Dobrý deň poraďáci, hľadala som na porade, je tam toho o výrobe veľa, ale aj tak vás prosím o pomoc s nastavením účtovania v našom prípade:
Prevažnou činnosťou firmy je predaj tovaru ako svietidlá, žiarovky, rôzne komponenty k osvetleniu... Účtujeme spôsobom A. Niektorí zákazníci si tovar nakúpia aj s montážou osvetlenia. K tomu si firma pripravuje z tovaru hotové časti – vyrobí si napríklad časť osvetlenia, pričom zo skladu vyskladní potrebný tovar. Niektoré veci k výrobe dokupuje priamo ako spotrebný materiál, ktorý je účtovaný na 501. Po zhotovení výrobku ide tento priamo zákazníkovi, pre ktorého sa takýto výrobok zhotovil.
Môžem účtovať tento prípad takto:
504 / 132 = rôzny výdaj zo skladu tovaru napr. spolu 200,-
123 / 613 = 200,- výrobný list
613 / 123 = 200,- zúčtovanie hotového výrobku
311 / 604 = 500,- predaj výrobku + iného tovaru k nemu + montáž
Tieto výrobky u nás robí živnostník, ktorý nám fakturuje za svoju prácu 518 / 321, používa pri tom nejakú elektrickú energiu, priestory máme prenajaté. Treba to všetko aktivovať? Ak áno môžem to počítať napr. podľa hodín potrebných na 1 výrobok? 132 / 622?
Nakúpený spotrebný materiál tiež treba aktivovať? 132 / 621?
Ak by sme vyrobený kus hneď nepredali, zaúčtujem ho tiež 132 / 621 =200,-?
Aktiváciu robím len cez interný doklad?
Zvyšný materiál účtovaný do spotreby preúčtujem na konci roka na 112 / 501?
Ďakujem