Ahojte,
potrebovala by som poradiť s nasledovným
Stalo sa, že mzda bola zamestnancovi vyplatená za obdobia september - december min. roku bez zrazenia preddavku na daň z tejto mzdy. Rovnako boli podané prehľady za tieto obdobia s vykázanou nulovou daňou zrazenou aj odvedenou. Začiatkom marca sa prišlo na chybu a teda daň bola dodatočne zrazená v plnej výške za 4 mesiace vo februárovej výplate a aj takto uvedená vo februárovom prehľade.
Moja otázka je čo ďalej s ročným hlásením a potvrdením o príjmoch pre zamestnanca, ako to tam uviesť.
Ročné hlásenie by malo kopírovať údaje v podaných prehľadoch, v prehľadoch boli vykázané nulové preddavky na daň, teda tak spraviť aj ročné hlásenie? A uviesť dodatočne zrazenú daň až v hlásení za tento rok?
A čo s potvrdením o príjme pre zamestnanca, ten si chce túto dodatočne zrazenú daň uplatniť ako preplatok v daňovom priznaní (nepracoval celý rok, takže by mu to po uplatnení nezdaniteľnej čiastky na daňovníka tak vyšlo). Môžem mu vydať potvrdenie o zrazenom preddavku v r. 2016 aj keď bol reálne zrazený až v r. 2017?
Ďakujem vopred za vaše rady.
Monika