fipina
Je možné, že ide iba o chybný alebo nekvalitný tovar. Ja osobne nemám s ním skúsenosti, no moja známa je nešťastná. Najradšej by ich vrátila, ale nevie, či má na to nejaký nárok zo zákona. Kúpila si aj taký pás naplnený voskom, ktorý bol tiež nekvalitný. Ten jej však vymenili za nový a teraz je to ok. Existuje v zákone nejaká možnosť, ako vrátiť tovar, ak s ním zákazník nie je spokojný ? Už ho má doma asi 4 - 5 mesiacov (jej chyba, že v ňom nevarila skôr).
Je nejaká záruka na to, čo predvádzali a tovar to v skutočnosti nespĺňa?
prečítaj si odomňa pripnutý link, má možnosť ho vrátiť, sú tam aj vysvetlívky čo a ako dalej postupovať. Ak sa ti to nedá otvoriť, tak ti to teraz skopírujem.
Verlag Dashôfer:
Zásielkový predaj a ochrana spotrebiteľa
Právo a manažment - Informujeme Vás, vydanie: 9/2006, vyšlo: 16.5.2006
Predávajúci je pri podomovom a zásielkovom predaji povinný písomne upozorniť spotrebiteľa na to, že má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy alebo zmluvy o poskytnutí služby do siedmich pracovných dní od prevzatia tovaru alebo služby.
Od začiatku apríla 2006 je predávajúci pri podomovom a zásielkovom predaji povinný
písomne upozorniť spotrebiteľa na to, že má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy alebo zmluvy o poskytnutí služby
do siedmich pracovných dní od prevzatia tovaru alebo služby. Predajca je povinný prevziať tovar a vrátiť spotrebiteľovi cenu zaplatenú za tovar alebo službu najneskôr
do 15 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy. V prípade, že predávajúci odmietne prevziať tovar alebo nevráti zaplatené peniaze, môže sa spotrebiteľ obrátiť na
Slovenskú obchodnú inšpekciu.
Za
podomový predaj sa nepovažuje len to, ak predajca príde za zákazníkom domov. Podľa novely zákona o ochrane spotrebiteľa pri podomovom a zásielkovom predaji, ktorá nadobudla účinnosť
od 1. apríla 2006, sú podomovým predajom aj rôzne
predajné akcie, pri ktorých predajca ponúka tovar mimo svojej predajne a mimo trhového miesta. Nárok na odstúpenie od zmluvy a vrátenie peňazí tak majú aj subjekty, ktoré si niečo kúpia na
predajných výletoch.
Pri vrátení ceny spotrebiteľovi kvôli jeho odstúpeniu od zmluvy si od apríla 2006 už nemôže predávajúci zohľadniť náklady, ktoré vynaložil na poskytnutie služby. Ak spotrebiteľ do konca marca 2006 odstúpil od zmluvy, predávajúci si zákonný pojem zohľadnenie nákladov vysvetľoval rôzne a do nákladov započítaval aj ostatné náklady, ktoré iba okrajovo súviseli s ponukou tovaru. V mnohých prípadoch sa tak zohľadňovali náklady vyššie ako samotná cena tovaru.
Sankcie za porušenie tohto zákona môžu dosiahnuť až 100 tisíc Sk.