logicky, tak nie. Keď kupuješ oblečenie, potraviny, záhradný nábytok, vo vačšine prípadov návod na použitie neobrdžíš. Zákon presne špecifikuje, čo si povinný oznámiť zákazníkovi a ďalej vraví, že" Ak je to potrebné s ohľadom na povahu výrobku, spôsob a dobu jeho používania, je predávajúci povinný zabezpečiť, aby tieto informácie zrozumiteľne obsahoval aj priložený písomný návod." (Otázka bola zodpovedaná tu:http://www.porada.sk/t79247-povinnos...-pouzitie.html)

    3+4)
    Predpokladám, že sa v oboch otázkach bavíme o zákone č. 108/2000 o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a pri zásielkovom predaji.
    Aj e-shop, ktorý ponúka len virtuálny tovar patrí medzi tzv. "Zásielkový predaj". Koniec koncov aj sťahovanie je len "zasielanie dát cez internet".

    Dôležitý je však § 12, ods. 5, ktorý vraví, kedy sa od zmluvy nemôže odstúpiť a to napríklad pri tovare ktorý vzhľadom na jeho vlastnosti nemôžno vrátiť alebo pri poskytovaní služby, ktorá sa začala plniť so súhlasom spotrebiteľa pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy.

    A veľmi dôležitá vec! Na Slovensku môže spotrebiteľ od zmluvy uzatvorenej na diaľku odstúpiť nie do 14 ale len do 7 pracovných dní.

    Broko je offline (nepripojený) Broko

    Broko
    ja sa vyjadrím len k bodu 4, pokiaľ by sa jednalo o reklamáciu, čiže "virtuálny tovar" by bol nefunkční je jasné, že zákazníkovi treba vyhovieť a poskytnúť mu buď vrátenie financií alebo opravený tovar, ale osobne si myslím, že takýto tovar nemá zákazník právo vracať bezdôvodne...to mi príde ako s potravinami alebo podobným spotrebným tovarom, snáď nepôjdeš vrátiť chleba lebo ho bezdôvodne nechceš...

    kaitreia je offline (nepripojený) kaitreia

    kaitreia
    K bodu 4 - podľa mňa nie, lebo ty vlastne budeš predávať licencie na používanie toho virtuálneho tovaru, však? Takže tu by skôr bolo potrebné naštudovať zákony ktoré sa zaoberajú licenciami.

    Niekoľko otázok o e-shope.

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.