Zavrieť

Porady

realne odpracovane hodiny vs. uctovane hodiny

Ahojte,

mame firmu , ktora ma 1 zamestnanca a 1 dohodara (na 350 hod).
Dohodarovi sa riadne eviduje dochadzka, pracuje 2-4 hodiny denne.

Pre jedneho zakaznika vsak vystavujeme fakturu, kde je ako priloha timesheet, kde je uvedene meno dohodara a odpracovane hodiny, ale tu je zaznamenane, ze pracuje denne 8 hodin. V skutocnosti tu pracu navyse uz nevykonava on, ale riadny zamestnanec. Zakaznik to vsak nexce a nepotrebuje v timesheete jemnejsie clenit, chce to mat takto standardizovane s menom dohodara.

Moze to byt problem v pripade danovej kontroly, ak budu v uctovnictve vlastne 2 dokumenty ukazujuce rozne odpracovane hodiny dohodara?
Ci je to jedno? Rozhodujuca je len evidencia dochadzky?

Specialne ma to zaujma kedze ide o dohodara.

Ako to vlastne funguje v pripade klasickeho zamestnanca s uvazkom napr.40 hod tyzdenne? Ak je riadny zamestnanec mozem na neho fakturovat denne vykonanie 16 hodin? (2 zakaznikom po 8 hodin) aj ked je jasne, ze to realne nemohol odpracovat a pracoval denne len 8 hodin?

Prosim poradte ci riesim zbytocnosti alebo ako to urobit, aby to bolo spravne podla zakona.

Dakujem

------------------------
update otazky
------------------------

Ako to funguje v pripade , ked je so zakanikom dohodnuta zmluva, ze praca bude vykonane nasim zamestnancom/dohodarom za 20 dni a nas zamestnanec/dohodar ju je schopny vykonat a vykona za napr. 10 dni?

- to potom zamestnanec/dohodar uz nemoze robit na nicom inom dalsich 10 dni, aby sme mohli uctovat celych 20 dni?

- ked odpracuje zamestnanec/dohodar 10 dni a ja to niekomu predam ako 20 dni jeho prace (pri zakaznikovej spokojnosti), co vlastne robim podla zakona ? Sikovne podnikam alebo niekoho nelegalne zamestnavam?
Naposledy upravil wajwa : 10.01.14 at 11:27
5 komentárov     zbaliť
veronikasad Zákon o nelegálnej práci a evidencia odpracovaného času ti nič nehovorí ?
wajwa no presiel som si zhruba ten zakon, ale prave to je to, ze vsetko sa mi zda byt ok. Obidvaja, zamestnanec aj dohodar pracuju podla platnych zmluv a pracuju len tolko kolko podla zmluv maju.

Prosim Ta upresnis mi to?
veronikasad OK bude aj vtedy, ak sa inšpektorovi IP alebo daňovému kontrolorovi dostane náhodou do rúk príloha faktúry, ktorú požaduje klient ?
veronikasad Ako mu to vysvetlíš ?
wajwa toto prave neviem a preto sa pytam
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Tweety je offline (nepripojený) Tweety

    Tweety
    Fakt to môže byť zákazníkovi jedno, či tú prácu robil dohodár alebo riadny zamestnanec. Podstatné je, či je urobená dobre. Ak si to teda nepraje, aby ste mu do prílohy dávali hodiny prác, tak to jednoducho tam nedávajte. Veď jedna strana je dochádzka zamestnanca a druhá práca na projekte, alebo službe.
    3 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    KEJKA ja som to pochopila tak, že timesheet zákazník chce, ale nechce tam mať viac mien...............v tom zmysle odpovedám.
    wajwa ano, tak to bolo myslene, timesheet musi byt v standardnom formate
    wajwa tato veta sa mi paci "Veď jedna strana je dochádzka zamestnanca a druhá práca na projekte, alebo službe"

    Ako to funguje v pripade , ked je so zakanikom dohodnuta zmluva, ze praca bude vykonane nasim zamestnancom/dohodarom za 20 dni a nas zamestnanec/dohodar ju je schopny vykonat a vykona za napr. 10 dni?

    - to potom zamestnanec/dohodar uz nemoze robit na nicom inom dalsich 10 dni, aby sme mohli uctovat celych 20 dni?

    - ked odpracuje zamestnanec/dohodar 10 dni a ja to niekomu predam ako 20 dni jeho prace (pri zakaznikovej spokojnosti), co vlastne robim podla zakona ? Sikovne podnikam alebo niekoho nelegalne zamestnavam?
      zbaliť

    KEJKA je offline (nepripojený) KEJKA

    audítor, účtovník, odborný poradca ...viac KEJKA
    Ja som za to, aby ste ten timesheet posielali reálne s rozpisom zamestnancov. Zákazníkovi je určite jedno, kto tu prácu vykonáva, ked má zmluvu s vami ako s firmou.
    takže mu tam napíšte obidve mená, ked ich "nexce", tak nech si to vyhodí, ale vy vlastne dávate na známosť nelegálne hodiny.
    Možno v skutočnosti celú prácu ozaj vykonáva dohodár a firma finguje dochádzlu aby sa zmestil do 350 hod? - bez urážky, viem že sa to robí a nie ojedinele.
    Alebo mu neposielajte žiaden timesheet a na faktúru napíšte len "odpracované hodiny" a sumu.
    wajwa timesheet musi byt a musi byt v takom tvare ako uz existuje, klient je obrovska spolocnost, kvoli nam v timesheete nezmenia ani stlpec

    realne odpracovane hodiny vs. uctovane hodiny

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.