"garantovana zaruka vratenia penazi pri nespokojnosti s tovarom 40 dni . Po odskusani som oslovila predajcu ake nalezitosti mam spravit pre vratenie tovaru , on si dal podmienku , ze peniaze vrati len a vylucne na bankovy ucet , ja som pozadovala vratenie postovou poukazkou. V ochodnych podmienkach resp. pri informacii o vrateni penazi pri nespokojnosti tam takato podmienka nebola uvedena. Keby chcel cislo uctu ale pozaduje aj swift, iban , nazov banky , adresu banky . Mne sa to nezda . On stale odmieta poslat peniaze postou. Ma na taketo jednanie narok? "
Napíšem to asi takto:
Ty požaduješ vrátenie peňazí poštovou poukážkou, on trvá na bankovom prevode.
Z tvojho pohľadu vyžaduje od teba "neprimerané" údaje - lenže to nie sú neprimerané údaje, to sú dôležité údaje, aby peniaze prišli na správny účet (i keď aj ja nechápem obchodníka, načo ich potrebuje - teraz sa platí cez IBAN - takže tam už ani SWIFT, názov banky, adresa banky nie je potrebná).
Z jeho pohľadu tvoja požiadavka mu však prinesie inú prácu - vyzdvihnúť (resp. vytlačiť) poštovú poukážku , vypísať ju (teda adresu 2x prijímateľa, 2x odosielateľa, suma číslene a slovom)- alebo to v programe musí napísať a vytlačiť s tlačivom, ísť na poštu, vystáť v rade, podať ju s peniazmi a poštovným. Ty ju dostaneš do troch dní, potom ideš na poštu, vystojíš rad, vyberieš peniaze. Vsjo OK, lenže prišiel o to poštovné a čas!
Pri IB napíše len sumu, IBAN tvojho účtu (a ako píšem SWIFT, názov banky, adresu banky nemusí zadávať - IBAN pre každý účet je jedinečný), napíše to priamo s portálu IB svojej banky a do 24 hodín sú peniaze na tvojom účte.
Tak si to rozober - pre a proti.
Buď mu zadáš číslo v IBAN tvare (viacej mu netreba, ak je dosť inteligentný) a prašule (a zadá do 21:00) máš ešte v ten deň na účte, alebo budeš trvať na svojom a prašule budeš mať o 3-4 dni s podmienkou pochodovania na poštu, straty času.
Môj názor - rozumnejšia voľba je IB!