SVPS (Veolia) je jediným a monopolným dodávateľom pitnej vody v našom meste Brezne. Ich nástupom po SVS a.s. (kde bolo mesto jedným z akcionárov) sa prístup pracovníkov pracoviska v Brezne k nám spotrebiteľom zhoršil ešte viacej ako v minulosti. Na žiadosti neodpovedajú a pri osobnom styku jednajú arogantne a popredu zamietnu každú žiadosť. Túto skúsenosť majú aj ostatní zástupcovia spoločenstiev vlastníkov bytov. Pri poslednej výmene fakturačného meradla studenej vody, pracovník SVPS doniesol merač, ktorý bol o niekoľko cm dlhší ako pôvodný a tak urobil slučku asi z ôsmich kolienok a tak ho zainštaloval. Po tomto úkone stúpol rozdiel medzi bytovými meračmi a týmto fakturačným meradlom až na 42%. Na môj protest, že merač nie je zainštalovaný v zmysle STN 257801 spustili pracovníci krik, že nás odpoja od SV a že keď nie sme spokojní tak si máme túto úpravu urobiť na vlastné náklady. Z toho teoreticky vyplýva, že minimálne každých 6 rokov, keď sa SVPS rozhodne nakúpiť vodomery iných dĺžok, tak mi budeme povinní upravovať vodomernú šachtu. Preto mám dve otázky :
1.Je odberateľ povinný robiť úpravu vodomernej šachty, keď dodávateľ sa rozhodne zainštalovať merač inej dĺžky i keď merače pôvodných rozmerov sú homologované na našom trhu a šachta je vybudovaná a skolaudovaná podľa príslušných predpisov.
2.Na koho a kde sa obrátiť keď mám výhrady k prístupu pracovníkov monopolného dodávateľa SV, súkromnej spoločnosti Veolia, keď nemáme inú možnosť voľby dodávateľa.
Prosím poraďte mi ako v tomto prípade postupovať. Ďakujem