Ak si predávala použity tovar a bolo to vyznačené pri ňom, môže si trhnuť. Spory sa otvárajú aj cez tuto platobnú bránu, aj cez portal stranky, kde si mala inzerat (napr. ebay a pod.). Toto normalneho človeka nenapadne. Spory som riešil, napr. z číny mi prišli "vyťahane" reťaze na bicykel, alebo tie ich 3,7V članky 18650 nemaju ani desatinu deklarovanej kapacity. No takto, vyčkaj na spor, paypal ťa osloví, text inzeratu musí byť k dispozícii. Treba to vysvetliť. Paypal v tom spore vystupuje niečo ako mediator. Neviem ale čo sa stane, ak da za pravdu kupujúcemu a ty odmietneš vratiť peniaze, alebo poskytnuť zlavu. Predaval som do nemecka cez ebay nejaky fotoaparat po špeci uprave, nebol problem.
Neuvádzaš dôležitú vec - či to predávaš ako podnikateľ, alebo to predávaš ako fyzická osoba, teda ako veci z druhej ruky. A hlavne - či ide o nový tovar, alebo použitý.
Od toho závisia aj odpovede, ktoré dostaneš.
Pokiaľ si to predávala ako súkr. osoba - nepristupuj na žiadnu zľavu - naopak - odkáž mu, že TY ho budeš riešiť ako podvodníka a jeho osobu všade označíš ako nedôveryhodnú = nikto s ním nebude "obchodovať".
Navyše ako použité (ak si to vyslovene uviedla a poslala mu i foto) - Paypal má svoje podmienky na vrátenie peňazí.
https://www.paypal.com/sk/webapps/mp...y-and-security
On by musel dokazovať, že si klamala, ale pokiaľ si to uviedla - tak by mu vrátili veľké - vieš čo.
Garancia PayPal, resp. ochrana kupujúceho spočíva v inom. Ak predávajúci nepošle alebo nedodá kúpený tovar, tak kupujúci má záruku vrátenia peňazí. Sú tam ešte iné prípady záruky, ale tvoj prípad do toho nespadá.
Kupujúcemu nemusíš písať vôbec nič, ale ak chceš, tak mu napíš, že kupoval použitý tovar a opotrebenie je primerané cene a že jeho námetky neakceptuješ. A hotovo.