Zdravím,
pred mesiacom som kúpil 3 ročný notebook za 200€. Pri predaji ma majiteľ informoval, že notebook mal vadu, bol v servise a vadu vyriešili. Konkrétne povedal, že v notebooku je nové chladenie a že samozrejme na túto opravu mám záruku.
Avšak 10 dní po kúpe sa notebook nechcel zapnúť. Kontaktoval som majiteľa a ten mi povedal, že s týmto problémom bol v servise prvý krát. Kontaktoval so servis, komunikoval s pôvodným majiteľom a vysvitlo, že on dával notebook do opravy kvôli tomu, že sa nezapínal a správal sa rovnako ako teraz u mňa.
Notebook je medzičasom v servise, kde diagnostikovali chybu základnej dosky. ďalej sa ukázalo, že v servise v prvom prípade sa notebook zapínal a preto neriešili chybu nezapínania.Táto chyba bola spôsobená doskou (môj odhad, odhad servisu a informácie zo stránky iného servisu). Avšak, ako píšem, doska vôbec nebola riešená. Z toho vyplýva, že notebook mal pri predaji poruchu a nebol som o tom informovaný.
Podľa občianskeho zákonníka mám právo na náhradu škody alebo odstúpenie od zmluvy. Samozrejme toto od pôvodného majiteľa žiadam a samozrejme on nesúhlasí. Plánujem sa teda obrátiť na súd. Moja otázka je: ako by to asi prebiehalo na súde. Čo všetko musím dokázať a spraviť aby som súd vyhral?
Moje aktuálne dôkazy sú, že v preberacom protokole do servisu je uvedená chyba "nenabehne obcas, po niekolkych restartoch nabehne" (svedčí o chybe dosky). V cenovej ponuke od servisu je uvedené "reset, BIOS, prejavila sa iba chyba prehrievania" (pôvodná chyba ignorovaná - neriešená, vyjadrenie technika bolo tiež, že dosku neriešili). Tieto papiere som neštudoval pri predaji, majiteľ mi ich vtedy len zbežne ukázal "tu sú" a odložil ich. Ďalej jeho odpoveď, že u mňa sa to prejavuje rovnako ako sa prejavoval problém uňho, aj keď mi to povedal len do telefónu.
Ďakujem za každú pomoc a radu ako to bude/môže prebiehať na súde, aké mám šance, čo iné ešte môžem spraviť, čo budem musieť spraviť.