Ahojte,
mame firmu , ktora ma 1 zamestnanca a 1 dohodara (na 350 hod).
Dohodarovi sa riadne eviduje dochadzka, pracuje 2-4 hodiny denne.
Pre jedneho zakaznika vsak vystavujeme fakturu, kde je ako priloha timesheet, kde je uvedene meno dohodara a odpracovane hodiny, ale tu je zaznamenane, ze pracuje denne 8 hodin. V skutocnosti tu pracu navyse uz nevykonava on, ale riadny zamestnanec. Zakaznik to vsak nexce a nepotrebuje v timesheete jemnejsie clenit, chce to mat takto standardizovane s menom dohodara.
Moze to byt problem v pripade danovej kontroly, ak budu v uctovnictve vlastne 2 dokumenty ukazujuce rozne odpracovane hodiny dohodara?
Ci je to jedno? Rozhodujuca je len evidencia dochadzky?
Specialne ma to zaujma kedze ide o dohodara.
Ako to vlastne funguje v pripade klasickeho zamestnanca s uvazkom napr.40 hod tyzdenne? Ak je riadny zamestnanec mozem na neho fakturovat denne vykonanie 16 hodin? (2 zakaznikom po 8 hodin) aj ked je jasne, ze to realne nemohol odpracovat a pracoval denne len 8 hodin?
Prosim poradte ci riesim zbytocnosti alebo ako to urobit, aby to bolo spravne podla zakona.
Dakujem
------------------------
update otazky
------------------------
Ako to funguje v pripade , ked je so zakanikom dohodnuta zmluva, ze praca bude vykonane nasim zamestnancom/dohodarom za 20 dni a nas zamestnanec/dohodar ju je schopny vykonat a vykona za napr. 10 dni?
- to potom zamestnanec/dohodar uz nemoze robit na nicom inom dalsich 10 dni, aby sme mohli uctovat celych 20 dni?
- ked odpracuje zamestnanec/dohodar 10 dni a ja to niekomu predam ako 20 dni jeho prace (pri zakaznikovej spokojnosti), co vlastne robim podla zakona ? Sikovne podnikam alebo niekoho nelegalne zamestnavam?
Naposledy upravil wajwa : 10.01.14 at 11:27
Prosim Ta upresnis mi to?