Zavrieť

Porady

Moze internetovy predajca odmietnut vratit peniaze na tovar postovou poukazkou?

Dobry den, kupila som tovar na nete , garantovana zaruka vratenia penazi pri nespokojnosti s tovarom 40 dni . Po odskusani som oslovila predajcu ake nalezitosti mam spravit pre vratenie tovaru , on si dal podmienku , ze peniaze vrati len a vylucne na bankovy ucet , ja som pozadovala vratenie postovou poukazkou. V ochodnych podmienkach resp. pri informacii o vrateni penazi pri nespokojnosti tam takato podmienka nebola uvedena. Keby chcel cislo uctu ale pozaduje aj swift, iban , nazov banky , adresu banky . Mne sa to nezda . On stale odmieta poslat peniaze postou. Ma na taketo jednanie narok?
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    arizona je offline (nepripojený) arizona

    arizona
    Predajca musi peniaze vratit. Najjednoduchsim a najrychlejsim sposobom je to cez IB.
    Ale moze sa stat,ze zakaznik nema ucet,takze musi najst iny sposob poslania penazi. Hoci aj post.poukazkou.

    Ale nechapem,preco sa tomu branis. Ved neziada ziadne tajne informacie,iba bezne veci,ktore nemoze nijako zneuzit.

    ...mozno ma postu daleko,nechce sa mu stat v rade,alebo sa mu nechce vypisovat poukazku. No,ani sa mu necudujem...
    4 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    neznalka dakujem , mna zaraza to , ze sa tak zubami nechtami brani a pisal mi ze nevracia hotovost pokial tak nebolo platene , tak vlastne ja neviem o co mu ide
    arizona Ja by som sá asi tiez branila. Post.poukazku som vypisovala naposledy v minulom storoci,dnes by som to ani nevedela. . Preco sa brani on,este chapem,ale nexhapem,preco sa branis ty
    jslancik Postova poukazka... To je este z ery magnetofonovych kaziet, ci snad uz diskiet?
    mareko Ide mu o to, že nemá v pokladni zvyšnú hotovosť ale má peniaze na účte...ostatne tak, ako asi 99 % firiem. Vypisovať poukážku, stáť nekonečne dlho na pošte v rade ... o. i. jasný úbytok ďalších peňazí (vysoké poštovné, čas, benzín, nervy a pod.).
      zbaliť

    jelalim je offline (nepripojený) jelalim

    jelalim
    Obchodovat na internete a posielat peniaze postou je skutocne zvlastne. Aj sa cudujem, ze posta tuto sluzbu este ponuka. Kolko to stoji? Ved to musi byt aj drahe!

    jslancik je offline (nepripojený) jslancik

    bez servítky jslancik
    Mne sa skor zda, ze nevies, co to po tebe chce. Inak by si vedela, ze su to normalne veci lahko zistitelne na internete.. a ze riziko pre teba nehrozi vobec ziadne.
    Okrem toho, ktovie, preco s tebou tak cvici. Mozno ty si cvicila s nim, tak on s tebou v ramci moznosti. Nikto nema rad, ked s nim niekto vydr*ava. Napr. robit si z obchodu pozicovnu alebo tak podobne...

    misoft je offline (nepripojený) misoft

    misoft
    "garantovana zaruka vratenia penazi pri nespokojnosti s tovarom 40 dni . Po odskusani som oslovila predajcu ake nalezitosti mam spravit pre vratenie tovaru , on si dal podmienku , ze peniaze vrati len a vylucne na bankovy ucet , ja som pozadovala vratenie postovou poukazkou. V ochodnych podmienkach resp. pri informacii o vrateni penazi pri nespokojnosti tam takato podmienka nebola uvedena. Keby chcel cislo uctu ale pozaduje aj swift, iban , nazov banky , adresu banky . Mne sa to nezda . On stale odmieta poslat peniaze postou. Ma na taketo jednanie narok? "

    Napíšem to asi takto:

    Ty požaduješ vrátenie peňazí poštovou poukážkou, on trvá na bankovom prevode.

    Z tvojho pohľadu vyžaduje od teba "neprimerané" údaje - lenže to nie sú neprimerané údaje, to sú dôležité údaje, aby peniaze prišli na správny účet (i keď aj ja nechápem obchodníka, načo ich potrebuje - teraz sa platí cez IBAN - takže tam už ani SWIFT, názov banky, adresa banky nie je potrebná).

    Z jeho pohľadu tvoja požiadavka mu však prinesie inú prácu - vyzdvihnúť (resp. vytlačiť) poštovú poukážku , vypísať ju (teda adresu 2x prijímateľa, 2x odosielateľa, suma číslene a slovom)- alebo to v programe musí napísať a vytlačiť s tlačivom, ísť na poštu, vystáť v rade, podať ju s peniazmi a poštovným. Ty ju dostaneš do troch dní, potom ideš na poštu, vystojíš rad, vyberieš peniaze. Vsjo OK, lenže prišiel o to poštovné a čas!

    Pri IB napíše len sumu, IBAN tvojho účtu (a ako píšem SWIFT, názov banky, adresu banky nemusí zadávať - IBAN pre každý účet je jedinečný), napíše to priamo s portálu IB svojej banky a do 24 hodín sú peniaze na tvojom účte.



    Tak si to rozober - pre a proti.

    Buď mu zadáš číslo v IBAN tvare (viacej mu netreba, ak je dosť inteligentný) a prašule (a zadá do 21:00) máš ešte v ten deň na účte, alebo budeš trvať na svojom a prašule budeš mať o 3-4 dni s podmienkou pochodovania na poštu, straty času.



    Môj názor - rozumnejšia voľba je IB!
    Príspevok zbalený
    spam
    neznalka v hotovosti pri preberani tovaru kurierskej sluzbe

    Moze internetovy predajca odmietnut vratit peniaze na tovar postovou poukazkou?

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.