Ak máš bežný podnikateľský účet, tak kašli na to, netráp sa. Ak nemáš, tak si ho zriaď, je to výhodnejšie v tvojom prípade, ako ERP. Účet sa musí nahlásiť na DÚ, ako doplnenie registrácie. Kým sa vyjasní, že či tvoje podnikanie má budúcnosť, vyskúšaj niečo iné, ako náhradu. Vypýtaj si na pošte zopár poukážok typu U. Keď príde zákazník, ktorý chce platiť v hotovosti, daj mu do rúk faktúru, alebo dodací list a poukážku. Keď ju donesie zaplatenú, vydaj mu tovar. Ja tak obchodujem už celé roky. Núdzovo zoberiem aj hotovosť, vrátane poštovného, s tým, že pred zákazníkom vypíšem poukážku a odporučím mu, aby sa najbližšie zastavil pre ústrižok poukážky. Vydám mu aj paragón - náhradný doklad, akoby som mal ERP a mala by poruchu. Samozrejme, že platbu neodkladne uhradím v jeho mene na účet poukážkou. Ešte v ten deň, alebo nasledujúci.
Všetko je legálne, kým kontrolný orgán nepreukáže krátenie tržieb. Ak je paragón dostačujúcim dokladom, kým servis opraví pokladňu, tak musí byť dostačujúcim dokladom aj kým bude tržba odvedená poukážkou na bežný účet.
Naposledy upravil a_je_to : 04.08.13 at 16:19