http://www.porada.sk/t38186-postupy-...-1-2012-a.html
§ 4
Peňažný denník
(6) V peňažnom denníku sa uvádza prehľad
a) peňažných prostriedkov v hotovosti v členení na príjmy a výdavky,
b) peňažných prostriedkov na účtoch v bankách v členení na príjmy a výdavky,
c) priebežných položiek v členení na príjmy a výdavky,
d) príjmov zahrnovaných do základu dane z príjmov4) celkom, v členení najmä na
1. predaj tovaru,
2. predaj výrobkov a služieb,
3. ostatné príjmy,
e) výdavkov vynaložených na dosiahnutie, zabezpečenie a udržanie príjmov4) celkom,
v členení najmä na
1. nákup materiálu vrátane výdavkov súvisiacich s jeho obstaraním,
2. nákup tovaru vrátane výdavkov súvisiacich s jeho obstaraním,
3. mzdy,
4. poistné a príspevky5) platené za fyzickú osobu alebo podnikateľa podľa § 1 a poistné a príspevky platené zamestnávateľom za zamestnancov,
5. prevádzkovú réžiu,
6. tvorbu sociálneho fondu,
f) príjmov, ktoré podľa osobitného predpisu4) neovplyvňujú základ dane z príjmov,
g) výdakov, ktoré podľa osobitného predpisu4) neovplyvňujú základ dane z príjmov.
Doteraz som bol v tom, že dodávateľskú faktúru vystavuje dodávateľ.
Inak máš tam iba tieto dve možnosti? Veď členenie si urob podľa svojich potrieb.
Je to už zrozumiteľnejšie?
Priklad: SZCO nakupi tovar na jednu fakturu (potraviny, kozmetika), priebezne si nieco necha pre svoju osobnu spotrebu, prip. nieco je nutne vyskladnit z dovodu uplynuzia expiracie, nieco sa moze rozbit a pod.
Pride mi to velmi nelogicke, aby si podnikatel,fy navysovala obrat a tym danove zatazenie.... Nie je ine riesenie? Vdaka vopred za radu.