Toto som našla na
www.drsr.sk:
otázka:
Zamestnávateľ poskytuje svojim zamestnancom stravovanie podľa § 152 Zákonníka práce. Sú daňovými výdavkami zamestnávateľa aj náklady na stravovanie poskytnuté zamestnancovi počas čerpania dovolenky ?
odpoveď:
Daňovými výdavkami podľa znenia § 19 ods. 2 písm. c) bod 4 zákona č. 595/2003 Z.z. o dani z príjmov (ďalej zákon o dani z príjmov) sú i výdavky (náklady) na pracovné a sociálne podmienky a starostlivosť o zdravie vynaložené na príspevky na stravovanie zamestnancov poskytované za podmienok ustanovených osobitným predpisom, ktorým je platný Zákonník práce.
Zákonom o dani z príjmov tieto výdavky nie sú limitované, ani obmedzované výškou a pokiaľ ich daňovník (zamestnávateľ) vynaloží v intenciách § 152 platného Zákonníka práce, potom predmetné náklady sú daňovo uznanými nákladmi po splnení podmienok určených zákonom o dani z príjmov.
To znamená, že ak zamestnávateľ (daňovník) v kolektívnej (
resp.pracovnej ) zmluve upravil podmienky stravovania zamestnancov tak, že im bude poskytovať stravovanie aj počas čerpania riadnej dovolenky, potom náklady vynaložené na stravovanie zamestnancov počas tejto doby sú uznané za daňové výdavky.
Takže ako? Podľa tohoto vyjadrenia je možné, resp. postačuje zabudovať tento nárok do pracovnej zmluvy?